Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik kan geen Era 100 toevoegen in mijn Sonos s2 app .(iPhone 14 pro Max)ik heb de laatste nieuwe versies van Sonos als mijn iOS Als ik bij instellingen de era wil toevoegen krijg ik de melding : je app heeft een update nodig , daarna word ik doorgelinkt naar een TestFlight site voor Bèta . Dan kom ik niet verder. Als ik kijk in de app of mijn s2 app up to date is . Krijg ik de melding : er zijn geen updates …. Iemand een idee hoe ik de era 100 in mijn systeem krijg ? in mij huidige systeem zitten 12 Sonos boxen groetjes ivo
Muziek van roam valt steeds weg ook als is er goede WiFi (thuis). Hoe is dit op te lossen?
Beste,Er is een tik waarneembaar in de play5, ik heb begrepen dat er een update hiervoor beschikbaar is. Ik heb een diagnose uitgevoerd onder nummer:2041987798.
Ik weet dat je via de TV en dus de HDMI-aansluiting Dolby Atmos, 5.1 Surround etc. kunt afspelen via, say, een sonos Beam, sub, en twee surrounds.Mijn vraag is: Kan dit ook met geluidsbestanden die gecodeerd zijn als 5.1 surround?Zoja, hoe krijg je deze geluidsbestanden aan het spelen? Is het genoeg om deze in een muziekbibliotheek te zetten of is hier meer voor nodig?
Ik heb een nieuwe Sonos Move en probeer die te installeren via m’n Telenet WIFI.Ik doe de installatie via de app op iPhone (en heb ook via iPad geprobeerd).Ik geraak door alle stappen, maar nadat ik het WIFI wachtwoord ingegeven heb en de Sonos Move probeert connectie te maken met m’n WIFI komt er een foutmelding : error 1.101. “There was a problem checking for updates”. Ik heb al modem gereset, de Sonos elke keer opnieuw factory reset.Ik heb ook al met de Sonos Support chat gesproken, … maar steeds hetzelfde probleem.Ik vrees dat er een setting in m’n WIFI is waarvoor de Sonos installatie procedure gevoelig is.Het trieste is dat ik zelfs niet gewoon de Sonos via Bluetooth kan gebruiken (je moet eerst de installatie via WIFI doorlopen hebben).Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige Sonos klant ben met een Telenet WIFI die dit probleem heeft … dus ik hoop op een gouden tip :-)
Ik heb mijn Sonos systeem gewijzigd. Eerst had ik Sonos One speakers, maar nu heb ik Sonos Roam. De One speakers had ik in de Sonos-ruimte “woonkamer”. De Roam heb ik gezet in de ruimte “huiskamer”.Ik heb alles gereset, de Sonos app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.De ruimte “woonkamer” kom ik nu nergens meer tegen, behalve in de geluidsinstellingen van mijn macbook air. Hoe kan ik dat verwijderen?Er schijnt binnen Sonos een mogelijkheid te zijn om een ongebruikte ruimte te verwijderen, maar ik heb hem nog niet gevonden.
Hi,Had eerder een Beam, sinds eergister zó blij met de Arc.Maar... In de nieuwe Sonos app zie ik m'n gemaakte groepen wel staan, maar waar kan ik ze maken/wijzigen/verwijderen? Kan dit niet meer met de vernieuwde app of kan dit niet met de Sonos Arc soundbar? B.B
Telkens na een aantal dagen verliest mijn Sonos One de WiFi verbinding. Dit merk ik doordat mijn ochtend alarm niet meer de gekozen Sonos Radio is, maar (gelukkig) het default alarm.Ter info, wanneer ik het default alarm op de Speaker dan stop en terug op play druk (op de speaker), speelt wel opnieuw de radio...De naam van mijn Sonos is dan ook terug gereset naar hoe hij eerst benoemd was.Ik heb hem een tijdje geleden van kamer veranderd en de naam aangepast. Maar dus telkens noemt die terug zoals eerst was.Een ‘hard reset’ van de speaker al uitgevoerd, de iOS app volledig reset. Het helpt niet.Ik heb een WiFi repeater staan, maar geen enkel ander toestel ondervind precies dit probleem.Wat kan ik nog proberen?
Hoi hoi..Onze sub en one SL vallen sindskort soms even weg. De set bestaat uit een Beam met sub en een One SL op zolder. (2x One SL voor surround zijn in bestelling). Iemand enig idee hoe dit komt/verholpen kan worden? Heb de wifi & de speakers al eens gereset. Diagnose ode is 1630707571.Gr Koen
Ik heb een grote kamer gedeeld in 2 delen. In het ene deel (eetkamer) staat een One SL (1) en een One, in het ander deel (tv kamer) staan een Arc, Sub, One SL (2) en de Sonos One (die ook in de eetkamer staat.Ik zoek nu een oplossing dat als ik tv wil kijken, ik dat in de app kan selecteren en dat dan de Arc, Sub, One en One SL (2) als surround systeem inschakelen.Als ik dan vervolgens muziek wil luisteren in de eetkamer, ik in de app kan selecteren en dat dan de Sub, One en One SL(1) als stereopaar met sub inschakelen. Ik kijk dus of TV of ik luister muziek. Ik doe dat niet op hetzelfde moment. Op dit moment moet ik, als ik van eetkamer naar tv kamer ga, het stereo paar loskoppelen en als surroundspeakers koppelen aan de Arc in de tv kamer. Hetzelfde geldt voor de sub. En als ik dan muziek wil luisteren in de eetkamer, hetzelfde maar dan omgedraaid. Het lijkt mij niet echtmoeilijk om dit in de App in te bouwen, of is er een andere oplossing ?
Als ik via de tv afstandbediening geluid harder of zachter zet. Dan gaat alleen de Ray zachter. Hoe koppel ik de boekenplank speakers hieraan? Of gaat dat niet?
In de woonkamer heb ik een Sonos Play 5S1 boven op een subwoofer staan. Die Play5 haper geregeld, terwijl de subwoofer wel functioneert
Na het installeren van een nieuwe router probeer ik de twee One speakers opnieuw te koppelen. (gen 1 of 2). De een speelt eindelijk maar de ander laat geen audio pin horen in het proces van het toevoegen van een nieuwe speaker. Hoe kan ik deze alsnog toevoegen??
Hallo. Woonkamer 2x one sl. Rest huis en kantoor symfonisk. Is het mogelijk om de one sl op 5 aan te sluiten en de anderen op 2.4?
Na de verhuizing werkt één van de Play One speakers het niet meer, is direct aan de router gekoppeld en het groene lampje knippert".
Hey goedemorgen allemaal.Ik heb onlangs een play 5 gen1 van iemand overgenomen, speelt en klinkt geweldig. Ik merkte op dat als er geen muziek afgespeeld wordt hij toch 15watt blijft gebruiken en er een zachte ruis aanwezig blijft. Het versterker gedeelte blijft dus actief. Ook blijft de sonos lauw/warm.Ik dacht misschien is het een defect aan deze sonos. Nu heb ik dus nog een tweede play 5 gen1 erbij gehaald (dacht kan ik mooi vergelijken), en deze doet hetzelfde, gaat ook niet lager dan 15watt.Heb twee play 5's bij een vriend gemeten en die gaan na 3 minuten geen muziek naar 7watt en dan stopt ook de ruis (dit lijkt me hoe het hoort). Doe ik iets verkeerd? Of heb ik nu 2 play 5's met een defect? Groet
Hallo,Al een paar dagen probeer ik ‘s morgens de muziek aan te zetten maar krijg ik geen verbinding met de Sonos. Na de router uitgeschakeld te hebben en even te wachten krijg ik dan wel weer verbinding. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Dit probleem doet zich pas deze week voor, terwijl ik daarvoor jaren geen last heb gehad. Maar iedere keer de router uit-aan zetten is volgens mij ook niet de bedoeling. Groet Jacco
Ik kan niet tegelijkertijd op mijn Arc in de huiskamer en op mijn Era100 in de keuken afspelen. Wel op elk apart. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb S1 app voor 2 play5 en S2 app voor 2 five. De S1 app werkt niet meer maar verwijst steeds naar de S2 app maar daar werken de play boxen niet op.alles al gedaan fabrieksinstellingen, app verwijderd etc
Kan ik in een kamer 4 Sonos one boxen koppelen met een Sub G3 of enkel met een Sub mini?
Hallo allemaal,Vandaag contact gehad met Sonos ondersteuning omdat ik de laatste tijd problemen ervaar met mijn Sonos-opstelling in combinatie met mijn Telenet 360-router en pods.Volgens Sonos zouden die pods eigenlijk wifi-versterkers zijn, en dat Sonos problemen kan hebben met versterkers of powerline-toestellen. Hun advies was om over te stappen op een echt mesh-systeem, omdat dat stabieler werkt met Sonos.Huidige opstelling: Sonos Arc bekabeld aangesloten op een switch 2x Sonos Five, 2x Sonos One, Sub, en 2x One (surround) draadloos verbonden Probleem: Wanneer ik in de Sonos-app bij de Arc “wifi inschakelen” activeer, beginnen alle boxen te stotteren of vallen ze weg. Wanneer ik wifi op de Arc uitschakel, speelt alles perfect, maar niet alles loopt synchroon en ik kan mijn Sonos Ace koptelefoon niet gebruiken, want daarvoor moet de wifi van de Arc aanstaan. Dit probleem is pas enkele maanden geleden begonnen, terwijl er niets aan mijn netwerk of Sonos-opstelling gewijzigd is.
1 van onze boxen - de play 5 - is uit ons systeem verdwenen. Als ik hem probeer opnieuw toe te voegen (ook reeds reset gedaan) dan blokkeert hij op het moment dat hij wil verbinden met het tijdelijk sonos netwerk : boodschap dat hij daarmee niet kan verbinden. Ook al geprobeerd met ethernet kabel - zelfde probleem. Kan iemand helpen?
Wij hebben een Play-1 in de werkkamer en in de eetkamer. Deze opereren -in principe- nooit in een groep. Telkens wanneer de Play-1 in de eetkamer wordt aangezet, vormt hij automatisch de Play-1 in de werkkamer een groep. Dit is niet de bedoeling; hoe kunnen we dit voorkomen?
Sonos configuratie teruggebracht tot een aangesloten play5.Alle complexiteit verwijderd, bridge ertussenuit gehaald. Volledige reset uitgevoerd.Apparaat direct (met kabel) aangesloten op router/modem. Toch om de tien minuten een stilte van een aantal seconden.Misschien is het tijd om Sonos in de vuilnisbak te gooien?
Goedemiddag,ik vroeg mij af of de achterkant van de sonos era 300 speaker speling hoort te zitten.Als je van bovenaf kijkt zie je dat het in het midden vast zit tegen de kast maar links en rechts zie je een spleet en dan zijkant midden zit het weer vast tegen de kast aan. hoort dit zo? Ik heb 2 sonsos era 300 en beide speakers hebben dit.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.