Beantwoord

Sonos one gen 2 met ander audiobron

  • 29 March 2024
  • 7 reacties
  • 50 Bekeken

Ik heb 2 Sonos One’s Gen 2 en een SUB mini n ik zou daar graag mijn plaatjes op willen luisteren. Ik heb nog een oude platenspeler en heel veel LP’s. Maar ik zou ook de audio van de TV erop willen beluisteren. Hoe kan ik dit doen?

icon

Beste antwoord door Erooij 29 March 2024, 15:00

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Eerst nagaan of de platenspeler een voorversterker heeft (noodzakelijk). Verder heb je dan een Sonos Port nodig om de platenspeler op aan te sluiten. Ook kan je een Era speaker bijkopen en het speciale Sonos-kabeltje om de platenspeler aan te sluiten.

Om goed geluid van de tv op je systeem te krijgen heb je een soundbar nodig. 
 

De simpelste oplossing is om een betaalde streamingdienst te nemen en je heb waarschijnlijk alle muziek die ook op je platen staat, plus nog veel meer.

Een streaming dienst heb ik uiteraard. Maar af en toe is het ook leuk om je oude LP lekker knetterend uit je speakers te laten komen. Of juist dat oude cassettebande nog eens af te spelen. Daar zoek ik dus een interface voor. n feite zoek ik naar een oplossing om mijn audiobronnen (AUX) aan te sluiten op mijn SONOS ONE (gen2) speakers. 

Een sonos port lijkt dan een kastje wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken. Heeft iemand ervaring met een Sonos Port en hoe ik dan bv deze als audio input kan kiezen in de sonos app? Moet wel zeggen dat dit niet een goedkope oplossing is, maar goed.

Reputatie 7
Badge +3

Of een Era 100, heb je er direct een speaker bij. De era kan je dan groeperen met de stereo opstelling. 

Reputatie 7

De Era 100 (met Sonos usb-c adapter voor de platenspeler) is de minst dure optie. De Port is wat duurder, maar valt minder op in je kamer en kan ook worden gebruikt om streaming naar een ouderwetse versterker te brengen.

Ok, ik ga zoeken naar een zo goed als nieuwe ‘port’. Iemand ervaring hoe dat dan werkt in de sonos app? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Reputatie 7

Ik heb een Connect, maar de Port werkt hetzelfde. Je sluit hem aan, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-your-sonos-port. Kies voor “Port toevoegen aan je bestaande Sonos-systeem”. Hij krijgt dan een eigen “kamer” in de app. Vervolgens kun je hem groeperen met je andere speakers en/of een standaard speaker aangeven waarnaar hij afspeelt als je een plaat opzet.

ik heb via Marktplaats een tweedehands port gekocht. De installatie gaat bijna als vanzelf en na een SW update functioneert alles perfect. Dank allen voor jullie input

Reageer