Beantwoord

Groep / arc verdwenen uit app

  • 13 March 2024
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb recent een Arc, 2 Era speaker, subwoofer en een Move aangeschaft. Ik heb in de app 2 groepen gedefinieerd: "Move”en “Woonkamer”, beiden op hetzelfde WIFI netwerk.  Tot op heden geen problemen en alles werkt zoals ik wil, echter.. : sinds vandaag is de hele groep Woonkamer niet meer in de app te vinden, als ik Sonos radio wil spelen dan gebeurd dat alleen op de Move die boven staat, ik kan hier dus niet de woonkamer selecteren. Ik kan nog wel gewoon de Arc aansturen via Alexa en dan spotify of Tunin afspelen. Tv afspelen kan ook nog gewoon. Heel irritant dit, temeer er nergens iets is verandert of ge-update in mijn netwerk. Iemand een idee, ik heb mijn Wifi netwerk al opnieuw opgestart maar dat lost niets op.

icon

Beste antwoord door NickDo 13 March 2024, 13:07

Bekijk origineel

4 Reacties

Ben er al achter: ik heb de utp kabel uit de Arc getrokken en nu zit alles dus binnen hetzelfde wifi netwerk. Alternatief schijnt te zijn om de ARC een vast IP adres toe te kennen.

Reputatie 7

Even voor de duidelijkheid: waar jij “groep” zegt, bedoel je “kamer”. Een groep bestaat uit meerdere kamers.

Overigens begrijp ik niet dat je de Arc “kamer” niet meer zou zien als die via de wifi loopt in plaats van via de bekabelde aansluiting.

Dat zeg ik ook niet. De arc was sinds het begin bekabeld, zie mijn eerste verhaal. Deze kamer was dus sinds vanochtend ineens verdwenen uit mijn app.

Dat is dus opgelost door de kabel uit mijn arc te halen zodat alles via wifi loopt, zie mijn 2e reactie,

thanks.

Reputatie 7

OK. Ik had je zin “nu zit alles dus binnen hetzelfde wifi netwerk” als oorzaak van je probleem gezien, maar het is dus de oplossing.

Reageer