Beantwoord

wegvallen geluid Sonos Arc bij samsung tv

  • 30 December 2023
  • 4 reacties
  • 136 Bekeken

Hoi!

Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een Arc. Deze is gekoppeld aan 2 One SL voor surround.

in eerste instantie heb ik de Arc via de Arc aansluiting aangesloten op mijn Samsung tv. Na een tijdje gooide de tv het geluid van de Arc er uit. Spotify werkt wel. Ik heb al geprobeerd de Arc los te Koppelen, zelfs met stekker er uit.. ik heb alle kabels van de tv al losgekoppeld om de HDMI poorten te resetten.. allerlei updates geprobeerd, maar niets hielp langdurig. Af en toe kwam het geluid terug, maar viel het ook weer weg. 
Daarna maar geprobeerd via het optische verloopstukje aan te sluiten. Ook dit gaat na verloop van tijd mis. De tv geeft aan dat hij geen geluidsbox herkent. 
 

Heeft iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen? 
tot nu toe baal ik namelijk gigantisch van de aankoop, omdat mijn vorige systeem van Harman Kardon(wel minder mooi geluid) jaren zonder problemen heeft gewerkt…

maar toch kan ik denken… ligt dit nu aan de Arc of aan de tv?😅

 

alvast bedankt voor reacties

 

groet, Erik

icon

Beste antwoord door 106rallye 30 December 2023, 11:05

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

TV en Sonos up to date?
Er zijn meer klachten over Samsung. Je zou een diagnose kunnen maken nadat het gebeurd is en daarover bellen met Sonos.

Is hier inmiddels een oplossing voor?
Ik ervaar hetzelfde.

Met veel moeit en geluk kan de Samsung TV de Sonos Arc vinden met HDMI ARC, daar is dan een reset voor nodig of stroomloos of Mars en Jupiter moeten op één lijn staan.
Dan werkt een tijdje (uren-dagen).
Maar uit het niets is de verbinding weer weg en kan de Sonos Arc door de TV ook niet meer gevonden worden.

Erg frustrerend.
Dit is waarvoor ik de soundbar heb.

Ik heb hier ondertussen een oplossing voor. Het probleem bij mij was, geloof het of niet, de originele meegeleverde Sonos HDMI kabel. Ik heb deze vervangen door een willekeurige andere HDMI kabel en sindsdien ervaar ik de problemen niet meer! Hopelijk helpt dit voor jou ook. Succes ermee. ‘t is echt om gek van te worden als je zo’n oplossing niet kunt vinden. Helemaal niet, gezien het feit dat het een onnoemelijk duur ding is😅

Dus jij had hetzelfde en een andere dan de meegeleverde HDMI lost het helemaal op.
Ik ging er ook maar vanuit dat er een top kwaliteit kabel bij zou zitten.

Dat is nog wel het proberen waard.

Bedankt.
 

Reageer