Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Wat een mooi geluid heeft de era300, Dolby Atmos muziek vind ik erg mooi.Kan iemand uitleggen waarom je de speaker die naar voren is gericht niet hoort?Tenminste, als ik er dichtbij sta, hoor ik aan alle kanten geluid, behalve aan de voorkant.
Ik heb 2 play5 speakers en een playbar.Oud spul maar ze geven nog steeds een erg goed geluid, dus zonde om te vervangen.Echter…. helaas kan ik niet met de nieuwere apps werken maar ben ik door de leeftijd van de speakers veroordeeld tot de S1 controller.Sinds ik de opstelling na een grote verbouwing opnieuw heb opgezet lopen de speakers niet meer synchroon.Als ik de speakers groepeer nog wel even, maar al na een paar minuten loopt het uit elkaar en wordt de muziek wel erg rommelig.Ik heb werkelijk alles geprobeerd van resttten tot zelfs een andere muziekdienst, maar heb geen oplossing gevonden.Is dit een probleem dat vaker voorkomt? en is het op te lossen?
Configuratie Arc met 2 One's. Set 2.5 jaar oud. Net na 2 jaar (garantie) begonnen mijn One's te kraken/spetteren/knetteren. Echt van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen, maar geen succes. Als ik de balans iets te veel naar de One's verschoof was het om angstig van te worden. Het leek soms wel het geluid van een stroomstootwapen ! 1.5 uur met Sonos Support aan de lijn gehangen en alles uitgebreid getest en geprobeerd, ook harde reset en 2 diagnose's. De conclusie luidde dat er mogelijk 1 speaker kapot was. Het vreemde was dat beide speakers het deden... Geen mogelijkheid voor reparatie bij Sonos, geen garantie meer en ook geen coulance. Slecht voor een merk dat zichzelf graag neerzet als leverancier van topproducten. Wel 15% upgrate korting, maar dat krijg je ook als je speakers niet stuk zijn. Uiteindelijk mijn speakers bij Soundrepair in Sneek aangeboden ter reparatie. Zij hadden het probleem snel gevonden en reparatie volgde. Het had iets met compressie te maken. Iedere rep
Ik wilde recent mijn sonos speaker play:1 opnieuw installeren en verbinding maken met een nieuw wifi-netwerk, maar hij blijft telkens vastlopen bij de stap met de audio-pin. Mijn speaker is van 2015, maar ik meen mij te herinneren dat ik toen geen audio-pin hoefde te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Hoe en waar kan ik Nederlandse radio zenders luisteren via Sonos Bv radio 1 2 of 3
Sinds deze week is mijn sub van mijn netwerk gegooid. Ik krijg hem ook niet meer in mijn netwerk. Klantenservice weet het ook nietAlles gedaan : te wetenApp geresetSub geresetNetwerk afgekoppeld en gekoppeldProbleem : app zegt zet sub aan ( die staat aan!!)App ziet mijn sub nietApp uitgelogd en component toevoegen geen resultaatApp verwijderd en opnieuw gedownloadGeen connectieBeam one 's en move geen problemen. Zowel op Oppo android en Samsung tablet zaken geprobeerd Wie heeft hetzelfde probleem en oplossing???
Hoi. Ik wil mijn sonos sub verbinden en dan sluit mijn hele app af. Alles is goed aangesloten zoals instructies.
Twee Play:1’s zijn draadloos verbonden. Wifi router staat op een afstand van 2 en 4 meter. Het bedienen van de Play:1’s is dramatisch. Gemiddelde reactietijd als je een nummer kiest in de app of het volume wijzigt is 3-10 seconden. Ook valt regelmatig even de verbinding weg volgens de app. Dit herstelt normaliter binnen 2-5 seconden. De modem is van KPN en wifi routers (mesh) zijn TP-Link Deco 6e. De Play:1’s zijn in de TP-Link app ingesteld om te verbinden met de Deco die dichtbij staat. Ook ingesteld op 2.4 Ghz. Tot recent maakten wij gebruik van KPN Super Wifi. De wisseling naar Deco heeft geen effect gehad op de werking van Sonos. Verder ondervinden wij geen andere problemen met internet en andere apparatuur.Enig idee wat een oorzaak kan zijn / wat ik kan proberen?
We hebben een tweede hands sonos play 1 gekocht. Idee was daarvan dat we het juist konden koppelen met ons oude systeem. Gisteren gestart met installeren. Je ziet dat hij niet werkt in de oude S1 app ( krijg de melding: dit product heeft S2 software die niet compatibel is met S1 systeem, hierdoor kunnen we hem niet toevoegen aan onze bestaande sonos play's )Ergens kreeg ik nog wel uitleg dat je het product moet downgraden naar S1, maar zie nergens waar je dit ook echt kan doen.Het lukt ook niet niet als geheel nieuw systeem/product in de nieuwe Sono app ( je komt niet verder bij controleren op updates) . ( ik denk door de update van jullie nieuwe app in mei 2024 dat er iets niet meer werkt bij de play1 sonos terwijl die volgens jullie wel zou moeten kunnen werken op de nieuwe app). . Anyhow, het lijkt het erop dat het niet meer werkbaar is te krijgen. Hebben jullie nog tips? thanks
Probeer mijn play 1 te resetten. Play 1 verbonden met ethernetkabel aan router, witte en oranje lampje gaan afwisselend knipperen, blijven dat doen, maar lampje wordt niet groen. Ook niet na halfuur. Nogmaals geprobeerd en play 1 nu verbonden aan Boost - via ethernetkabel. Zelfde resultaat. Wit en oranje lampje knipperen en blijven dat doen.nog een suggestie? Dank vast!
Weer een software-update. O.a. weer een volumewaarde zichtbaar en bij mij loopt de volumeregeling nu weer prima.Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen en welke problemen er nog meer opgelost zijn. Ik werk overigens met IOS.
Beste Iedereen, Ik wil een buiten speaker kopen. Ik vroeg me af of de sonos era 100 vast buiten kan staan. We hebben een veranda waar we hem dan in zouden willen zetten.Ik zie graag een antwoord tegemoet! We Met vriendelijke groet, Joep Roovers
Een aantal weken geleden heb ik de nieuwste versie van de app binnnegekregen.Sindsdien zijn mijn playbar en mijn play1 verdwenen uit het systeem.Als ik de stroomkabel van de play1 even uittrekt is hij wel eventjes beschikbaar.De playbar blijft onbeschikbaar. Ik heb hem gereset (wat ik blijkbaar beter niet gedaan had).Iemand een idee? Ook al zijn de toestellen 9 en 10 jaar oud. Ik heb geen zin om ze te vervangen.
Hallo Allemaal, een play 5 gen 1, werkt niet meer. Meerdere keren reset uitgevoerd, weer toegevoegd. De ene keer wel verbinding maar speelt niets af en staat er er is iets mis gegaan. De andere keer niet gevonden en opnieuw moeten instellen. erg frustrerend! Overige Sonos one 2023 werkt beter.
Hallo, geluid muten is nu een stop icoon geworden, maar nu moet het systeem weer opstarten, wie weet hoe ik het speaker icoon weer terug krijg, waar als.jr op drukt alleen het geluid uit gaat en op de achtergrond de sonons gewoon door gaat. Alvast bedankt gr Ed
Bij het toevoegen van mijn sonos sub mini vind hij deze in de app maar als hij dan wilt toevoegen valt de sonos app uit ( de app sluit ) .... heb de app al geüpdatet maar zonder resultaat... Iemand een idee wat er mis is ?
Hallo met amco. Heb de app van sonos gedownload en de beam en de era kon ik installeren. Maar de sub mini niet. Als ik die wil toevoegen dan sluit de app na een tijdje .kan ik weer overnieuw beginnen. Ik krijg het niet voormekaar. De app geeft een bug . En crash. Kan iemand mij helpen met een goede sonos app. Heb je een duur systeem hangt het af van de app! Moet toch niet kunnen.
Sinds de nieuwe app drijft Sonos me bijna tot wanhoop. Geluid gaat niet harder/zachter, om de haverklap foutmeldingen, soms krijg ik hem niet eens uit.En waar ik het meeste van baal er is geen wachtlijst meer mogelijk.iemand tips, advies of een alternatief?Echt om te janken dit!
Ik heb een Sonos one en 2 Sonos five speaker in 1 ruimte en nog een Sonos one in een andere ruimte staan. Sinds de nieuwe app lukt het niet meer om die te groeperen bij het afspelen van de muziek. Ik kan ze wel ieder apart selecteren en muziek streamen. De melding die ik krijg is: “Er kan geen verbinding worden gemaakt, probeer later opnieuw” Hoe los ik dit op?
Het vervelende “probleem” is dat wanneer ik muziek aan het spelen ben in de woonkamer (een groep bestaande uit een Arc, sub en 2 play 1’s) en ik bijvoorbeeld 30 minuten boven moet zijn. Meestal houd ik de afspeel-/pauzeknop ingedrukt op mijn Play 3 boven om de muziek van beneden over te nemen(de Play 3 is boven met een andere luidspreker gegroepeerd). Als ik weer naar beneden ga, houd ik opnieuw de play/pauze-knop op de Play 3 ingedrukt en de muziek boven stopt. Als ik op een gegeven moment klaar ben met luisteren beneden, zet ik alles uit. Tot nu toe gaat het goed. Nu het vervelende deel, als ik later die dag naar boven ga en wat radio van bijvoorbeeld Tunein wil afspelen en ik op de play/pause-knop op de Play 3 druk, gebeurt er niets omdat de groep niet is hersteld (na tijdelijk te zijn gegroepeerd met de groep beneden) Is dat een instelling of iets waar ik mee te maken heb? Ik hoop dat ik het op een begrijpelijke manier heb uitgelegd.
Hi,Ik heb in de woonkamer de Arc met 2 One's verbonden. Extra kamer: eetkamer aangemaakt voor de One die daar staat.Ik wil graag muziek via alle Sonos devices afspelen(2 kamers), maar dit lukt niet. Beide afzonderlijk wel.Wanneer ik beide kamers aanvink en op toepassen klik, geeft hij error: Er kan geen verbinding worden gemaakt.Beide kamers zitten wel op hetzelfde netwerk. De knop Groepen werkt niet omdat ik maar 2 kamers heb, als ik het goed heb.Wat kan ik doen om muziek op beide kamers tegelijk af te spelen?
Nieuwe app. Nu stopt het afspelen na een paar seconden en dan springt hij naar een volgend nummer. En na een paar keer stopt hij helemaal
Ik probeer mijn Sonos te verbinden met netwerk (wifi). Helaas lukt dit niet. Apparaat krijgt ook almaar geen groen lichtje, blijft wit. De app vindt het apparaat ook niet. Al teruggegaan naar fabrieksinstellingen. Mobiele telefoon ook al opnieuw opgestart. Weet niet meer wat ik moet doen. Krijg foutcode 1106 maar kan niet vinden wat dit betekent.
Hallo,Mijn Sonos heeft twee systemen. Zie afbeeldingen. Aan die systemen zijn verschillende speakers gekoppeld. Hoe voeg ik deze weer samen tot 1 systeem? Bedankt.Groet, Ronald
HeySinds enkele dagen is mijn gans Sonos systeem weg met uitzondering van een Move. Iemand een idee?Philippe
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.