Skip to main content
Vraag

Plaatsing Era 300 wall mount in nieuwe huis - met foto's

  • 25 June 2024
  • 0 reacties
  • 41 Bekeken

Situatie nu (met oude speakers)
Toekomstige situatie

We hebben een mooi nieuw huis gekocht en gaan binnenkort starten met de verbouwing. Op de muur waar de oude bewoners speakers hebben hangen wil ik mijn ERA 300's gaan hangen. Er lopen echter nog geen stroompunten naar toe, dus we laten de muur eerst repareren en daarna kan ik zelf kiezen waar precies we de ERA 300's willen hebben. Vooraan heb ik de Arc staan met de sub, maar dat maakt niet uit voor mijn vraag.

Nu heb ik gelezen dat de ERA 300 minimaal 21 cm van de muur af moet hangen en 60cm van het plafond. Echter wat ik niet kan vinden is hoe veel ruimte er tussen moet wanneer ik de speakers ophang en naar beneden richt. Dan neem ik aan dat die 60cm niet geldt? Weet iemand hoeveel ruimte ik dan moet vrijhouden? En hebben jullie nog andere tips waar ik op moet letten?

Een simpeler alternatief zou zijn 2x een vloerstandaard, links en rechts van de zwarte kast. Maar ik vind het het een beetje zonde van de ruimte als ze ook kunnen hangen. Tenzij jullie goede redenen zien om te kiezen voor een vloerstandaard ipv ophangen, dan hoor ik die graag.

Bij voorbaat dank voor jullie advies.

0 reacties

Geen reactie

Reageer