Skip to main content

Beste,

Na het updaten van de Sonos app, kan de app mijn sonos one niet meer vinden  op het netwerk.

Ik heb het systeem inmiddels al meerder malen gereset en gekoppeld aan mijn wireless netwerk (dat gaat wonderbaarlijk wel goed) maar dan is de sonos one niet meer vindbaar binnen de app om de configuratie af te maken.

Hoe nu verder? de ergernis is groot na een maand van veel gerommel met de app en de sonos one.

Waarom heb je alles naar de fabrieksinstellingen terug gezet? Het installeren van "nieuwe" speakers kan nog een beetje lastig zijn. Misschien eens proberen met een andere telefoon


Fabrieksinstellingen omdat:

Ik heb sinds 1 juni een nieuwe router, dat in combinatie met de nieuwe app van Sonos maakt het bijzonder ellendig allemaal, plus dat sonos overal roept dat je je systeem moet resetten (fabrieksinstellingen) Een andere telefoon heb ik niet voorhanden. 

“Een beetje lastig” kun je gerust een understatement noemen...


En waarom niet het SSID en het wachtwoord van de oude router ingesteld op de nieuwe?


Niet bij stil gestaan, en is gezien de situatie ook niet relevant nu.

Als ik van te voren had geweten dat de nieuwe app zo'n ellende zou geven dan had ik daar zeker wel even bij stil gestaan. je gaat ervanuit dat je bepaalde functionaliteit kunt verwachten helaas is die aanname een foute gebleken.

Het probleem is nu dat het niet werkt en daar wil ik een oplossing voor.

lees: ik ben al een maand aan het wachten op verbeteringen in de app icm het resetten van het systeem. tot nu toe zonder succes.


De One eens bedraad aansluiten?


Maakt niet uit, blijft onvindbaar voor de App.

afgelopen weekend app van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geinstalleer.

Ineens kwam er een update voor mijn sonos one, die geinstaleerd werd.

na de update kon de app zichzelf wel koppelen aan een bestaand systeem via wifi, maar helaas meteen daarna de melding dat er geen producten gevonden zijn.

Het lijkt erop dat de App geen ondersteuning bied aan de sonos One (ik heb waarschijnlijk de gen 1)