Configuratie Arc met 2 One's. Set 2.5 jaar oud. Net na 2 jaar (garantie) begonnen mijn One's te kraken/spetteren/knetteren. Echt van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen, maar geen succes. Als ik de balans iets te veel naar de One's verschoof was het om angstig van te worden. Het leek soms wel het geluid van een stroomstootwapen ! 1.5 uur met Sonos Support aan de lijn gehangen en alles uitgebreid getest en geprobeerd, ook harde reset en 2 diagnose's. De conclusie luidde dat er mogelijk 1 speaker kapot was. Het vreemde was dat beide speakers het deden... Geen mogelijkheid voor reparatie bij Sonos, geen garantie meer en ook geen coulance. Slecht voor een merk dat zichzelf graag neerzet als leverancier van topproducten. Wel 15% upgrate korting, maar dat krijg je ook als je speakers niet stuk zijn. Uiteindelijk mijn speakers bij Soundrepair in Sneek aangeboden ter reparatie. Zij hadden het probleem snel gevonden en reparatie volgde. Het had iets met compressie te maken. Iedere reparatie aan One's kost 79 euro per stuk, ongeacht wat het probleem is. Volgens hen kregen zij de laatste tijd veel Sonos speakers met dezelfde klachten. Volgens Sonos kwam deze klacht zelden voor. Blij dat alles weer goed werkt ! Helaas 158 euro armer voor een product van net 2.5 jaar oud, waar ook nog eens erg voorzichtig mee omgesprongen is door mij alleen.…
Het bevreemdt me dat dit probleem hier wel vaker genoemd wordt maar ik zie nooit ergens een antwoord over wat er nu aan de hand was en/of het probleem is opgelost.