Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Goedenavond,ik heb een sonos systeem 2 x play 3, 1 x Sonos one ( met ingebouwde Google home) en 1x Beam (gen 2)Deze heb aan elkaar gekoppeld, muziek afspelen gaat prima, maar tevens gaat ook het geluid van de tv over deze speakers.nu wil ik met 1 commando ( stemgeluid) de speakers met stemgeluid uitschakelen / pauzeren , nu gaat alleen de beam uit maar de rest niet.dus kort gezegd ik wil dat het systeem reageert om alle speakers uit of in te schakelen.ik hoop dat jullie raad weten.met vriendelijke groet Carlo Boele
Sinds een week blijft sonos steeds zelfde nummer spelen. Heb alles al gereset maar helpt niet. Als ik via spotify een album speel doet hij het wel gewoon, maar ga ik via sonos naar spotify blijft hij het nummer herhalen. Gelukkig gaat het via spotify wel goed, maar kunnen we muziek maar in 1 kamer afspelen. De nieuwe sonos app blijft drama, Hopelijk komt dit door al de updates die ze doorvoeren en herstellen ze dit ook snel. ik vind de app nog steeds geen verbetering. Albums zoeken om als alarm te zetten zijn ook dramatisch om te vinden. De oude app was veel overzichtelijker en praktischer. We zullen het er mee moeten doen 🥲
Hallo,Ik kan met geen enige mogelijkheid mijn sonos one SL verbinden met de router, met internet kabel doet hij het wel maar ik wil perse met wifi.Wat is er toch in godsvredesnaam aan de hand met de app? Kan iemand mij uut de brand helpen voordat ik deze rotzooi weer te koop zet?
Ik ben in het bezit van een playbar en 2 One's in surround opstelling. Nu wil ik een Era100 plus Sonos platenspeler aanschaffen waarbij ik de Era100 in dezelfde kamer plaats als de bestaande set.De vraag is: Gaat dit werken?
Het valt me de laatste tijd op dat bij het gebruik van een groep van 2x een Play:3 (woonkamer en eetkamer) aan het einde van het nummer, de eetkamer enkele seconden eerder stopt. Ze spelen verder synchroon af, maar ik hoor het einde van het nummer alleen op de woonkamer.zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand een idee welke richting ik op moet zoeken voor een oplossing?
Ik heb twee groepen (keuken en woonkamer) maar de groep "woonkamer" valt na een paar uur uit. Dan moet ik deze groep weer opnieuw aanvinken en dan werkt alles weer. Enig idee hoe dit kan?
Voordat ik overga tot de aankoop van Boxen Sonos era 300 wil ik graag weten of ik2 Era 300 boxen aansluiten op mijn Stereoversterker Technics SU808?
1 van mijn 2 sonos ones kraakt bij lage tonen. Hoe kan ik dit oplossen. Ik geloof niet dat hij opgeblazen is. Dank vast. Groeten, Gerwin
Als ik via de tv afstandbediening geluid harder of zachter zet. Dan gaat alleen de Ray zachter. Hoe koppel ik de boekenplank speakers hieraan? Of gaat dat niet?
Mijn Play:5 en Play:1 werken van de ene op de andere dag niet meer. Ze zijn nog verbonden met een bridge. Ik heb geprobeerd om de plat bedraag via de bridge te installeren, maar via de Sonos app lukt het verbinden niet meer (kan apparaat niet vinden). Hoe op te lossen?
Mijn app werkt niet meer: harder of zachter of de gekozen box werkt niet goed: ik moet steeds ‘toepassen’ aanklikken: waarom !! Dat was niet zo; wat moet ik doen? Heb een upgrade geprobeerd maar dat werkt niet.Jammer deze upgrade is een downgrade :) graag terug naar de vorige die was goed !
Ik heb oa 4 Symfonisk speakers, waarvan 1 in mijn studeerkamer. Deze noem ik "Kantoor."Na een uurtje heeft het systeem de naam van deze speaker automatisch hernoemd naar “Kamer”.Is dit een bekend euvel en zo ja, hoe op te lossen? Alvast bedankt!
Sonos springt regelmatig naar nieuw nummer na 10sec of valt soms uit. Ik hoor graag wat hier de oorzaak van is.Diagnose 1442475483
Na het aansluiten van mijn Sonos play 5 op de KPN Box 12 werkt het gedurende ongeveer 10 minuten. De KPN Box 12 schakelt dan uit en start weer op om vervolgens na 10 minuten weer uit te schakelen enz.KPN heeft de Box 12 vervangen zonder resultaat. Iemand een idee?
Om een zo sterk mogelijke verbinding te krijgen heb ik mijn Sonos soundbar via een ethernet kabel aangesloten. Deze is dus nu bedraad. Ik heb begrepen dat deze soundbar dus nu zelf een speciaal draadloos netwerk zal gaan maken om verbindingen te krijgen met de overige Sonos producten (3 x sonos 1 en 1 x sonos Sub). Als ik nu ga navigeren over mijn systeem, dan vind ik onder “Instellingen” en “mijn systeem”, dat nu alle Sonos producten in mijn kamer de bekabelde modus “WM:0” hebben. Ik zou verwachten dat alleen de soundbar nu deze bekabelde modus aan zou geven en de overige speakers de modus “WM:1”. Dit is de melding als een product Draadloos zou zijn verbonden (omdat deze niet zelf bedraad zijn, maar via een draadloos netwerk hun signaal krijgen). Iemand hier enige ervaring mee en moet ik nog iets doen met “Wifi uitzetten” op bijvoorbeeld de Soundbar ?
Hoi, Als ik mijn bestaande Sonos-systeem opnieuw wil installeren, dan wordt ons huidige WiFi netwerk niet gevonden in de app. Ik krijg ons oude WiFi-systeem wel in beeld, evenals de netwerk van de hele buurt. Het huidige WiFi netwerk is echter niet zichtbaar.Ik heb zowel geprobeerd om een nieuwe als bestaande installatie uit te voeren en ook nieuwe account aangemaakt. Het lijkt echter of hij ons oude WiFi systeem blijft herkennen.Hoe kan ik Sonos toch weer koppelen? Reset van router heeft niet gewerkt. Kan bridge kapot zijn? Een bedrade installatie lukt ook niet. Ik lees dat je bij instellingen moet kunnen invullen dat je huidige netwerk wilt ontkoppelen, maar als ik app open kom ik niet bij instellingen terecht omdat hij bij installatie vast loopt. Help! :)
hier een printscreen van mijn instellingen. Ik behoor een WM- waarde te zien. Niets van dat alles..sonos S2 app. De boost zit met een ethernetkabel direct op mijn nieuwe Ziggo- modemiemand een idee?
Hoi!ik heb meerdere Sonos producten. Tot voor kort kon ik ze allemaal koppelen. Als ik echter nu bijvoorbeeld de Sonos in m’n keuken hetzelfde wil laten spelen als m’n woonkamer, krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Dit geldt ook voor de andere kamers. iemand een idee?
Ik heb in mijn werkruimte 2 stereo paren staan; 1 play5 paar en een play3 paar. Deze groepeer ik via de app als 1 ruimte.Nu gebruik ik een buizenvoorversterker als line-in audiobron op een play 5. Geluid wordt keurig naar het stereo paar van de Play 5’s gestuurd.Echter om de Play3’s in de group te houden is een uitdaging blijkt. Als ik in mijn werkruimte kom, check ik eerst de app en groepeer dagelijks de play 5 en play 3 sets opnieuw. Zodra ik audio afspeel via de line input klinkt er muziek uit de Play5’s. Echter ungroupen ALTIJD dan de Play3’s. Dan koppel ik ze opnieuw via de app en klinkt er ook muziek uit de 3’s. Volume balans moet ik dan opnieuw instellen aangezien deze wordt losgelaten bij de ontkoppeling. Soms moet ik gedurende de dag de boel opnieuw groeperen omdat ze weer ontkoppeld zijn geraakt.Vraag is dus: waarom ungroupen ze op het moment dat er muziek aangeboden wordt op de line ingang?Ik wil dat het altijd een groep is, of ik nu muziek via de line ingang afspeel of via
Ik heb mijn pickup aangesloten op een sonos era luidspreker. Ik verbind deze luidspreker met 2 luidsprekers in de keuken. Deze gaan dan ook aan. Alleen als ik de plaat omdraai dan doen de boxen in de keuken het niet meer en moet ik deze opnieuw toevoegen. Vervolgens werkt het dan weer maar ook vallen dan vaak de boxen even weg.Dat is zeer vervelend. Ik heb het wifinetwerk helemaal opnieuw ingesteld maar dat helpt niet. Dat werkt gewoon goed en snel.Heeft iemand hier ervaring mee?. Het deed het met de oude app gewoon goed.
Hey all,Momenteel heb ik een home cinema opstelling met het volgende :Playbar + 2x Play:3 als surround + SubIn een andere kamer staat nog een Play:1 die dus los staat van de home cinema setup.Nu zou ik graag een platenspeler willen toevoegen, verbonden aan een Era 300.Kan ik, doordat de platenspeler verbonden is met de Era 300, de muziek van de platenspeler ook af laten spelen op de “Playbar + 2x Play:3 als surround + Sub” combinatie ?Of het geluid van de platenspeler + Era 300 combineren met de losse Play:1?Ik zou de home cinema setup liever niet als “groep” verwijderen.Ik gebruik de S2 app. Alvast bedankt!
Dagelijkse moet ik al mijn boxen opnieuw zoeken en koppelen in mijn app. Er is geen wijziging in mijn WiFi netwerk. Dit was vroeger niet zo. Maar sinds kort kan mijn sonos app mijn installatie niet onthouden. Is hier een oplossing voor? Ik heb de app al zeer vaak opnieuw geïnstalleerd. Mijn WiFi netwerk al vaak gereset. Maar probleem blijft. Alvast bedankt
Hallo Sonos,Waarom is mijn Sub niet te koppelen heb echt alles geprobeerd kom eens met een oplossing of stuur mij een I Phone op zodat ik de Sub kan gebruiken belachelijk voor woorden investeren in een duur product en niet kunnen gebruiken graag een oplossing. Kan ik mijn geld terug vragen?
Nu heb ik eindelijk na 4 mnd voor elkaar dat ik weer kan inloggen ‘als systeemeigenaar’ in mijn Sonos app, met als hoofddoel dat ik deze weer als wekker kan gebruiken..gaan de wekkers niet af 😫. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb een Spotify lijstje gekoppeld aan mijn wekker en meerdere keren geprobeerd een wekker te zetten maar niks werkt. Iemand toevallig al een oplossing hiervoor gevonden?muchas gracias 🙏🏼
ik heb twee (lokalen) groepen lokaal-1 lokaal-2 met elk zijn speakers.hoe kan ik ervoor zorgen dat iemand de groepen lokaal-1 en lokaal-2 kan bedienen en iemand anders enkel de speakers van lokaal-2 kan bedienen ? Thanks voor de tips.Julien.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.