Skip to main content

Hallo,

Ik kan met geen enige mogelijkheid mijn sonos one SL verbinden met de router, met internet kabel doet hij het wel maar ik wil perse met wifi.

Wat is er toch in godsvredesnaam aan de hand met de app? 

 

Kan iemand mij uut de brand helpen voordat ik deze rotzooi weer te koop zet?

 

 

Staat de wifi wel ingeschakeld van de One SL? Tandwieltje klikken en dan je kamer en speaker selecteren.


Staat de wifi wel ingeschakeld van de One SL? Tandwieltje klikken en dan je kamer en speaker selecteren.

Ja deze staat wel ingeschakeld, helemaal aan t eind wil ik met wifi verbinden en dat lukt niet. Probleem ligt ergens bij het 2.4 Ghz netwerk, deze al veranderd naar wat op sonos staat met 811.B/G/N gemengd netwerk en nog steeds lukt t niet. 

 

Met tandwieltje bedoelt u toch het enigste knopje wat erop zit? Wat lijkt op een 8?

 

Gr bennie


En ik praat hier over het geweldige bedrijf dat Ziggo heet 🙃


Staat de wifi wel ingeschakeld van de One SL? Tandwieltje klikken en dan je kamer en speaker selecteren.

Ja deze staat wel ingeschakeld, helemaal aan t eind wil ik met wifi verbinden en dat lukt niet. Probleem ligt ergens bij het 2.4 Ghz netwerk, deze al veranderd naar wat op sonos staat met 811.B/G/N gemengd netwerk en nog steeds lukt t niet. 

 

Met tandwieltje bedoelt u toch het enigste knopje wat erop zit? Wat lijkt op een 8?

 

Gr bennie

Nee ik bedoel het tandwieltje in de Sonos-app. Die 8 is het Bluetooth teken op de speaker zelf.

 


En heb je geprobeerd de wifigegevens in te voeren als je speaker met een kabel verbonden is?


Nee heb niet geprobeerd de wifigegevens in te voeren als de kabel is verbonden, op 1 of andere manier verbind die niet meer. 

 

Als ik op de 8 druk zie ik wel dat die gaat knipperen maar komt niet in mn bluetooth lijst zichtbaar.

 

Even voor de duidelijkheid, ik heb alleen een One SL box. Moet deze via een anders systeem worden verbonden of kan deze gewoon niet alleen verbonden zijn? Want dan is t redelijk logisch dat die nergens mee verbind.

 

Toch is het wel 1x gelukt om met kabel te verbinden.. 

 

Heel raar


De one SL heeft toch helemaal geen bluetooth?


Nee dat dacht ik dus ook, of is die knop alleen voor het pairen met een sub bijvoorbeeld? 


Ja en nee. Die 8 is het infinity teken voor de verbinding via wifi, maar voor set up heeft de One SL wel (low energy) bluetooth.

Als je toch maar één speaker hebt zou je helemaal opnieuw kunnen staren door de speaker te resetten.


De Sonos One terug naar fabrieksintstelling wellicht?

 

 


Heb ik ook al meerdere keren gedaan, heb de router gereset dmv klein knopje 30 sec vasthouden. Opnieuw geprobeerd en box proberen te verbinden met wifi, lukte niet en te koop gezet. Helemaal klaar mee.

Smorgens weer geprobeerd en merkte dat ie wel verbond met wifi maar niet zichtbaar was in sonos app. Uurtje gewacht en voor de allerlaatste keer geprobeerd.  En JAWEL.... verbonden en werkt perfect. Mag ik nu zeggen dat de sonos app gewoon 3x kut is?

 

Bedankt voor het meedenken allemaal


Reageer