Skip to main content

Gisteren haperde zowel Spotify als Apple Music op mijn Sonos speakers. De muziek stopte vrijwel continu. Melding van Sonos was een slechte internetverbinding (om te bufferen). Internetverbinding bleek echter goed (>200 mbps), internetprovider zag geen problemen.
 

Sonos support gebeld. Die mij adviseerde maandelijks de stroom van alle speakers te halen. Dat gaat wat lastig bij sommige speakers. Op afstand zijn alle speakers gereset en het probleem is opgelost. 
 

Is dit een bekend probleem? En zo ja, waarom lost Sonos dat dan niet op? Je gaat klanten toch niet vragen maandelijks de stroom van alle apparaten te halen? 

Zoals bij zoveel computergestuurde apparatuur is het kennelijk af en toe handig/noodzakelijk om de stroom van het apparaat te halen. Ik kijk hier eigenlijk niet zo van op. Er wordt steeds meer cache opgeslagen en op een zeker moment loopt dat kennelijk vol.

Wanneer mijn internet op een zeker moment wat kuren gaat vertonen haal ik even de router van de stroom, daarna kan ik er weer een tijd tegenaan. 


Zoals bij zoveel computergestuurde apparatuur is het kennelijk af en toe handig/noodzakelijk om de stroom van het apparaat te halen. Ik kijk hier eigenlijk niet zo van op. Er wordt steeds meer cache opgeslagen en op een zeker moment loopt dat kennelijk vol.

Wanneer mijn internet op een zeker moment wat kuren gaat vertonen haal ik even de router van de stroom, daarna kan ik er weer een tijd tegenaan. 

Je reactie maakt niet helemaal duidelijk of het een bekend probleem is. Ik gebruik Sonos al ruim 20 jaar en heb nog nooit speakers van de stroom gehaald. En dit probleem niet eerder gehad ook. 
 

Wordt er sinds kort dan zoveel meer cache opgeslagen? Kortom: waar is dit op gebaseerd? 


Sinds vorig jaar zomer werd dit advies bij oudere apparaten die op S2 draaien inderdaad wel gegeven (soms werd zelfs over dagelijks gesproken). Ik heb wel begrepen dat Sonos zocht naar een oplossing, maar weet niet of dit inmiddels is opgelost. Zal bij gelegenheid mijn Connect weer eens aanslingeren, die hier ook last van had.


Sinds vorig jaar zomer werd dit advies bij oudere apparaten die op S2 draaien inderdaad wel gegeven (soms werd zelfs over dagelijks gesproken). Ik heb wel begrepen dat Sonos zocht naar een oplossing, maar weet niet of dit inmiddels is opgelost. Zal bij gelegenheid mijn Connect weer eens aanslingeren, die hier ook last van had.

Goed dat je S2 noemt, ik gebruik S1. 


Kennelijk heb je dus wat oudere apparatuur welke tegen grenzen aan beginnen te lopen. In de loop van de jaren wordt de software aangepakt en dat terwijl de hardware niet aangepast kan worden. Uiteindelijk loopt het vol. 


Maar wat loopt vol en waarom? Echt oude apparaten heb ik overigens niet. Behalve de CR290 controller. 


Reageer