Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Ik heb een Beam, incl Sub en twee One speakers gekocht. Alles werkt. Ook de spraakbesturing (Google). Echter, op de Beam brand het indicatielampje van de microfoon wel, maar op de One speakers niet. Deze gaan ook niet aan door er op te tikken. Weet iemand of dit zo hoort, of werken de microfoons van de One niet?
Thuis heb ik een Sonos Playbar en twee Sonos One's (2nd Gen) geïnstalleerd in de woonkamer. Heel erg lang moeten wachten op de beschikbaarheid van Google Assistant in Nederland op Sonos. Al die tijd voorheen via een omweg Alexa gebruikt zonder enige problemen. Nu Google Assistant eindelijk beschikbaar is in NL, heb ik deze meteen toegevoegd aan mijn surround sound. Toen het eenmaal geïnstalleerd was merkte ik dat ik alleen via de Linker Sonos One tegen de Google Assistant kon praten. Ik kan dus helaas niet switchen van Links naar recht. Ik kan wel de microfoon door middel van de touch aan en uitzetten maar als ik de microfoon op de rechter Sonos One speaker will aanzetten, gaat dat niet... Even gebeld met de Sonos klantenservice en helaas bevestigd de meneer aan de telefoon dat het alleen beschikbaar is op de Linker. Heel erg teleurgesteld want Alexa kon je namelijk zonder enige moeite switchen van link naar recht of van rechts naar links. Het punt is namelijk dat door mijn woonkamer
Goedeavond all, ik heb kort geleden een Sonos playbar aangeschaft. Nog aan het wennen aan het hele Sonos avontuur en ook aan Google Assistent. Nou is mijn vraag, Als ik via mijn telefoon via Google Assistent vraag om Spotify af te spelen op de playbar werkt dit perfect. Vraag ik aan Google Assistent om het nieuws af te spelen hoor ik hier komt het laatste nieuws en gebeurt er niks. kan ik niet instellen dat er word terug gesproken via de Playbar? Of is hier een dan een Sonos apparaat met voice nodig? Of zou een google nest mini ook voldoen? Ook krijg ik het idee dat de playbar best verouderd is kwa opties en dat ik best bang ben dat er straks een nieuwe soundbar aankomt met een paar weken/maanden en dat ik dan met een verouderd model zit. Wat zijn jullie ideeen en tips hier over? Alvast hartstikke bedankt voor alle reacties! Groeten, Jeffrey
Ik ben bezig om mijn Sonos producten te configureren in huis met Google assistent. Ik wil graag de Beam de commando’s laten doen, dus bij de rest staan de microfoontjes uit. Alleen als ik de opdracht aan de Beam (Google assistent) geef om radio aan te zetten op speaker “ keuken” dan zegt ze dat ze het apparaat niet herkent en dat ook met de speaker Tv-kamer. Ik heb ze echt die naam gegeven in Google home en in Sonos app. Heeft iemand de oplossing? Alvast bedankt.
Hallo, Ik heb mijn sonos reeds succesvol met ga gekoppeld en gebruik het regelmatig op mijn beam. Nu heb ik een one gekocht voor een andere kamer. Deze werkt maar ik krijg ga er niet op geïnstalleerd. Ik ga via instellingen naar Services, ga, daar kan ik mijn kamer met de one toevoegen en dan word ik doorgestuurd naar de ga app. So far so good. Echter na wat zoeken geeft de ga app aan dat er geen nieuwe apparaten zijn gevonden. Ook omgekeerd in google home kan ik de speaker niet toevoegen. Als ik een nieuw apparaat wil toevoegen toont die me de lijst van services. Uiteraard staat sonos daar al bij als gekoppeld. Enigste optie is om de link te verbreken. Iemand een suggestie hoe de ga op mijn one te krijgen? Bedankt !
Mijn Play one regaeert wel op de opdracht “hey Goole” maar vervolgens moet ik de spraakopdracht hard roepen op zon 10 cm afstand van de microfoon anders hoort hij hem niet. Ik heb reeds contact gehad met Sonos maar veel meer dan de spraakopnamen uitschakelen in Google assist kwamen ze niet
Ik ben in het bezit van de Sonos playbar. Ik heb vandaag de Google Nest Mini besteld. Kan ik met de Google Nest spraakbesturing via de playbar b.v. Spotify aansturen?
Ik heb een Sonos Beam in de woonkamer en een Sonos One in de open keuken. Op beide is Google Assistant geactiveerd.Na verloop van aantal dagen werkt Google Assistant op de Sonos Beam niet meer. Als je dan vanuit de Sonos app naar de spraakservice van de Beam doorklikt dan staat in Google Assistant dat het apparaat niet bekend is (apparaatnaam is dan ‘null’).Dit is alleen op te lossen door Google Assistant eerst van de Sonos Beam te verwijderen en dan weer opnieuw te activeren. Dit moet dan om de paar dagen weer herhaald worden.Op de Sonos One heb ik dit niet.
Ik maak gebruik van Google assistent. De sonos speaker reageert vaker op een dag terwijl ik dan geen opdracht geef. Kan ik de gevoeligheid aanpassen?
ik ontving gisteren ochtend een email dat je een Google Chromecast gratis kunt krijgen als je Google Assistent op je Sonos activeert. Dat wil ik uiteraard beide wel. Heb ik dus 's avonds ook meteen gedaan en daarna zou binnen 24 uur een actiecode verstuurt worden waarmee de chromecast besteld kon worden. Die code heb ik dus alleen nog steeds niet ontvangen na ruim 24 uur. Hoe ontvang ik deze alsnog?
Na Google assistent geïnstalleerd te hebben heeft dit 1 dag gewerkt op sonos.Kan nu vragen of hij het geluid van de sonos uit/ aan/ harder /zachter wil zetten maar Google verwijst me naar een internet pagina van sonos.In de sonos app kan ik geen instellingen veranderen van google assistent want ik kom niet op die pagina, de app laat dit niet toe. Ik heb ongetwijfeld wat fout gedaan maar wie weet wat. Bvd.
Ik heb een heleboel bestaande boxen, maar die zijn niet voorzien van Google Assistent. Ik ga de Sonos Move aanschaffen. Maar wat is er voor nodig om de rest van mijn systeem, ook hiermee te laten werken.
op welke manier kan ik al Google assistent gebruiken in België ?
Ik krijg de assistant niet beschikbaar in mijn app. Ik heb de Google assistant wel gedownload en kan deze ook aanklikken maar krijg dan de melding dat deze nog niet beschikbaar is terwijl ik overal lees dat er een update voor geweest is. Komt deze update dan nog of doe ik zelf iets niet goed.
Hi, Mijn sonos one SL koppelt niet met google assistance, echter mijn google assistant wel met sonos one SL. Als ik zeg heey google speel muziek tegen mijn sonos box gebeurd er niks, ook onthoud hij mijn google account niet. Maar als ik tegen google assistance op mijn telefoon zeg speel muziek op sonos doet die het wel.kan iemand mij hier mee helpen? Heb alle apps al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en mijn box gereboot Mvg Ashwin
Hallo, Ik heb een google home en een play 1/3/5. Ik zou graag sonos bedienen via spraak van google home. Ik lees dat het al beschikbaar zou zijn maar ik krijg steeds de melding dat het nog neit beschikbaar is in mijn land (Belgie)… Klopt dit is kan ik dit omzeilen? Alvast bedankt
Om Sonos op te starten geef ik de opdracht radio aan. Ik krijg dan de melding dat ik geen spotify premium heb. Dat klopt. Ik heb helemaal geen spotify. Hoe nu via de Google Assistant de radio op te starten .
Hoe zit het nu precies ivm benaming van je sonos speakers icm google assitant?In google home kun je je kamers benoemen maar ook je apparaten. Ik kom soms echt vreemde dingen tegen als ik praat met google assistantMag je sonos speaker nu dezelfde naam dragen als je google kamer? Overigens als ik eerlijk mag zijn, overweeg ik sterk om bv mijn 2x sonos play 3 te vervangen door google home speakers.Vooral door lack aan functionaliteit binnen sonos…-Speakers groeperen tss sonos en google home gaat niet.-Broadcast functie gaat niet op sonos play1 ,3 , playbar… enkel die met HA gaan (dus de one en beam)-Speakers groeperen van sonos alleen via google assistant gaat ook niet.-Voice match op sonos speakers (zelfs met HA) gaat ook niet. Al bij al toch redelijk wat beperkingen.Ik weet niet of hier in de toekomst progressie zal komen, maar dit zou wat mij betreft zeer snel mogen komen… Nochtans vroeger altijd tevreden van sonos.. Maar nu met google home en assistant… not sure anymore.Het enige dat
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de Google Home app de Sonos One niet als Smartspeaker ziet en daardoor ook in de app wanneer je de Sonos One opent niet de bijbehorende mogelijkheden ziet? Ik heb in de Sonos app uiteraard wel de google assistent geselecteerd.
Hallo, Als ik de google home vraag om muziek af te spelen in de woonkamer op de Sonos gaat zowel de google home als de sonos tegelijkertijd muziek afspelen.. Hoe kan ik dit uitzetten ? Groetjes, Colin
Geen contact met spotify en ik heb een abonnement
Goedenavond, ik had hiervoor een Google home. en daar werden mijn commando's altijd goed verstaan/ begrepen. nu als ik hey Google of oke Google dan moet ik soms 3 of meer keer roepen voordat ik contact krijg, maar dan komt mijn opdracht erna niet over
ben vandaag l een paar uur bezig ik heb heb beam met 2 ones dat werkt prima .vandaag voor in slaapkamer een boekenplank van ikea erbij gekocht (prima geluid voor die centen )nu ziet mijn sonos beide kamers google home ziet beide ook apart maar mijn assistant wil niet werken in de andere kamer . dit zou toch gewoon moeten kunnen . alavast bedankt
Hi,I’m trying to start playing music from Apple Music with voice control, But I’m struggling a bit. I don’t have Spotify, but I want to say stuff like “OK Google, play Ed Sheeran” and that it uses Apple Music. Is this possible?Thanks,Kevin
Hi, I have 2 Sonos one speakers setup in stereo. I added google assistant. Now the google assistant only works on one Sonos One speaker. I can't enable the microphone on the other speaker. How can I enable the microphone on both speakers? I this can’t, how can I switch the microphone usage from one speaker to the other?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.