Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Hi allen, Ik heb net een Sonos beam aangeschaft en wil deze met stem besturen via Google Assistant. Dit blijkt echt onmogelijk te zijn. Ik blijf maar de melding krijgen: “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”. Om te koppelen moet ik dezelfde inlog van Google assistent en spotify premium gebruiken. Dit heb ik echter gedaan. Zowel als ik het via mijn account probeer en (na een reset) via die van mijn vriendin krijg ik dezelfde melding. wat ik al heb geprobeerd: • factory reset • verwijderen en opnieuw installeren spotify • verwijderen en opnieuw installeren Google assistent • verwijderen en opnieuw installeren sonos wat ik ook doe, ik blijf deze melding krijgen, ondanks dat ik ZEKER weet dat al mijn accounts via dezelfde mail zijn aangemeld. Ik sta echt op het punt de beam weer terug te sturen. heeft iemand wellicht de oplossing? veel dank!
Is hier een instelling voor? Mvg Jan de Bandeman
Sinds kort werkt assist niet meer. Als ik een stemcommando geef krijg ik de melding dat er iets fout gegaan is en of ik het later nog een keer wil proberen. Alles werkte voorheen prima en ik heb geen instellingen veranderd. Hopelijk is hier een oplossing voor?
Ik heb een Sonos One in de huiskamer, en een google mini op de slaapkamer. Als ik de google assistent gebruik op de Sonos voor het in- of uitschakelen van de lampen in de huiskamer , krijg ik de melding: Ik kan de Philips Hue niet bereiken, terwijl ik met de google mini op de slaapkamer wel de lampen in de huiskamer kan in- en uitschakelen. Heb EEN netwerk, heb een diagnose rapport verstuurd. 2130729409.Alvast bedankt
Sinds afgelopen week maakt onze beam geen contact meer met de WiFi. Alles gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Vandaag met een netwerkkabel aan de router aangesloten en ik kon hem weer (na installatie) bedienen met ALLEEN de app. Op stem reageert hij niet. Alles lijkt in de app goed aangesloten en de rest van al onze draadloze apparatuur werkt gewoon goed. Ook de Google home.
Goedemiddag, Sinds een paar weken doet Spotify het niet meer via mijn sonos one box. Als ik vraag een nummer af te spelen via spotify gebeurd onderstaand. Hij zegt: ik kan dat hier niet doen maar je kunt me vragen dit te doen op 1 van je andere apparaten. Onderstaand heb ik al geprobeerd google assistante opnieuw gekoppeld spotify account opnieuw gekoppeld sonos one box gereset helaas heeft bovenstaand niet geholpen mijn diagnostiek nummer is: 1533109828 alle tips zijn welkom Mvg C Gelderblom,
Hoi!!! Ik heb onlangs een sonos playbar en subwoofer aangeschaft, zeer blij en tevreden mee😊. Heeft iemand ervaring met deze set in combinatie met Google assistent, of werkt dat niet bij deze set? Groet Henk
mijn spraakherkenning bij de beam werkt alleen bij mij maar niet op de stem van mijn vrouw . Hoe oplossen
Goedemiddag, Ik heb het probleem dat als ik tv aan het kijken ben het geluid spontaan naar beneden gaat en 10 seconden later weer normaal wordt. Je hoort dan eerst een piep, dezelfde piep als je Google Assistant inschakelt vervolgens valt het geluid +\- 10 seconden op minimale volume. Het gebeurt niet alleen bij tv kijken ook als ik alleen muziek aan het luisteren ben Aangesloten in de woonkamer heb ik 1x de beam, 2x de one en 1 maal de Sub. Iemand een idee waardoor mijn geluid steeds weg valt ?
Ben nu al een paar maanden bezig om Google assistent te laten werken op mijn Sonos one. Heb alles opnieuw geistalleerd, mijn google account je kan het zo gek niet verzinnen. Bij het installeren van Google assistent duurt het al ongeveer 15 minuten voor dat hij het apparaat ziet. Eenmaal geinstalleerd geef ik een opdracht en duurt het 20 seconden voor ik antwoord krijg of hij geeft aan dat er zich een probleem is. Wie heeft daar de oplossing voor?
Als ik via mijn Sonos speakers vraag om het nieuws voor te lezen zegt de speaker telkens. Hier volgt het laatste nieuws. er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw als je zover bent. iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik kan op geen enkele manier de assistent weekend krijgen. Als ik alles terug zet naar fabrieksinstellingen en alleen de beide one.s in bedrijf neemt werkt het allemaal. Zodra de play bar er bij komt werkt het niet meer.Heb echt zo een beetje alles geprobeerd wat ik hier kon vinden maar tot op heden krijg ik het niet werkend.
Hi, Sind een paar dagen een Sonos one in huis, werkt perfect, behalve dan dat ik de google assistant service maar niet aan de praat krijg. Ik heb de google assistant app op mijn iphone X met OS 13.4 staan. Maar wanneer ik de instructies volg vanuit de sonos app wordt ik niet naar de google app gestuurd en blijft er staan ‘Google-account wordt gelinkt...” tot er aangegeven wordt dat er een probleem heeft voor gedaan. Ook via de google app de Sonos toegevoegd als apparaat, maar mocht niet baten. Telefoon en Sonos opnieuw opgestart, maar werkt ook daarna niet. Iemand een tip?
Mijn Google assistent reageert niet bij een vraag. Ik stel de vraag een radiostation af te spelen en dan gebeurt er lang niets om uiteindelijk te horen dat er een fout is opgetreden en het binnen een paar seconden nog eens te proberen. Maar de radiozender begint wel te spelen. Het commando om de chromecast te pauzeren en te hervatten gebeurd op dezelfde manier. Foutmelding na lange tijd en op de moment van de melding wordt het commando uitgevoerd. Bij het openen van de Sonos app vindt de app de Sonos one niet onmiddellijk of zelfs niet. 2146894542 Diagnose nummer
Diagnose 1578338318
Ik probeer mijn google assistent uit op de Sonos. Als ik Oke google zeg, hoor je de toon, maar als ik een correct geformuleerde vraag stel, gebeurd er niks. Wat is er aan de hand?
De geluidsterkte van de assistent is de ene keer harder dan de andere keer en kan zelfs per antwoord (tijdens dat antwoord) wijzigen. Bijvoorbeeld tijdens het antwoord op “Okey Google, Goedemorgen” wijzigt de sterkte. Kan je voor de assistent een standaard geluidsterkte instellen dat altijd het zelfde is? Bedankt voor reacties, Eef Klaassen Zwolle
ik heb in de Google home app drie verschillende ruimtes gemaakt. Ik heb een beam met daaraan 4 play-1 speakers die op verschillende plaatsen in het huis staan. Voor de huiskamer de badkamer en keuken. Met alle boxen in deze ruimtes daar in ingedeeld. Alleen als ik probeer de Google-homemuziek af te laten spelen op een specifieke ruimte dan lukt dit nooit. Ook volume per ruimte kan niet aangepast worden. Tips?
Beste, ik heb een klein probleem als wij tv kijken of muziek streamen gebeurt het dat google assistant op mijn Beam reageert met biep biep en het geluid dimt terwijl het woord o. k google of hey google niet valt, dit gebeurt wel drie tot vier keer per avond, kan ik hier iets aan doen? Gr. Leo Jansen.
hallo iedereen ik ben nieuw hier ! kocht juist een Sonos , maar krijg het niet ingesteld om hem te bedienen met de stem in die zin zou ik graag willen bedienen als volgt : speel radio 2 (vlaanderen , niet Nederland) OF speel Q-music (vlaanderen) iemand een idee hoe ik dit het beste ingesteld krijg ? , ik wil geen betalende radio stream diensten
Ik wil google voice assistant erop zetten, hele tutorial doorlopen google home app downloaden, dan vind die de speaker. Als ik dan next klik, doet die het niet en staat er try again… normaal moet je dan als t goed is kiezen welke apps en alles zoals youtube en spotify kan het te hebben maken met me googleacc kwa beveiliging of wat anders
We krijgen de laatste tijd vaker te horen dat commandos niet goed worden begrepen, of dat Google niet zou reageren. Zo zou je vanuit de activiteiten pagina kunnen achterhalen wat Google van je denkt te vernemen. Mogelijk zie je hier meldingen in naar voren komen zoals hieronder weergegeven. Of de Nederlandse variant. Naast deze melding zou je helaas ook kunnen ervaren dat je helemaal geen reactie krijgt van Google. Hier veel onderzoek naar gedaan. We denken te weten waar dit mee te maken heeft, en willen klanten die hier (consequent) tegen aan lopen, verzoeken het volgende uit te voeren. In de Google Assistent app: Klik rechtsboven op het account icoontje en druk vervolgens rechtsboven op de drie puntjes. Kies hier op "Google-activiteitsopties", hier wil je iets naar beneden scrollen tot je uitkomt op "Spraak- en audioactiviteit". Zet deze Spraak- en audioactiviteit graag uit. Deze functie zal meer informatie verzamelen bij een spraak-commando. Dit kan er voor zorgen dat j
Ik heb een Sonos beam, daaraan gekoppeld 2 Sonos play1 in de huiskamer. Ik gebruik de spraakfunctie veel, en kocht daarom een Sonos One voor de slaapkamer, zodat ik ook daar gebruik kan maken van de spraakbediening (samenwerking met Hue-lampen bijvoorbeeld). Nu blijkt dat d spraakbediening van de One niet reageert, maar zo af en toe ineens wel. Als ik een spraakopdracht geef, lijkt hij te ‘luisteren’ en gaat het lampje wit knipperen. Er gebeurd dan verder niks. Soms reageert hij ineens wel. De reden van wel of niet is mij onduidelijk. Zou het kunnen dat de Beam verhindert dat de One reageert?
is hier iets aan te doen?
Hi, Ik heb meerdere Sonos Ones. Google Assistent werkt altijd perfect. Als hij me niet goed hoort krijg ik altijd terugkoppeling (vraag niet goed begrepen). De Move begint vaak met luisteren, knippert dan wat, en doet vervolgens niks. Ontzettend irritant! Herkennen jullie dit probleem? Is mijn Sonos Move mogelijk defect?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.