Vraag

sommige google commands werken niet


Ik probeer mijn google assistent uit op de Sonos. Als ik Oke google zeg, hoor je de toon, maar als ik een correct geformuleerde vraag stel, gebeurd er niks. Wat is er aan de hand?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Je kan eens proberen met de assistent te verwijderen en daarna weer toe te voegen aan Sonos.

Daarna kunnen we verder kijken 🙂

Reputatie 7

En kun je een voorbeeld geven van de vraag die je stelt? Wat jij “correct geformuleerd” vindt, kan voor Google anders liggen.

Ik heb sinds een paar maanden ook een Sonos One, maar deze reageert heel anders en veel slechter dan de Google Home die we eerst hadden staan. Is hier een verklaring voor? We gebruiken dezelfde commando's en die werken op Google Home dus wel prima. Ligt het aan de microfoon in de Sonos of klopt de software in de Sonos niet?

Je kan eens proberen met de assistent te verwijderen en daarna weer toe te voegen aan Sonos.

Daarna kunnen we verder kijken 🙂

Ik heb het gedaan. Ik merk dat de google assistant nu soms wel werkt en soms niet. Ook moet ik heel dicht bij de sonos one praten om een reactie te krijgen of hard praten. Is dat normaal?

En kun je een voorbeeld geven van de vraag die je stelt? Wat jij “correct geformuleerd” vindt, kan voor Google anders liggen.

Voorbeeld: 'Oke google (pause), speel Hotel California.' - Oke google (pause), zet volume op 50 procent'. Ik heb de voorbeeld formuleringen gebruikt die aangegeven zijn bij de google assistent.

Ik heb sinds een paar maanden ook een Sonos One, maar deze reageert heel anders en veel slechter dan de Google Home die we eerst hadden staan. Is hier een verklaring voor? We gebruiken dezelfde commando's en die werken op Google Home dus wel prima. Ligt het aan de microfoon in de Sonos of klopt de software in de Sonos niet?

Dat idee heb ik ook. Ben heel benieuwd of iemand hier meer over weet!

Reputatie 5
Badge +3

Normaal zou de One je goed moeten kunnen horen, hard praten of er tegen roepen is niet de bedoeling.

Ik kan niet dadelijk iets bedenken wat de oorzaak kan zijn. 
Lijkt precies of iets de microfoon bedekt, stof ofzo.

Reputatie 7

Je lijkt de juiste dingen te zeggen. Ik heb ook GA op mijn Sonossen; hard schreeuwen hoeft niet. Een keer bellen met Sonos?

Reputatie 2

Ik heb sinds een paar maanden ook een Sonos One, maar deze reageert heel anders en veel slechter dan de Google Home die we eerst hadden staan. Is hier een verklaring voor? We gebruiken dezelfde commando's en die werken op Google Home dus wel prima. Ligt het aan de microfoon in de Sonos of klopt de software in de Sonos niet?

Datzelfde probleem heb ik. “speel afspeellijst x op Spotify” en daarna “stop afspelen na x minuten” werkt op google home en mini's prima en op de Sonos one totaal niet. Zou mooi zijn als hier een oplossing voor komt

Heb de Sonos one 1 dag en heb dezelfde ervaring. Op de telefoon commando’s inspreken op de Google Assistant app werkt prima om de Sonos te bedienen. Hetzelfde commando inspreken op de Sonos one geeft vaker geen reactie dan wel.