Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Gisteren eindelijk mijn Roam ontvangen. Aangesloten op het bestaande netwerk wat uit meerdere Sonos producten bestaat. Gisteren werkte alles goed tot dat opeens de verbinding wegviel. Althans, de muziek hield ermee op. Omdat ik toen geen tijd meer had (ik moest weg) heb ik het zo gelaten. Ik probeerde vanochtend verbinding te krijgen met de Roam maar in de Sonos app krijg ik de melding dat deze offline is. Heb de Roam op meerdere plaatsen in mijn huis gezet (ook naast de router) maar hij blijft offline. Welke knop ik ook indruk op de Roam, er gebeurt helemaal niks.Bij de JBL die de Roam moet gaan vervangen hoor je altijd een aan en uit geluid, maar de Roam blijft bij mij angstig stil en er knippert langzaam aan de onderkant een oranje lampje.
Januari 2022 een totaal systeem besteld inclusief 2 Roam speakers. In maart 2023 gaat de linker speaker defect en wordt netjes omgeruild. En wat schets mijn verbazing nu is de rechter ook al weer defect. De betrouwbaarheid is blijkbaar niet zo zeer van toepassing op de Roam. 😪
Ik heb vaak tijdens wandelen of fietsen mee, soms op warme dagen lekker achterin de tuin.Dit houdt natuurlijk in dat deze op dat moment bedient wordt via bleutoothOp dat moment vallen helaas een paar functies afGoogle assistent wil alleen werken op wifiEn natuurlijk kan ik TuneIn of andere Sonos ondersteunde digitale radio als alternatief via mobiel aan, Zelf zou ik het liefst niet te veel op mobiel willen vertrouwen en willen zien dat de Roam ook losstaand zou kunnen functionerenNu weet ik dat Sonos zich richt op binnenproducten maar…Muziek tijdens lange tochten of obstacle runs e.d. kan fijn zijn wanneer je je mobiel niet mee hebt..Zou het niet interessant zijn als een volgend gelijk apparaat misschien een sim kaart aan zou kunnen, hiermee zou je ideaal assistent kan vragen om een ander nummer of digitale zender te draaien, aangezien die dan de eigen netwerk bron is🤔
Hallo, ik heb sinds gisteren een Sonos Roam, Het is meteen ook de eerste Sonos die ik heb. Tijdens het installeren van de Sonos in de app herkent de app de Sonos Roam. ook de connectie met geluid signaal gaat goed. Vervolgens gaat Sonos Roam verbinding maken met mijn Ziggo router (connectbox) en dit lukt niet. Het lijkt ook wel of het connecten wordt onderbroken (groene knipper lichtje wordt ook weer wit). Uiteindelijk zegt de app dat het apparaat is toegevoegd en dat ik kan personaliseren. De app geeft dan aan dat Sonos Roam onbenut is en niet geregistreerd. Ik moet dan weer verbinding maken met de router. Maar dit blijft het niet doen… App stelt dan weer voor dat ik de Sonos Roam reset en weer verbinding ga maken.. maar dan weer werkt niet… Alle acces points in huis staan uit en ik heb de router gereset…. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen..?
Heb de Roam pas enkele maanden en slechts 3 keer gebruikt. Wilde hem aanzetten maar hij ging niet aan. Dus oplader die in de verpakking meegeleverd was eraan gehangen. Na een uur gebeurde er echter nog steeds niks. Hij heeft het voordien toch normaal gedaan. Wat kan het zijn? adapter model geeft 5.0V / 2000mA. 50/60Hz, 0,5A. Dat zou ok moeten zijn.
Ik heb een sonos 1 systeem, met 4 sojos 1 speakers en 2 sonos 5 speakers g1 en g2. Nu probeer ik 2 move speakers te koppelen maar dat lukt niet. Wie weet of sit wel mogelijk is?
Ik heb gister de Sonos Roam ontvangen en wilde deze vandaag in gebruik nemen; op de bluetooth. Om naar het bluetooth signaal te gaan druk ik twee seconden op de aan-knop, echter gebeurt er niets, geen geluid en geen blauw lampje. Iemand enig idee?
Ik heb dus bijna een jaar de Sonos. Maar ik heb dus alleen maar problemen met het connecten. Hij zit gewoon op de dock. En als ik hem dan zoek dan is hij niet te vinden. Dan moet ik hem weer uit en aan doen. Dan doet hij het. Eenmaal uziek aan het luisteren valt hij in 1 keer uit en is hij niet meer te vinden. Dan moet ik hem dus via Bluetooth aan zetten. Echt heel vervelend en heel teleurstellend. Ik had net zo goed een jbl speaker kunnen halen. ik heb al een hard reset gedaan maar het mocht niet baten. Iemand in mijn directe omgeving heeft precies hetzelfde probleem met haar Roam. Hebben meer mensen dit en wat ik kan ik eraan doen? Want ik zit er sterk aan te denken om hem weg te doen.
hallo allemaal ik heb nu al 2 maanden nieuwe wifi, en ik krijg mn Sonos Move met geen mogelijkheid aangesloten. In alle oplossingen die de app aangeeft loop ik vast. Iemand een ander idee?
Sinds gisteren gaat mijn Move niet meer aan. Led aan de voorkant knipperde oranje daarna niets meer. Apparaat is nog maar paar maand oud. indrukken powerknop 15 sec op de dock en daarna zelfde los van de dock heeft geen resultaat.Ik had de move voor het eerst de hele dag op bluetooth staan en niet terug gezet op wifi, waar die standaard bij mij op staat. Zal batterij leeg zijn geweest, maar opladen ho maar…..Iemand een idee?
Wat jammer dat een hoogwaardig merk als SONOS niet in staat is om nieuwe producten te maken welke downwards compatibel zijn. S1 versus S2, wat een ellende. Waarom moet het zo moeilijk zijn in een tijd dat dit standaard is.
Ik moet mijn Sonos Roam retourneren (werkt niet meer). Moet ik hiervoor de oplader meesturen? Enkel de USB kabel of ook de oplader zelf?
De Sonos Ream Connect niet met de WiFi
Sonos roam blijft uitvallenSonos blijft uitvallen ik heb al een nieuwe stekker besteld voor de sonos roam blijft Maar uitvallen ik kan hem steeds opnieuw verbinden met mijn andere sonos speakers En kan weer alles opnieuw verbinden
Beste community, Ik heb zonet de AMP aangekocht en de verkoper zei me dat ik ook via WiFi of Bluetooth? luidpsrekers van een ander merk op de amp kan aansluiten.In de keuken heb ik een Bose S1 Bluetooth speaker en ik vraag me af hoe ik hem kan verbinden met de AMP. Iemand een idee? Alvast hartelijk dank,Joris
Hoe kan je zien ( op het apoaraat en/of in de app ) of sonos move op een bepaald werkt via WiFi , bluetooth of AirPlay ?
Dag Sonos,De draagbare speakers van Bose, Harbon Kardon, Sony, JBL, … etc. etc.; allen kunnen in de bluetooth modus als een stereopaar worden geconfigureerd (zelfs jullie eigen ROAM); Wanneer komt de update voor de MOVE (2x draagbare speaker) zodat deze ook als een stereopaar kunnen worden geïnstalleerd in bluetooth modus?Let wel 2x € 400,- =>> ACHTHONDERD EURIES uitgegeven …Graag uw reactie, MVG,Stefanus200
wil 2 x sonos play 5 gen. 1 met bridge aansluiten op tv kan dat?is philps led smart tv
Na enige maanden rust , wilde ik met de Kerst de Sonos Roam weer gebruiken. Reageerde echter meer op.... na een nachtje in de oplader .... nog steeds niet .…Heel even was er een oranje led lampje zichtbaar maar nu niets meer .... Roam is 1.5 jaar oud
Gisteren mijn Sonos Roam aangekregen. Installatie goed kunnen uitvoeren. Werkt zeer goed. Nu nog een vraagje; kan ik mijn Sonos roam gebruiken als speaker bij het gebruik van mijn laptop ( gaming) via de bluetooth van laptop naar de Sonos? Zo ja , hoe dan?
Goededag, allen.Vandaag probeer ik mijn Roam via (een externe) Wifi adapter aan mijn computer te hangen.Ik werk met windows 10.na de nodige stappen te hebben doorlopen om de roam aan te sluiten wordt de Roam herkent in de comp. en kan ik op verbinden drukken.Echter er wordt gevraagd om een pin code die onderop mijn roam staat wordt op een of andere manier niet herkent. Ik weet zeker dat ik geen fout maak., daar ik er een uitvergrote foto van gemaakt heb.de pincode ziet er als volgt uit: XXX-XX-XXX en is onderop de roam te vinden.Bij het aanmelden blijft bij het invoeren van de pincode hangen en ik kom niet verder.Ik heb de pincode op verschillende manieren proberen in te voeren, zonder succes.Heeft iemand een idee? Alvast bedankt voor het meedenken.
Goedendag allemaal, Sinds 3 dagen in het bezit van de Sonos Move. Mooi apparaat maar de batterij gaat snel leeg terwijl ik hem niet gebruik. Hij staat in batterij besparing modus maar desondanks is die na een nacht leeg en moet ik hem op de oplader doen om de Move te gebruiken. Is dit een software probleem of toch hardware?Alvast bedankt en ik hoor het graag!groeten Kaj
Kan ik een Roam blijven gebruiken terwijl deze aan het opladen is via USB?
Goedemiddag, Wij hebben een five buiten staan in onze overkapping. Hij staat geheel beschermd tegen regen.Míjn vraag is of hij ook tegen de vrieskou kan. Weet iemand dit? Met vriendelijke groet Henk van de Steeg-Quik
In een kamer heb ik 2 roams sl als stereopaar. Een ervan gaat nooit in slaapstand maar na een tijdje ongebruikt meteen helemaal uit. In de app staat deze dan offline. Ik moet m dan handmatig weer aanzetten. Heb van alles geprobeerd, wel en niet batterij besparen in app, wel en niet besparen bij WiFi. Meermaals gereset, weer toegevoegd enz. De ander werkt wel normaal. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.