Beantwoord

pin code Roam wordt niet herkent

  • 21 December 2022
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

Goededag,  allen.

Vandaag probeer ik mijn Roam via (een externe) Wifi adapter aan mijn computer te hangen.

Ik werk met windows 10.

na de nodige stappen te hebben doorlopen om de roam aan te sluiten wordt de Roam herkent in de comp. en kan ik op verbinden drukken.

Echter er wordt gevraagd om een pin code die onderop mijn roam staat wordt op een of andere manier niet herkent. Ik weet zeker dat ik geen fout maak., daar ik er een uitvergrote foto van gemaakt heb.

de pincode ziet er als volgt uit: XXX-XX-XXX en is onderop de roam te vinden.

Bij het aanmelden blijft bij het invoeren van de pincode hangen en ik kom niet verder.

Ik heb de pincode op verschillende manieren proberen in te voeren, zonder succes.

Heeft iemand een idee?  Alvast bedankt voor het meedenken.

 

icon

Beste antwoord door Adrie 22 December 2022, 10:46

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
  1. Meestal hangt een PC met zo’n wifi-dongle aan de wifi in je huis. Een mogelijkheid tot directe koppeling tussen apparaten met zo’n geval komt mij niet bekend voor. Is het dus wel de pincode waar het misgaat?
  2. Is het niet mogelijk de Raom via bluetooth aan je PC te koppelen? Het is per slotvan rekening een bluetooth-speaker.

Ad 1. Wat wil je precies bereiken?

Ha rally,

dank voor je snelle reactie.

Om mijn doel  te formuleren, hoop ik het geluid van mijn computer via de roam af te spelen.

Mijn comp (win 10) is via ethernet aan het net verbonden en middels een bluetooth dongel wordt de Roam zichtbaar als zijnde een benaderbaar bluetooth apparaat. EXcuus, in mijn begin topic spreek ik inderdaad over wifi, dat is onjuist.

Na het herkennen van de Roam in instellingen  wordt er om een pincode van de roam gevraagd. daar lijkt het mis te gaan

De sonos roam wordt bij de bluetooth instellingen in de comp herkent,  alleen krijg het nier verder verbonden. bij verbinding maken wordt er gevraagd om de pincode, dat werkt niet op een of andere manier

 

sorry voor de meerdere posts de

foutmelding die ik krijg is :

“pincode werkt niet probeer opnieuw verbinding te maken”

Reputatie 7

Het zou wel moeten kunnen. Zie https://en.community.sonos.com/portable-speakers-229130/roam-connects-to-my-pc-laptop-bluetooth-system-but-won-t-pair-or-play-6858629

 


Het gebruik van de pincode vind ik dan weer niet terug……

Ha Rallye,

dank voor het meedenken. De stappen uit de link had ik  al doorlopen  en lijken niet het probleem

Roam wordt herkent en kan optie verbinding maken aanvinken, dan krijg ik verzoek om pincode  zie eerste screenshot) wat vervolgens niet werkt. ( is de schrijfwijze hetzelfde als ik in eerste post heb neergezet, dus met tussen streepjes?)

ik heb 2 desktop computers, op de “oude” comp werkt het, met zelfde dongen  direct, zonder om een pincode te vragen.

Het lijkt dus in die stap mis te gaan. en dus aan mijn comp. Maar gekeken  naar mogelijke oplossingen lukt het verbinden niet.

Probleem lijkt dus “ergens in de comp te zitten. Maar waar………

voor zo ver toch bedankt voor je hulp en als je noog een tip hebt? graag..

oplossing gevonden!

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/bluetooth-vraagt-om-controleren-van-pincode/f3861556-8f6b-4ecc-93dd-df04a39afc49

(edited by staff, google link verwijderd, juiste link toegevoegd)

 

de tip was

Waar vind ik de Bluetooth pincode?
 
 
Afhankelijk van de Bluetooth-apparaten die verbinding maken, verschijnt tijdens de koppeling een scherm waarop u een wachtwoord moet ingeven. De code om dit product met een ander Bluetooth-apparaat te koppelen is 0000 (vier nullen).”
 
Deze oplossing werkt tot mijn grote verrassing.
post kan wat mij betreft gesloten worden, dank voor het meedenken
 
Reputatie 7

Het lijkt dus niet om de pincode van de Roam, maar van de PC te gaan?

Reageer