S1 versus S2

  • 4 April 2023
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

Wat jammer dat een hoogwaardig merk als SONOS niet in staat is om nieuwe producten te maken welke downwards compatibel zijn. S1 versus S2, wat een ellende. Waarom moet het zo moeilijk zijn in een tijd dat dit standaard is.


4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Waar loop je tegen aan?

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het simpel zou zijn dan zouden ze het zeker gedaan hebben. Er zijn nu mensen die niet uitbreiden omdat ze met oude apparaten zitten. 
Dat er grenzen zijn aan houdbaarheid mag duidelijk zijn. Dat is nu eenmaal het grote nadeel van dit soort op techniek berustende apparatuur.

Neem van mij aan dat er binnen afzienbare tijd ook een S3 zal komen. 
Hoeveel apps zijn er niet die niet meer kunnen draaien op oudere Android of iOS. Het is wat het is.

Reputatie 7

Voor de overstap naar S2 is een duidelijke reden: het gebrek aan geheugen van de oude devices. Gezien de stappen die daar zijn gezet verwacht ik overigens niet snel een nieuwe stap naar “S3”. Sonos ondersteunt echter nog steeds de S1 devices (krijgen alleen geen nieuwe features)  - bij sommige ZP modellen dus al meer dan 15 jaar. Dat is erg lang - vergelijk inderdaad maar eens met je telefoon of computer.

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye  Ik verwacht ook niet op korte termijn een stap naar S3, maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat je dit met dit soort producten gewoon kan verwachten. 
Het gekke is dat wij als consument ook steeds meer en beter verlangen. Iets waar wij nu heel tevreden mee zijn kan over een jaar weer heel anders zijn. Besef ook wel dat de industrie dit ook aanstuurt, maar wij, als “consument” gaan daar maar wat graag in mee. 
Zelf ben ik er wel een beetje klaar mee en accepteer hoe het is. Ik maak mij alleen wel zorgen dat mijn Playbase al aardig op leeftijd raakt en niet het eeuwig leven heeft. Een alternatief weet ik zo nog niet. Dit was voor mij de ideale oplossing omdat mijn tv daarop kan staan. En soundbar, hoe klein dan ook, kan ik niet kwijt. 

Reageer