Vraag

Roam niet zichtbaar in Android App wel in IoS

  • 24 June 2023
  • 10 reacties
  • 77 Bekeken

Badge

Inmiddels ben ik er redelijk laar mee. De roam kan ik niet bedienen vanuit mijn Android App terwijl mijn vrouw in de IoS geen problemen ondervindt. In Android staat dat hij offline is en ik krijg hem met geen mogelijkheid op online. MIjn vrouw daarentegen opent de App en zet hem aan. De Sonos App heb ik al opnieuw geïnstalleerd, helpt niets. Iemand een idee?

Groet Ruud 


10 Reacties

Reputatie 7

Staat er bedrijfssoftware op de telefoon?

Badge

@106rallye Het is wel een telefoon van het werk maar hier staat geen specifieke of belemmerende software op. Ik heb de telefoon rechtstreeks nieuw in doos ontvangen.

Reputatie 5
Badge +3

Misschien domme vraag maar jullie gebruiken hetzelfde account?

Badge

@Ronald22 Ja, we hebben één Sonos account met verschillende Sonos speakers door het huis heen en wat tot nu toe perfect werkte in deze configuratie. 

Reputatie 7

Geen Defender erop? App voldoende rechten gegeven? Zit de telefoon per ongeluk op het gastennetwerk?

Reputatie 5
Badge +3

Er staat ook een update online, even kijken of je de nieuwste versie hebt.

Badge

@Ronald22 vanmiddag alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, opnieuw verbinding gemaakt, update gedaan en het blijft het zelfde verhaal. Jammer maar volstaat dus niet en zit inmiddels weer in zijn doos om retour te gaan. Dank allemaal voor de tips.

Reputatie 5
Badge +3

Ik weet zeker dat het zou moeten werken, je kan Maandag altijd nog eens contact opnemen met Sonos. Als je daar nog zin in hebt...

Reputatie 3
Badge +2

Hey @RuudPesch ,

Naast wat de andere Communityleden al hebben gezegd kan het probleem ook door het Netwerk worden veroorzaakt. Wanneer je een netwerk hebt met meerdere Access points kan het zo zijn dat de Roam ieder netwerk als een apart netwerk gaat zien. Dit kan ertoe leiden dat controller 1 wel de speaker ziet maar controller 2 niet.

Wanneer de speaker met punt A in het netwerk verbind en de controller met punt B ga je dus het verschijnsel krijgen wat je ervaart. Mocht dit het probleem zijn is dat wel op te lossen door de Access points anders in te stellen.

Het is sowieso slim om eventjes naar onze support in te bellen om te kijken wat er precies misgaat en of wij het kunnen oplossen.

Badge

@Dari W Dat zou kunnen, echter hebben we dit verschijnsel terwijl met beide controllers en de ROAM op het gelijke access punt zitten. Inmiddels is de ROAM al retour gestuurd.

Reageer