Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Ik woon in een appartementencomplex met vooral ouderen van 70+, ik heb zelf een sonos PlayBase en 2 X play 1.Meerere bewoners zijn bij mij wezen luisteren en vinden het geluid voortreffelijk, vooral als aanvulling voor het TV geluid.De meesten haken af omdat er geen goede afstandsbediening te koop is, de bediening via iPad en iPhone schrikken ze af.Mijn vraag is er een goede afstandsbediening of kan er geen eenhoorn Sonos ontwikkeld worden, ze missen zo een hele grote doelgroep.
Hoi, ik zag dat ik 3 van mijn toestellen kon upgraden en ik heb daar op geklikt maar nu weet ik niet of ik iets stoms gedaan heb ? Wat gaat er nu gebeuren ? En wat kost het ?MvgClaudia
Vandaag viel mij op dat op https://www.sonos.com/myaccount/system/households/devices/ de registratiedata van al mijn Sonos devices is verplaatst naar maart/april 2020, terwijl ik ze vanaf november 2018 heb geregistreerd en in gebruik genomen. Geen idee wat het effect hiervan is. @Ryan A@Tim S Kunnen jullie hier meer over zeggen?
Ik heb door het hele huis verschillende producten en op de incidentele storing na werkt alles. Alleen de Connect:Amp van mijn dochter blijft problemen geven; geen verbinding, onderbrekingen, “kan niet afspelen” etc. Deze staat in een slaapkamer op de bgg. Mijn netwerk loopt via TP link M9 Deco’s met goed bereik. Alles staat op WM 1 (is centraal via router begrijp ik) maar hoe kan ik de Amp via een Deco laten lopen (staat er 2m vandaan!?)
Hallo, ik vroeg me af wanneer er weer plaatsen vrijkomen in het sonos flex abonnement.
Ik heb een woning overgenomen, met daarin een sonos (s1) systeem. Account staat nog op een (voor mij onbekend) email adres. Hoe kan ik dit wijzigen, zonder de hele boel op z'n kop te zetten? Ben er niet zo in thuis namelijk..... :-(
Hi there, I hope may someone will help me to ask how to appear offline in discord.
Ik heb recent Telenet Safespot geinstalleerd op mijn netwerk en telefoons.Sindsdien kon ik de Sonos toestellen niet meer bedienen vanop mijn smartphone. Heb ondertussen alles afgekoppeld, Telenet Safespot Guard op mijn telefoon uitgeschakeld, en getracht de installatie van mijn Sonos toestellen opnieuw uit te voeren.Ethernet kabel aangekoppeld, reset uitgevoerd naar fabrieksinstellingen, maar zowel bij Playbar als Play:1 worden de toestellen niet herkend en blijft het lampje groen knipperen. Volgens de melding op mijn telefoon omdat ze niet op het zelfde wifi-netwerk zouden zitten als mijn telefoon => ?Wie kan hierbij helpen ? Dank, Marc
Ola! ik heb 6 sonos producten (playbase / 2x five beneden) een boost in de meterkast en 2x Symfonisk op zolder staan. Nu valt één van die 2 Sympfonisks regelmatig uit (lees: verlies verbinding). Nu ben ik verder gaan kijken en heb mijn Network Matrix bekeken. Nu zie ik ineens mijn Sympfonisks in geel staan maar mijn boost en playbase in rood waarbij de laatste 2 een OFDM ANI level 8 hebben… wat zeggen die waardes? ik probeer mijn infra strak te krijgen om zo alles goed te laten werken. Kan ik bijv mijn playbase en de 2x fives op de wifi via mijn standaard router laten lopen en mijn boost naar zolder verplaatsen of???
Ik probeer mijn nieuwe play3 te installeren maar mij wordt gevraagd de nieuwste versie vd controller te uploaden en dit lukt niet. Ik snap er niets van. Graag hulp.
Ik heb een kamer met een Play 3 welke ik nooit gebruik. Daarom wil ik deze Play 3 aan mijn TV kamer toevoegen. In de TV kamer staan al een: PlayBar, 2 x Play 1 en Sub. Hoe kan ik deze Play 3 uit de oude kamer halen en aan de TV kamer toevoegen?
Hoe kan ik mijn toestellen synchroniseren
Beste mensen, Begrijp ik het goed, als ik een upgrade aanvraag dat dit niet meer of minder is dan een kortingsbon?Ik moet mijn oude speaker toch zeker niet afgeven of opsturen.Dus na een nieuwe te bestellen dankzij upgrade korting, heb ik gewoon 2 speakers? Vriendelijk bedankt alvastKristof
Mijn Iport afstandbediening wordt niet meer herkend sinds S2 update.Als ik de iPort app open wilt hij steeds een nieuwe iport installeren… ik doorloop alle stappen.Ik kan alles doen tot en met mijn netwerk paswoord ingeven. Dan begint het blauwe lichtje te flikkerenb en dat blijfty het doen… Na heel lange tijd wachten sluit de app, stopt het flikkeren en werkt de afstandsbedioening niet.Ik heb dit reeds 3 maal geprobeerd… Kan het zijn dat dit sinds de update naar S2 is?
Een huis vol met sonos, maar met regelmaat zijn diverse ruimtes niet te vinden in het overzicht en/of kan er geen verbinding gemaakt worden met de spreaker(s). Dit zijn de geïnstalleerde producten per ruimte: Hieronder ontbreken de ruimtes keuken en woonkamer: Als ik ruimtes wil combineren komt vaak deze melding: Hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen?Aanvullende info:Sonos aangesloten via WifiMesh netwerk (deco M5, 3 st.)Problemen zijn ontstaan na toevoegen laatste aanwinst (move). Daarvoor geen problemen gehad met zelfde Mesh netwerkGr. Dorus
Ik bezit een Playbar en en Play: 1 die in dezelfde ruimte staan. Ik wil als ik muziek luister : Spotify / radio dat dit uit beide speakers komt (daarvoor groepeer ik ze)Ik wil alleen dat als ik via de optische in luister ( de TV) dat dit geluid alleen uit mijn Playbar komt Zonder dat ik hiervoor apart de groepering uit moet zetten… Desnoods door het volume van de one automatisch op nul te zetten als hij maar stil is. Kan dit? Tweede opmerking/ vraag. Bij muziek luisteren op beide speakers tegelijkertijd in een groep merk ik dat ze niet absoluut synchroon afspelen. Wat is hier aan te doen?
Ik heb de Arc op 21 december 2020 besteld met de vermelding dat deze 5 februari 2021 opgestuurd zou worden. Helaas is dat niet gebeurd, ben benieuwd hoelang het nu nog duurt. Ook jammer dat er geen communicatie vanuit Sonos komt, was wel fijn geweest om een mail te krijgen dat de levering vertraagd is. Is er wel iemand die de Arc op 5 februari 2021 opgestuurd heeft gekregen?
Ben ik één van de weinigen die hierover ontgoocheld is? Eindelijk besloten om te investeren in een Sonos installatie voor m’n huis. Lang naar uitgekeken en leuke ervaring om de toestellen uit de mooie verpakkingen te halen. Maar toen kwam de ontgoocheling: na de installatie van de app bleek die bijzonder ouderwets en bovendien niet echt gebruiksvriendelijk in de functies. Is het niet jammer dat een sterk merk als Sonos, waar alles draait rond fijne merkbeleving en kwaliteit geen app kan bouwen die niet enkel slim en fun is in gebruiksvriendelijkheid, maar er bovendien ook nog leuk en hip uitziet. Aangezien de app een onvermijdelijk verlengde is van het systeem zou Sonos hier eens werk mogen van maken.
Ls, Inmiddels ben ik erachter dat ik niet zo blij ben met de aanschaf van een Sonos installatie. Als ik geweten had hoeveel ergenis ik ervaar, had ik zeker niet voor dit product gekozen.. Inmiddels ben ik vrijwel dagelijks bezig om de boel te installeren. Het betreft een Beam, Sub, 2x one's en 2x one's SL. Allen te gebruiken in de woonkamer. Ik krijg het bijvoorbeeld niet voor elkaar om alle speakers tegelijkertijd te laten spelen...er blijft telkenmale een echo in te zitten...dof geluid, etc.. Meerdere groepen aangemaakt.. Geen idee wat hier de bedoeling van is want het werkt voor geen meter..Kortom.. dure aanschaf met veel ellende.. Als ik wat dieper duik in de vraag en antwoord, zie ik inderdaad ontzettend veel problemen en vragen... Eigenlijk te gek voor woorden... Spul is gemaakt om muziek te luisteren of het geluid uit de tv te verbeteren...om dit voor elkaar te krijgen moet je een cursus aan de Open Universiteit volgen.. En dan nog... Op het forum komen is al een drama... Ik heb
Geachte,Sonos op een nieuwe iPhone 12 Pro. Muziek laten spelen via “Muziek” op deze iPhone (de muziek staat er wel effectief op) in Kantoor op Sonos One via Airplay werkt. Zo werkt ook “Woonkamer” op Apple TV.In Living op Play 5 werkt niet meer: foutbericht: AirPlay Geen verbinding mogelijk met ‘Living’. Wat nu ???Dank en vriendelijke groetFD
J.PKan er mij iemand uitleggen stap voor stap hoe ik met de app van Trueplay mijn woonkamers kan afstemmen , want ik krijg altijd die vervelende melding (Premium versie) pff mottig en vervelend Gr J.P
Hi Ik heb een sonos installatie vanaf 2009 en dus oude type 5. Nu heeft mijn installatie een sonos2 update gekregen wat niet mijn bedoeling was. Hoe krijg ik die sonos2 update van play1 en mijn boost?Nu werken alleen nog mijn 2 play 5 op de sonos1 app en de rest op sonos2 app en dat wil ik dus niet.Wie heeft de goude tip, alles loskoppelen van de stroom halen en opnieuw opstarten is al geprobeerd.
Mijn sonos werd vandaag bestuurd via een gast account.hoe kan dit?wifi en sonos zijn beveiligd met wachtwoord...
Hallo, De instalatie van mijn 2 Sonos One luidsprekers is perfect gelukt en met het verwachte resultaat.Helaas, sinds deze instalatie zijn er problemen met al onze Apple toestellen:Zowel de 2 iPhones als de tablets geven regelmatig aan dat ze geen Wifi ontvangst hebben in de vorm van een foutmelding. Er is dan ook geen ontvangst ondanks dat de Wifi indicator perfecte ontvangst aangeeft. Als dan op het betreffende toestel de Wifi uit- en weer aangeshakeld werd, dan gaat het weer even. Iemand met hetzelfde probleem of een oplossing? Andere, niet Apple, toestellen werken perfect op onze Wifi.
Graag info hoe ik deactivatie ongedaan kan maken! dank, Bart
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.