Beantwoord

Wat houdt noise floor en ODSM ANI level in?

  • 26 February 2021
  • 4 reacties
  • 340 Bekeken

Badge

Ola! ik heb 6 sonos producten (playbase / 2x five beneden) een boost in de meterkast en 2x Symfonisk op zolder staan. Nu valt één van die 2 Sympfonisks regelmatig uit (lees: verlies verbinding). Nu ben ik verder gaan kijken en heb mijn Network Matrix bekeken. Nu zie ik ineens mijn Sympfonisks in geel staan maar mijn boost en playbase in rood waarbij de laatste 2 een OFDM ANI level 8 hebben… wat zeggen die waardes? ik probeer mijn infra strak te krijgen om zo alles goed te laten werken. Kan ik bijv mijn playbase en de 2x fives op de wifi via mijn standaard router laten lopen en mijn boost naar zolder verplaatsen of???

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 26 February 2021, 12:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik vind dat het hier wel redelijk goed uitgelegd wordt. Zie je ook mooi het verschil als ie Boosts toe gaat voegen.

Reputatie 6
Badge +3

Je zou de Boost centraler kunnen zetten als dat technisch lukt, in de meterkast is natuurlijk niet de beste plek, hij zou eigenlijk vrij moeten stralen.

Ik denk dat de afstand v/d zolder Symfonisk tov de andere appraten te ver is met 2 vloeren er tussen. Je zou er nog 1 op de 1e verdieping kunnen zetten ter overbrugging (is immers een mesh systeem).

Die kleuren kunnen van groen naar rood springen simpelweg omdat je wifi meer of minder gebruikt wordt.

 

Badge

Thanx Eddie! Had ook al gelezen dat als je de playbase bekabeld doet, dat de Fives deze als bost kunnen gebruiken en zou ik de boost een verdieping of 2 naar boven kunnen plaatsen… kwestie van puzzelen.. ga je tips bekijken!

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad, elke Sonos die je bekabeld, gaat het hetzelfde doen als de Boost, met iets minder antennekracht dan de Boost maar het principe is hetzelfde. Als er meer dan 1 bekabeld zijn (inclusief Boost), dan moet je netwerk het (verouderde) STP netwerk topology protocol ondersteunen. Je ziet die STP ook terug in de Sonos Network Matrix in de hokjes. Sonos blokkeert daarmee bepaalde wegen om een verkeerschaos in je netwerk te voorkomen die je hele netwerk platlegt. Bedraad kan Sonos dit niet meer zelf en moet je netwerk dit aankunnen anders krijg je alsnog dat verkeersinfarct.