Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Ik wil mijn Sonos Play 1 installeren op een nieuwe router, maar omdat dit in een studentenhuis is kan ik niet bij de router komen. Is er een manier hoe een bestaande sonos aan een nieuw wifi netwerk verbonden kan worden?
Ik kan 30% korting krijgen na trade-up van mijn connect.Twee vragen:ik heb net vorige week bij een webwinkel een nieuwe arc gekocht; kan ik met terugwerkende kracht alsnog gebruik maken van de korting % op deze toevoeging aan mijn systeem? ik wil graag twee One sl’s toevoegen aan mijn systeem. Geldt de 30% voor de gehele set aankoop, of alleen voor 1 van de twee speakers in de set?Hoor graag!
Mijn Sonos implementatie bestond tot voor gisteren uit de volgende onderdelen: Keuken - Playbar+SUB+Play1 surrounds Woonkamer - Playbar+SUB+Play5 surrounds Kidsroom - Playbar+SUB+Play5 surrounds Kantoor - 2x Play5 Kind1 - 2x Play one Kind2 - 2x Play one Master bedroom - Playbar+SUB Poolhouse wellness - 2x Play5 Poolhouse TV room - Playbar+SUB+2x Play5 surrounds Sauna - 2x Play one Dakterras - Connect AMP Tuin - Connect AMP Terras zwembad - Connect AMP Dit heeft altijd prima gefunctioneerd en je kunt er vanuit gaan dat ik tevreden was gezien de vele uitbreidingen. Echter nu wilde ik gisteren het geheel uitbreiden met een BEAM+SUB+Play one surrounds en tot mijn verbazing krijg ik deze niet geïnstalleerd. De BEAM functioneert, echter de SUB krijg ik niet gekoppeld. Deze blijft falen op de stap configureren om samen te werken en hetzelfde geldt voor de 2 Play one’s. Mijn eerste ingeving was het zal wel netwerk gerelateerd zijn en ben dus op onderzoek uitgegaan in mijn Unifi omgeving. Deze
Even een extra check… ik heb mijn systemen via upgrade aangeboden waarvoor ik korting heb ontvangen voor aanschaf nieuwe systemen. Mag ik mijn 'te-upgraden’ apparaten gewoon doorverkopen? of moet ik die retourneren?
Hey, Ik heb een Beam en 2 one's. Deze worden bediend met de afstandsbediening van proximus. Ik heb mijn boxen dus kunnen paren met de ir van de bediening. Ik kan het volume regelen zonder problemen. Alleen lukt het niet om de surround daarmee uit te zetten. Iemand tips? Hartelijk dank!
Hallo community, Ik heb een Sonos playbar bij de TV en twee speakers (Play3?) in de hoeken van de woonkamer.Gekocht in 2016. Nu wil ik op een verdieping hoger ook graag muziek kunnen luisteren. Of ook eens op terras. Dus een flexibele cube zou wel fijn zijn. Er zijn nu verschillende smartspeakers of cubes op de markt. Wat past bij mij het beste?Bedankt voor jullie advies Annette
Goedemiddag,Ik probeer contact op te nemen met de klantenserverice, echter zijn deze niet te bereiken.Ik wil graag mijn Sonos Flex opzeggen maar zie nergens een mogelijkheid op de website van Sonos of op de pagina van Flex.Hoe kan ik dit opzeggen? MvgSander
Voor de opstelling in de woonkamer-living heb volgende speakers beschikbaarTVPort verbonden via glasvezelkabel én ook analoog via cinch (of tulp) stekkers met een klassieke stereoinstallatie met keuze op de stereo tussen 5.1 surroundsysteem en/of 2 hel dure grote supergoede luidsprekers...2 x one2 x five1 x beamDe living waar ook de eettafel staat is in die kant eettafel vorzien van nog 2 aparte One’s in stereopaar.Ik heb wel in mijn keuken nog een sub (generatie 2) ter beschikking die ik daar liever zou laten staan in combinatie met een connectamp en andere heel degelijke luidsprekers plus nog een Five die altijd samen spelen, of samen aan liggen zoals je wil, dus niet softwarematig samen verbonden.graag uw beste voorstel aub,dank
Weet iemand of het mogelijk is om verschillende geluidsprofielen in te stellen voor bijvoorbeeld het geluid als tv aan staat en een ander profiel als ik alleen muziek afspeel via spotify. Automatisch dus ! Tv aan en geluidsprofiel tv. Tv uit en alleen sonos spotify aan geluidsprofiel spotify. Bij mijn vorige Denon versterker had ik voor elke bron een eigen geluidsprofiel, wel zo makkelijk.
Hoi, ik weet niet of ik de enige ben die spijt heeft van de update? ik heb 3 stuks Sonos One second gen en ze zijn nu allemaal op de S2 geupdate en heb er echt spijt van. Ze klinken bewoon niet meer zo warm als voorheen, mijn vrouw en dochter hebben hetzelfde idee hierover. Een collega van mij heeft ook twee stuks Sonos one second gen en heeft er ook spijt van om precies dezelfde reden als ik. ik luister vaak dezelfde muziek en merk gewoon dat de zang overheerst en het minder warm klinkt allemaal. Nu heb ik gelezen dat het systeem via de Factory reset weer aan de S1 controler kan worden gekoppeld, maar helaas. Nu hoop dat iemand mij verder kan helpen. alvast bedankt.
Hoi ik heb een Samsung tv me optische kabel aangesloten op de playbar en mijn Ziggo connect box via HDMI naar tv nu wil ik m'n Phonak tv connector aansluiten via optische kabel om mijnik gehoorapparaat te verbinden met het geluid van de tv via Sonos playbar, hoe kan ik dit doen??
Ik overweeg de kabel op te zeggen en onbeperkt mobiel internet via mijn mobiele telefoon te gebruiken. Dat lijkt mij in mijn geval zo'n 400 euro per jaar te kunnen schelen. Ik heb wel een mooie muziekinstallatie (B&O boxen en een losse Sonos 5) gekoppeld aan Sonos Zone Bridge die weer gekoppeld is aan de kabel. Kan ik een en ander ook direct koppelen aan mijn mobiele telefoon waarbij mijn mobiel dus functioneert als mobiele hotspot? Of is er een andere handige methode om e.e.a. te koppelen? Of misschien zelfs mijn modem toe koppelen aan mobiel? Volgens mij is het internet via mobiel in mijn regio verder best stabiel.
Hallo Sonos, Graag zou ik de Surroundset willen bestellen, met upgradekorting. echter staat er wel een leverdatum, maar dan NIET VOORRAAD. dus kan deze niet in m'n winkelmand plaatsen.Bij de ARC, staat een latere levertijd en die kan wel in de winkelmand.Wanneer kan ik de Surroundset compleet weer als item bestellen?
Hi,Salon en eetkamer zijn 1 geheel , niets van muren ertussen.Heb 2 play 5’s die in stereopaar onder tv staan in de salon.Als ik trueplay gebruik , moet ik ook de eetkamer meenemen of enkel salon.Heb de indruk dat alles met spraak niet goed overkomt.thxps : salon en eetkamer zijn even groot.
Halloals ik inlog en naar mijn systeem kijk staat er nog een bridge in die ik niet meer heb. BRIDGE Registratiedatum 31/07/2019 Serienummer000E58E886BCD Deze is vervangen door een boost, die er ook op staat in de lijst. Hoe krijg ik deze bridge weg uit mijn systeem ? Alvast bedankt voor de reactie
Beste allen,Graag zou ik jullie advies willen vragen bij het volgende ;Ik ben onlangs verhuist en heb daarbij m’n Sonos setup aardig uitgebreid en bevat nu de volgende componenten : Sonos ARC (kan evt. bekabeld) Sonos SUB [bij ARC] SONOS AMP [surround speakers ARC] (kan evt. bekabeld) SONOS AMP [keuken speakers] (kan evt. bekabeld) Sonos Playbar (kan evt. bekabeld) 2x Sonos one (stereopaar) Sonos one SL De ARC gaat samen met de SUB en een AMP fungeren als surround opstelling voor de woonkamer. Aan de AMP zitten 2 speakers aangesloten.De 2e AMP gaat 2 speakers in de keuken aansturen.De Playbar komt in de slaapkamer bij de TV.Het stereopaar met de Sonos One’s komt in de badkamer.De Sonos one SL komt in de kamer van m’n dochter. Naast de componenten heb ik hierboven aangegeven of ze evt. met een netwerkkabel kunnen aangesloten worden op de centrale switch in de meterkast. Verder bestaat het netwerk uit een KPN Glasvezel internet verbinding, de KPN modem fu
Ik heb een nieuw mail adres en een nieuw wachtwoord ingevoerd en bevestigt gekregen.Als ik nu inlogt blijft ik het oude mailadres zien en er word aangegeven mailadres is niet goed.Kan u het a.u.b. aanpassen.GroetenI.Batenburg
Hoe moet ik de sonos aan de Deco van ziggo linken Deco maakt eigen netwerk maar sonos draait op ziggo netwerk kan ik dan via kabel in Deco contact maken met Deco netwerk????
Binnenkort starten we met het bouwen van onze nieuwe woning. Omdat we al aardig wat sonos verzameld hebben in de loop van de jaren willen we dit uiteraard zo goed mogelijk installeren. Zeker nu we nog overal bij kunnen en eventueel leidingen naar toe kunnen leggen lijkt het ons handig dit van te voren goed te bekijken. Met andere woorden hoe zou ik onderstaande setup het beste met elkaar kunnen verbinden en aansluiten? Mijn idee is om zoveel als mogelijk de speakers aan te sluiten op een bedraad netwerk. Alle speakers een eigen netwerkkabel die dan in de meterkast uitkomt. Daar alles op een switch aansluiten zodat alles centraal geregeld wordt. Is het dan verstandig hier een aparte switch voor te nemen? of kan dit bij elkaar met de andere netwerkaansluitingen voor bij playstation, tv, wifipunten enz. Of kan het nog beter op een andere manier?De setup gaat er zo uitzien:Keuken: 2x play onewoonkamer: arc-sub-2x play onetv-kamer: beam-2x play onegarage: 2x play onebadkamer: play oneslaapk
Hi, In mijn huiskamer wil ik sonos speakers ophangen om muziek te luisteren. Ik heb al een elektra aansluiting op plek 1 (zie afbeelding). Daarnaast heb ik ook een beam onder mijn TV. (op plek 4 op de afbeelding) Ik twijfel tussen één Play 5 (op plek 1). Op die manier kun je samen met de beam voor een kamervullend geluid zorgen (alleen niet stereo). Alternatief is twee Sonos speakers (waarschijnlijk Sonos One). Deze komt dan op plek 1 en 2 (of 1 en 3). Mijn vraag is: Geeft één Sonos 5 icm met beam goed geluid? Of is een stereo paar toch mooier? En is dan twee sonos One voldoende of toch moet ik toch gelijk voor twee Play 5's gaan? En waar raden jullie aan om deze op te hangen? Ik ben benieuwd naar jullie tips.
De ethernetaansluitingen achteraan de speakers, werden tot op heden gebruikt om een PC’s aan het internet te koppelen. Idem dito voor de TV: Netflix werd gestreamd via een Sonos-speaker. Na een stroomstoring twee dagen geleden, werkt dit niet meer. Ik zou dit graag weer zien werken gezien Sonosnet een fantastisch goed netwerk is; de standaard wifi in mijn woning kan dit niet evenaren.Is er hiervoor een oplossing ?
Zijn er nog meer SONOS mensen die net als ik het product gewoon helemaal NIET meer gebruiken omdat het in 80% van alle gevallen alleen maar tot frustratie lijdt?! Ik heb een connect en werd door de prachtige reclames gelokt door draadloos muziek luisteren... Helaas, ik had beter moeten weten want na duizend keer met een (overigens vriendelijke) klantenservice zaken te hebben gedaan doet het systeem het simpelweg gewoon niet of gebrekkig. Ik kan alleen maar met mijn I pad muziek afspelen. Beide I phones van mijn vrouw en ik verbinden er simpelweg niet mee (SONOS systeem niet gevonden). En dat terwijl het apparaat op nog geen 4 meter van de wifi router staat!! Na ongeveer 100 keer bellen met klantenservice kwamen ze maar met het advies om de connect gewoon met draad aan te sluiten op de router en hem nog dichter bij te zetten... Moet ik dus een kabel dwars door de halen woonkamer heen trekken! En dan nog verbind deze niet met de I phones!!! Tot grote ergernis nu ook sinds een paar dag
Ik heb 3 “oude” connects die straks geen updates meer krijgen en daarmee verhinderen dat de rest dat ook krijgt. Duidelijk, maar ik wil voorlopig slechts 2 connects vervangen door een ports. Wellicht in de toekomst komt daar dan een derde port bij of wordt het toch een Amp. Maar hoelang blijft de 30% korting die SONOS opstuurt, geldig? Arjan
Hoi Allemaal Sonos stopt met omstreden Recycle Mode voor onklaar maken oude speakers. Sonos stopt met de Recycle Mode, een onderdeel van zijn Trade-Up-programma waarbij klanten recht op korting op nieuwe producten kregen als ze hun oude Sonos-producten onklaar maakten om ze in te leveren voor recycling. BRON:
Als ik geweten had dat de connect en play 5 (gen 1) ook na mei nog gewoon gebruikt hadden kunnen worden dan had ik de trade up zeker niet gedaan. Alles werkte prima. Maar ja, ik heb me bang laten maken door de eerdere berichten van Sonos en de trade up is nu al helemaal afgerond. Zit nu dus met twee nieuwe apparaten en een enorme Sonos kater! Het zou Sonos sieren indien ze mijn trade up ongedaan zouden maken en ik gewoon mijn oude spullen terug zou kunnen krijgen. Wat vindt Sonos?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.