De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
op welke manier kan ik al Google assistent gebruiken in België ?
Ik krijg de assistant niet beschikbaar in mijn app. Ik heb de Google assistant wel gedownload en kan deze ook aanklikken maar krijg dan de melding dat deze nog niet beschikbaar is terwijl ik overal lees dat er een update voor geweest is. Komt deze update dan nog of doe ik zelf iets niet goed.
Hi, Mijn sonos one SL koppelt niet met google assistance, echter mijn google assistant wel met sonos one SL. Als ik zeg heey google speel muziek tegen mijn sonos box gebeurd er niks, ook onthoud hij mijn google account niet. Maar als ik tegen google assistance op mijn telefoon zeg speel muziek op sonos doet die het wel.kan iemand mij hier mee helpen? Heb alle apps al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en mijn box gereboot Mvg Ashwin
Hallo, Ik heb een google home en een play 1/3/5. Ik zou graag sonos bedienen via spraak van google home. Ik lees dat het al beschikbaar zou zijn maar ik krijg steeds de melding dat het nog neit beschikbaar is in mijn land (Belgie)… Klopt dit is kan ik dit omzeilen? Alvast bedankt
Om Sonos op te starten geef ik de opdracht radio aan. Ik krijg dan de melding dat ik geen spotify premium heb. Dat klopt. Ik heb helemaal geen spotify. Hoe nu via de Google Assistant de radio op te starten .
Hoe zit het nu precies ivm benaming van je sonos speakers icm google assitant?In google home kun je je kamers benoemen maar ook je apparaten. Ik kom soms echt vreemde dingen tegen als ik praat met google assistantMag je sonos speaker nu dezelfde naam dragen als je google kamer? Overigens als ik eerlijk mag zijn, overweeg ik sterk om bv mijn 2x sonos play 3 te vervangen door google home speakers.Vooral door lack aan functionaliteit binnen sonos…-Speakers groeperen tss sonos en google home gaat niet.-Broadcast functie gaat niet op sonos play1 ,3 , playbar… enkel die met HA gaan (dus de one en beam)-Speakers groeperen van sonos alleen via google assistant gaat ook niet.-Voice match op sonos speakers (zelfs met HA) gaat ook niet. Al bij al toch redelijk wat beperkingen.Ik weet niet of hier in de toekomst progressie zal komen, maar dit zou wat mij betreft zeer snel mogen komen… Nochtans vroeger altijd tevreden van sonos.. Maar nu met google home en assistant… not sure anymore.Het enige dat
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de Google Home app de Sonos One niet als Smartspeaker ziet en daardoor ook in de app wanneer je de Sonos One opent niet de bijbehorende mogelijkheden ziet? Ik heb in de Sonos app uiteraard wel de google assistent geselecteerd.
Hallo, Als ik de google home vraag om muziek af te spelen in de woonkamer op de Sonos gaat zowel de google home als de sonos tegelijkertijd muziek afspelen.. Hoe kan ik dit uitzetten ? Groetjes, Colin
Geen contact met spotify en ik heb een abonnement
Goedenavond, ik had hiervoor een Google home. en daar werden mijn commando's altijd goed verstaan/ begrepen. nu als ik hey Google of oke Google dan moet ik soms 3 of meer keer roepen voordat ik contact krijg, maar dan komt mijn opdracht erna niet over
ben vandaag l een paar uur bezig ik heb heb beam met 2 ones dat werkt prima .vandaag voor in slaapkamer een boekenplank van ikea erbij gekocht (prima geluid voor die centen )nu ziet mijn sonos beide kamers google home ziet beide ook apart maar mijn assistant wil niet werken in de andere kamer . dit zou toch gewoon moeten kunnen . alavast bedankt
Hi,I’m trying to start playing music from Apple Music with voice control, But I’m struggling a bit. I don’t have Spotify, but I want to say stuff like “OK Google, play Ed Sheeran” and that it uses Apple Music. Is this possible?Thanks,Kevin
Hi, I have 2 Sonos one speakers setup in stereo. I added google assistant. Now the google assistant only works on one Sonos One speaker. I can't enable the microphone on the other speaker. How can I enable the microphone on both speakers? I this can’t, how can I switch the microphone usage from one speaker to the other?
Ik heb na het uitzetten van mijn modem geen contact meer met de Google assistent via de Sonos One. De assistent geeft aan dat Sonos verbonden is als assistent en ook is de Sonos verbonden met het juiste WiFi netwerk. Daar is overigens niets aan veranderd, deze is enkel onderbroken doordat het stroom er vanaf geweest is. Spotify kan ik wel afspelen via de app van spotify en Sonos echter lijkt de assistent niet meer te werken.
Ik heb 3x Sonos1, een Beam en een Sony Bravia (met Chromecast) en GA Ned ingesteld.De meest gebruikte commando’s na Ok Google zijn bij mij:tv aan / tv uit geluid harder / zachter categorie funny: kun je rappen ? wat is het weer in <plaats> speel ...<muziek> naam stad/persoon : wikipedia bla balWelke commando’s gebruiken jullie die nog de moeite waard zijn, graag in combi met de tv.(zender up/down of start netflix of speel youtube op tv lijken me we iets ……..
Ik denkna over de volgende stap in mijn Sonos Systeem. Als ik een Sonos one aanschaf kan ik dan de bestaande installatie koppelen en bedienen met de voice Control van de Sonos one?
Ik heb mijn Sonos one nu net een middag binnen maar elke keer als ik na het commando 'oke google' iets zeg bijv. Speel (nummer) af of de meeste andere commando's reageerd hij niet of doet iets totaal anders. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
De Google assistent kan geen muziek afspelen op de sonos producten. Deze geeft aan de muziek af te spelen en geeft meteen daarna aan het niet te kunnen. Bedienen van chromecast en tv gaat perfect. Diagnostic is : 1646339586
De google assist reageert soms op de tv. Is hier wat aan te doen?
Test 1: Aan sonos one : ok google speel coldplay af in bureau Test geslaagd Test 2: Aan sonos one (badkamer): ok google speel michael jackson af Test niet geslaagd ! Althans deels: Hij stopt de muziek in de bureau (dat heb ik niet gevraagd) en speelt michael jackson af in badkamer (is wel goed) reden? Test 3: Aan sonos one (badkamer): ok google, wat staat er op mijn agenda? Antwoord: kan agenda niet afspelen , heb hiervoor toestemming nodig? Reden? Welke toestemming? Op mijn telefoon met GA werkt dit wel. en deze zijn gekoppeld. Test 4: Aan sons one (badkamer) ok google, broadcast "eten" Antwoord: Kan niet broadcasten omdat ik geen andere speakers vind in het netwerk.. Huh hoezo? Alle speakers zitten in hetzelfde netwerk Test 5: Aan GA in mijn telefoon: ok google , broadcast "eten" Test niet geslaagd, althans deels, hij stuurt enkel "eten" naar mijn sonos one (badkamer) en niet naar mijn andere sonos speakers Graag de nodige uitleg bij mn testen aub :p Alsook onderstaande vr
Ik probeer al enige uren uit te vogelen hoe je Google assistent kan gebruiken in combinatie met de IKEA symfonisk boekenplank speaker. Hij staat wel op google home, en wanneer ik google vraag om muziek af te spelen op mijn speaker(ben) dan zegt die: "Prima, Ik speel nu het liedje (titel van liedje wat ik al aan het luisteren was maar Google wilt het hervatten) af op Ben." En dan een seconde later zegt Google "ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen" Google kan dus wel zien wat er gebeurd op de sonosspeaker maar hij kan niks afspelen?
Hoi, Is er ergens een lijst met alle google assistant commando's die je kan geven voor bediening van je sonos speakers? Ik had een lijstje gezien maar die was vrij beperkt. Daarop stond ook een commando broadcast, maar die werkt precies niet bij mij.. Alvast bedankt
Het is me eindelijk gelukt om Google Assistant te koppelen met Sonos. Maar als ik nu wat vraag aan Google reageert de Assistant niet maar word er gezegd door de Assistant: Er is een fout opgetreden probeer het over een paar seconden opnieuw. Zijn er meer met dit probleem en hoe is dit op te lossen?
Ik heb de google assistent (GA) geinstalleerd en ook op mijn service-accounts mijn abonnement met Qobuz toegevoegd. Als ik middels mijn GA een song/lied oid opvraag krijg ik steeds te horen dat GA geen spotify premium kan vinden. Dat klopt, dat wil ik ook niet want ik heb een Qobuz abonnement. Waarom werkt GA/Sonos niet samen met Qobuz, hoe krijg ik dit functionerend? Mvger
Beste, Ik heb gister Google Assistant mini gekocht en wil dit koppelen aan mij Play 1 en 5 (zonder spraakbesturing). 1) Is dit mogelijk? 2) Ik probeer zowel in de Google Assistant app als in de Sonos app dit te koppelen maar na aanklikken van de het icoon assistant in de Sonos app (toevoegen stem-besturing) komt er kort een scherm met: wacht even waarna het scherm op grijs gaat en er verder niets meer gebeurd. Doe ik iets verkeerd? Hoor graag, Badger
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.