Beantwoord

2x Sonos One in stereo ony one speaker has mic enabled

  • 14 October 2019
  • 6 reacties
  • 619 Bekeken

Hi,

I have 2 Sonos one speakers setup in stereo. I added google assistant. Now the google assistant only works on one Sonos One speaker. I can't enable the microphone on the other speaker. How can I enable the microphone on both speakers? I this can’t, how can I switch the microphone usage from one speaker to the other?
icon

Beste antwoord door 106rallye 14 October 2019, 18:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

The English language forum is over here: https://en.community.sonos.com

I gather you have paired the two Ones for stereo? You could try to de-pair them, put GA on the speaker you want it to and pair them again. GA should then stay on the speaker you installed it on.

Zojuist heb ik de stereo (set) los gekoppeld. Beide speakers los ingesteld met de google assistant. Dit werkt. Nu van beide speakers een stereoset gemaakt. De app geeft dan aan op welke speaker de assistent actief is. Er is geen keuze links of rechts of beide.

Badge

Volgens mij kijkt SONOS app naar welke kamer het ingesteld staat.
Beide speakers staan toch neem ik aan in de zelfde ruimte?(bij mij is dat “Woonkamer” en reageren de 2 One's als 1 op mijn stem)

Een stereo set staat altijd in de zelfde kaper. Anders kan je er geen stereo van maken. Sonos geeft bij het maken van de stereo set zelf aan op welke speaker de microfoon geactiveerd wordt.

Reputatie 7

Ik heb je eerste vraag niet helemaal goed gelezen. Je lijkt niet zelf te willen bepalen op welke speaker GA komt, maar wilt GA op beide speakers. Voorzover ik heb begrepen kan dat niet.

Ik ben inderdaad ook bang dat het niet kan. Wel jammer. Ik heb de speakers buiten hangen en best uit elkaar. De mogelijkheid om GA op allebei te hebben zou handig zijn.