De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Net tweede Sonos One gekoppeld als steropaar. Google Assistant werkt wel (bediening lampen o.a.) maar audio commando's radio, playlist spotify , stop music werken niet meer.
1e casus Ik ben in het bezit van 4 Sonos one producten nieuwe generatie en 1 beam. Waar staan de apparaten: 1 one staat in de keuken 2 in de woonkamer 1 op kantoor de beam staat ook in de woonkamer. Door 1 speaker te verbinden (op kantoor) met een kabel blijf ik eindelijk een vaste contanten verbinding houden. Als ik de speaker op kantoor ook met wifi gebruik gaat het fout. Ik verwacht dat dat komt door het soort netwerk. (fritzbox met 3 repeaters 2,4 en 5 ghz.) 1e vraag. Klopt het dat sonos moeilijk omgaat met Fritzbox en repeaters. Zo ja hoe kan ik dat oplossen? of moet ik het houden zoals het nu is. 1 box bedraad.(kantoor) 2e casus Naast de sonos boxen welke zijn voorzien voor Google heb ik in de achtertuin ook een Google home speaker staan. Wat valt mij op als ik de spraak assistent gebruik. Via de sonos boxen krijg ik vaak geen goed antwoord welke ik wel krijg via de Google box. Met andere woorden de Google home speaker werkt perfect en geeft op alle gestelde vragen een goe
Ik wil Google assistent op mijn Sonos Beam koppelen aan Appie van de Albert Heijn. De Google assistent vraagt me om hiervoor toestemming te geven in Google Home. Maar ik zie nergens in Google home de mogelijkheid om een dienst toe te voegen of om toestemming voor een dienst te geven. Ook zou ik graag dat de Google assistent mijn werk adres onthoudt, zodat ik om verkeersinformatie kan vragen. Ook hier geeft de Google assistent aan dat ik daarvoor toestemming moet geven. Maar ik kan niet vinden waar ik dat kan doen. devices: iPad en iPhone op Sonos Beam
Hallo, Ik heb zojuist de GA geïnstalleerd op mijn Sonos systeem (playbase + 2x ONE). Deze staat in de woonkamer. In de keuken (open ruimte met de kamers) hangt een google home mini. Als ik via het sonos systeem een opdracht geef (bijv. hoe laat is het), dan geeft de google home mini antwoord en een minuut later de sonos one. Kan ik dit ergens aanpassen?
Hallo, Ineens heeft Google spraakassistent problemen bij het vinden van bepaalde radiostations, o.a. NPO Radio 1. Ze zegt: “Kan gevraagde content niet vinden". Weet iemand hier raad op?
Sinds upgrade naar S2 haalt Google service Nederlands en Engels door elkaar en begint ook out of the blue knetterhard radio te spelen. Ik heb voor de woonkamer de microfoons masr uitgezet. Beetje raar als je thuis zit te werken en een advocaat aan de lijn hebt en je SONOS begint ineens te spelen. En waar komt die volume vandaan? Is dat standaard of zo? Weinig subtiel.
Goede morgen, De assistent blijft iets wat niet zo correct werkt als via de google Home Smart speaker. IK ben naast Sonos ook in het bezit van een Google Home Smart speaker. De Google speaker kan beter een stem herkennen en geeft correct antwoord op mijn vragen. Middels internet ben ik er achter gekomen dat Sonos een eigen stemvoorziening heeft ingebouwd welke gebruik maakt van google assist. Regelmatig krijg ik als antwoord: “daar kan ik u nog niet mee helpen, ik ben nog aan het leren”. Verder kan het systeem niet goed omgaan met stemcommando´s van verschillende gebruikers. (Partner en dochter, beide ook ingelogd op google assist en Sonos app. Het Sonos systeem wordt door ons alle ingelogd mijn inloggegevens. (conform jullie advies) Helaas wil het maar niet lukken dat wij allemaal goed gebruik kunnen maken van de stembediening. Wij zouden daar graag een goede oplossing voor krijgen. Daar tegenover staat dat als wij de google speaker een commando geven, dan werkt het 100%
Sinds een dag is op een nieuw geïnstalleerde Sonos set ook Google Assistant geïnstalleerd. Vragen als ‘wat is het weer vandaag’, worden moeiteloos begrepen en antwoord op gegeven.Spotify is gekoppeld. Maar als ik vraag om afspeellijst X af te spelen of artiest X dan blijft assistant stil. Maar nog gekker; as ze wel reageert heeft ze het alleen maar over ‘This is ABBA’. Terwijl dat een afspeellijst is die ik uren geleden heb gevraagd. Bij iedere muziek vraag geeft ze alleen het antwoord ‘prima, ik speel nu spotify afspeellijst ‘this is ABBA’ af’. Terwijl dat totaal niet de artiest/nummer was die ik vroeg, en er ook niet op lijkt.Ik heb assistant al opnieuw geïnstalleerd/gekoppeld.Heeft iémand énig idee wat voor gekke fout dit is? En hoe ik dit kan oplossen?
krijg sonos Move kan niet gekoppeld worden aan Google assistent, terwijl het wel lukt met Sonos Beam
Hi allen, Ik heb net een Sonos beam aangeschaft en wil deze met stem besturen via Google Assistant. Dit blijkt echt onmogelijk te zijn. Ik blijf maar de melding krijgen: “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”. Om te koppelen moet ik dezelfde inlog van Google assistent en spotify premium gebruiken. Dit heb ik echter gedaan. Zowel als ik het via mijn account probeer en (na een reset) via die van mijn vriendin krijg ik dezelfde melding. wat ik al heb geprobeerd: • factory reset • verwijderen en opnieuw installeren spotify • verwijderen en opnieuw installeren Google assistent • verwijderen en opnieuw installeren sonos wat ik ook doe, ik blijf deze melding krijgen, ondanks dat ik ZEKER weet dat al mijn accounts via dezelfde mail zijn aangemeld. Ik sta echt op het punt de beam weer terug te sturen. heeft iemand wellicht de oplossing? veel dank!
Is hier een instelling voor? Mvg Jan de Bandeman
Sinds kort werkt assist niet meer. Als ik een stemcommando geef krijg ik de melding dat er iets fout gegaan is en of ik het later nog een keer wil proberen. Alles werkte voorheen prima en ik heb geen instellingen veranderd. Hopelijk is hier een oplossing voor?
Binnenkort ga ik samenwonen. Ik heb een mooie B & O installatie met een Sonos Connect. Mijn partner heeft een mooie installatie met een Sonos Amp. Kan dit ingesteld worden als 1 systeem?
Ik heb een Sonos One in de huiskamer, en een google mini op de slaapkamer. Als ik de google assistent gebruik op de Sonos voor het in- of uitschakelen van de lampen in de huiskamer , krijg ik de melding: Ik kan de Philips Hue niet bereiken, terwijl ik met de google mini op de slaapkamer wel de lampen in de huiskamer kan in- en uitschakelen. Heb EEN netwerk, heb een diagnose rapport verstuurd. 2130729409.Alvast bedankt
Sinds afgelopen week maakt onze beam geen contact meer met de WiFi. Alles gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Vandaag met een netwerkkabel aan de router aangesloten en ik kon hem weer (na installatie) bedienen met ALLEEN de app. Op stem reageert hij niet. Alles lijkt in de app goed aangesloten en de rest van al onze draadloze apparatuur werkt gewoon goed. Ook de Google home.
Goedemiddag, Sinds een paar weken doet Spotify het niet meer via mijn sonos one box. Als ik vraag een nummer af te spelen via spotify gebeurd onderstaand. Hij zegt: ik kan dat hier niet doen maar je kunt me vragen dit te doen op 1 van je andere apparaten. Onderstaand heb ik al geprobeerd google assistante opnieuw gekoppeld spotify account opnieuw gekoppeld sonos one box gereset helaas heeft bovenstaand niet geholpen mijn diagnostiek nummer is: 1533109828 alle tips zijn welkom Mvg C Gelderblom,
Hoi!!! Ik heb onlangs een sonos playbar en subwoofer aangeschaft, zeer blij en tevreden mee😊. Heeft iemand ervaring met deze set in combinatie met Google assistent, of werkt dat niet bij deze set? Groet Henk
mijn spraakherkenning bij de beam werkt alleen bij mij maar niet op de stem van mijn vrouw . Hoe oplossen
Goedemiddag, Ik heb het probleem dat als ik tv aan het kijken ben het geluid spontaan naar beneden gaat en 10 seconden later weer normaal wordt. Je hoort dan eerst een piep, dezelfde piep als je Google Assistant inschakelt vervolgens valt het geluid +\- 10 seconden op minimale volume. Het gebeurt niet alleen bij tv kijken ook als ik alleen muziek aan het luisteren ben Aangesloten in de woonkamer heb ik 1x de beam, 2x de one en 1 maal de Sub. Iemand een idee waardoor mijn geluid steeds weg valt ?
Ben nu al een paar maanden bezig om Google assistent te laten werken op mijn Sonos one. Heb alles opnieuw geistalleerd, mijn google account je kan het zo gek niet verzinnen. Bij het installeren van Google assistent duurt het al ongeveer 15 minuten voor dat hij het apparaat ziet. Eenmaal geinstalleerd geef ik een opdracht en duurt het 20 seconden voor ik antwoord krijg of hij geeft aan dat er zich een probleem is. Wie heeft daar de oplossing voor?
Als ik via mijn Sonos speakers vraag om het nieuws voor te lezen zegt de speaker telkens. Hier volgt het laatste nieuws. er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw als je zover bent. iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik kan op geen enkele manier de assistent weekend krijgen. Als ik alles terug zet naar fabrieksinstellingen en alleen de beide one.s in bedrijf neemt werkt het allemaal. Zodra de play bar er bij komt werkt het niet meer.Heb echt zo een beetje alles geprobeerd wat ik hier kon vinden maar tot op heden krijg ik het niet werkend.
Hi, Sind een paar dagen een Sonos one in huis, werkt perfect, behalve dan dat ik de google assistant service maar niet aan de praat krijg. Ik heb de google assistant app op mijn iphone X met OS 13.4 staan. Maar wanneer ik de instructies volg vanuit de sonos app wordt ik niet naar de google app gestuurd en blijft er staan ‘Google-account wordt gelinkt...” tot er aangegeven wordt dat er een probleem heeft voor gedaan. Ook via de google app de Sonos toegevoegd als apparaat, maar mocht niet baten. Telefoon en Sonos opnieuw opgestart, maar werkt ook daarna niet. Iemand een tip?
Mijn Google assistent reageert niet bij een vraag. Ik stel de vraag een radiostation af te spelen en dan gebeurt er lang niets om uiteindelijk te horen dat er een fout is opgetreden en het binnen een paar seconden nog eens te proberen. Maar de radiozender begint wel te spelen. Het commando om de chromecast te pauzeren en te hervatten gebeurd op dezelfde manier. Foutmelding na lange tijd en op de moment van de melding wordt het commando uitgevoerd. Bij het openen van de Sonos app vindt de app de Sonos one niet onmiddellijk of zelfs niet. 2146894542 Diagnose nummer
Diagnose 1578338318
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.