Vraag

Problemen met spraaksturing.

  • 1 July 2020
  • 0 reacties
  • 434 Bekeken

1e casus

Ik ben in het bezit van 4 Sonos one producten nieuwe generatie en 1 beam. 

Waar staan de apparaten:

1 one staat in de keuken 2 in de woonkamer 1 op kantoor de beam staat ook in de woonkamer. Door 1 speaker te verbinden (op kantoor) met een kabel blijf ik eindelijk een vaste contanten verbinding houden. Als ik de speaker op kantoor ook met wifi gebruik gaat het fout. Ik verwacht dat dat komt door het soort netwerk. (fritzbox met 3 repeaters 2,4 en 5 ghz.)

1e vraag. Klopt het dat sonos moeilijk omgaat met Fritzbox en repeaters. Zo ja hoe kan ik dat oplossen? of moet ik het houden zoals het nu is. 1 box bedraad.(kantoor)

2e casus

Naast de sonos boxen welke zijn voorzien voor Google heb ik in de achtertuin ook een Google home speaker staan. Wat valt mij op als ik de spraak assistent gebruik. Via de sonos boxen krijg ik vaak geen goed antwoord welke ik wel krijg via de Google box. Met andere woorden de Google home speaker werkt perfect en geeft op alle gestelde vragen een goed antwoord. Doe ik hetzelfde maar nu via 1 van mijn Sonos speakers dan krijg ik geregeld geen antwoord of een fout antwoord.

Voorbeeld:  ik geef de opdracht broadcast gevolgd door een bericht. Als ik dat doe via sonos gebeurt er regelmatig niets niets. Google vraagt dan wel wat is je bericht. Dat spreek ik in en dan zegt Google ok ik verzend het .Vervolgens volgt geen bericht. 

Verder komt het regelmatig voor dat ik een vraag of opdracht geeft via sonos en dat ik dan de melding krijg: ik ben nog aan het leren daar kan ik je niet mee helpen.

3e casus

De sonos installatie staat geregistreerd op mijn naam. De sonos app werkt dan ook onder mijn account. Mijn vrouw en dochter hebben ook een iPhone. Zij hebben ook de app op hun telefoon staan.

Het gaat niet goed met de spraak besturing door meerdere personen. Naar mij luistert Google via sonos wel. Naar mij vrouw en dochter dan wel dan niet. Ik heb een vermoede dat het niet goed gaat met de voicematch 

Vraag: Welke instellingen moeten mijn vrouw en dochter gebruiken om de sonos met spraak goed aan te kunnen sturen  Als er iemand is welke hiermee goede ervaringen heeft zou ik graag willen weten welke instellingen in welke app en dan worden gebruik.

Het valt mij op da Google spraak niet echt consequent is en niet altijd juist functioneert

Ik ben benieuwd wie mij hiermee kan helpen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.