Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
We hebben een sonos systeem (play 3, 2x play 1 en een nieuwere play one, verschillende kamers) met een ethernet kabel aan een tp link deco mesh wifi netwerk. Zonder mesh maken ze minder goed verbinding dus nu met kabel aan de deco. Sinds de nieuwe app zijn er vaak problemen met verbinden en afspelen van spotify content:- bij groeperen van kamers- als kamers gegroepeerd waren, de-groeperen- bij switchen van spotify naar sonos radio (en vice versa)Spotify zegt dan dat wordt afgespeeld terwijl er geen geluid is.Het lukt uiteindelijk meestal wel na een tijdje prutsen, herstarten, opnieuw verbinden etc. Maar een prettige gebruiks/luister ervaring is het absoluut niet (meer). Problemen zijn vooral van het laatste jaar.
Eigenlijk 2 vragen.1. Wat is beter mijn ray aansluiten op bekabeling of wifi. Wifi is super goed. 2. Als ik radio of gewoon muziek luister op de Ray en 2x one. Vind ik het volume nog best hard ondanks dat ik het op de laagste stand zet is het nog best vrij hard. Kan dit op de één of andere manier nog wat zachter ??
Hoi, Ik heb een nieuwe Sonos Era 100 gekocht. Wanneer ik deze probeer te installeren en bijna alle stappen heb doorlopen, kom ik steeds uit op foutcode 801. Ik heb de sonos en de app al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, de wifi opnieuw verbonden, de router gereset en de app verwijderd en opnieuw gedownload. Niets werkt. Iemand die weet hoe ik dat kan oplossen? Ik kan de Sonos nu nog steeds niet gebruiken.
Internet viel uit bij ons. Alles opnieuw gereset en internet deed het weer, alleen de Sonos speakers niet… kan geen verbinding meer maken met mijn WIFI netwerk… enorm vervelend. Heb alles al gedaan...
Onze Sonos era begint geregeld uit zichzelf te spelen
Wie heeft ervaring met sonos speaker(s) in een veranda ? Het is voor in een veranda van 6 op 3.5m. Huidig systeem in de aanpalende woonkamer SONOS BEAM met Sub Mini en One sl ( 2st ).
Kan ik een ERA 300 combineren met een ERA 100 in een kamer voor stereo weergave
Mijn Era 100 box zoekt spontaan naar WiFi. Dan zie ik het blauwe lampje branden en maakt hij een aan en uit geluid. Dit gebeurt zo goed als elk uur (ook snachts) terwijl ik dan geen muziek of tv aan heb staan. Weet iemand hoe ik dit uitzet? In de app heb ik automatisch ontkoppelen al aangezet.
Hallo,Ik heb dit al een tijdje met mijn Sub (gen 3), maar denk er nu pas aan om een vraag te posten. Het geluid van mijn sub valt af en toe, maar best regelmatig, even een tijdje weg. Soms een paar seconde, maar soms ook een halve minuut ofzo. Ik heb een Amp en een Sub (gen 3 dus).Herkent iemand dit en heeft er iemand een oplossing voor me?Alvast bedankt, DR
Nieuwe speaker komt niet in systeem terecht en wordt niet gevonden.
Al jaren fan van Sonos. De configuratie was Sonos Arc met 2 Play 5 boxen (surround geconfigureeerd).Bij één van de play 5 boxen, is de Wifi module stuk gegaan. Via Sonos een kortingsbon gehad van 30% na het retour sturen van de box.Vandaag de nieuwe ontvangen en nu kan ik mijn surround configuratie niet voltooien vanwege het feit dat de Five en Play 5 niet compatible zijn.De servicedesk vind het logisch dat deze niet met elkaar kunnen communiceren.Ben ik echt nu zo dom ???
Wat te doen,ik heb alles vanaf het eerste uur1x play 11x play 22x play 51x soundbar1x sub1 van de play 5 doet 't niet meer wat te doen ?
Voor de tweede keer (een andere play 1) stopt er in eens mee. Dag ervoor nog gewoon gespeeld maar dag erna geen lampje meer. Tweede speaker in korte tijd en aan de topics te zien ben ik niet de enige. Sonos proberen te bereiken duurt gemiddeld 30 minuten maar die tijd hang ik nu al aan de lijn.Ben serieus FAN van het systeem maar dit is toch wel erg raar. Heeft de speaker een “houdbaarheid”?
Beste Het lukt niet om de liedjes (WMA bestanden) die in de muziekbibliotheek te koppelen met de Sonos. Er komt een foutmelding (1002).Wat kan ik doen? Alvast hartelijk dank voor de hulp Vriendelijke groeten
Ik kan niet tegelijkertijd op mijn Arc in de huiskamer en op mijn Era100 in de keuken afspelen. Wel op elk apart. Hoe kan ik dit oplossen?
Zoals jullie waarschijnlijk weten, ondersteunen de Play 3 speakers geen Airplay 2. Om dit wel te gebruiken kun je een Sonis speaker kopen die dit wel kan en opmdie manier te systeem totaal wel bruikbaar maken voor afspelen vanaf je Apple device/ipad.Kan dit ook bereikt worden met de SYMFONISK Wifi-boekenplankspeaker van Ikea? Deze toevoegen aan je systeem en zo Airplay 2 kunnen gebruiken? Deze speaker is aardig voordeliger dan een compatible Sonos component.Alvast dank voor jullie antwoorden.
Hoi,Ik heb na aanschaf van een Era 100 mijn oude play 1 verhuisd naar de badkamer. Nu heb ik het volgende ergernisje:De Play 1 blijft maar verbinden met sonos net van mijn Arc. Deze hangt aan de netwerkkabel.Ik heb zojuist de play 1 helemaal in fabrieksinstellingen gezet, terwijl de Arc, ones, en sub spanningsloos waren. Toen de play 1 weer toegevoegd. Dat zie dat de play 1 netjes op station mode staat. Echter als hij één keer uit is geweest, start hij meteen weer op in sonosnet.Het probleem is dat hij net wel net niet verbinding heeft met de Arc. In principe hangen ze een meter of 5 uit elkaar, alleen een etage hoger en zit daar een badkamervloer tussen. Soms reageerd daarom de play 1 heeeel traag en soms valt hij weg. Op dezelde etage staat ook deco waar hij verbinden mee zou moeten blijven houden. Iemand een oplossing?Gr. Erik
Goedemorgen,ik heb dit meerdere malen geprobeerd maar hij doet het nog.
Beste mensen,geen verbinding meer met sonos one, en moest alles opnieuw instaleren. Nu krijg ik deze melding. no. 1076301101 kunnen jullie mij helpen thanks.
Kan iemand me vertellen wat de schuifknop Balans L en R onder de keuze EQ voor functie heeft. Ik merk namelijk geen verschil. Hetzelfde geld voor de knop Loudness. Het aan/uit zetten merk je niet. Ik heb een BEAM soundbar
Beste Sonos gebruikers, Ik ben op zoek naar een stukje advies m.b.t. de aanschaf van Sonos Speaker voor onze leefkeuken.Onze leefkeuken heeft een omvang van 5 meter bij 5,5 meter en 2,5 meter hoog.Het heeft de voorkeur om de boxen zo hoog als mogelijk op te hangen aan de muur (plafond hoogte 2,5 meter).Nu ben ik gecharmeerd van de play 5 maar vind deze net iets te groot om op te hangen.Het alternatief, de era300 moet je dan weer 60cm van het plafond hangen waardoor deze dan redelijk laag en in het zicht komen te hangen.Hebben jullie toevallig een gelijke situatie en hoe hebben Julie dit dan aangepakt ?.
Hallo,sinds kort in het bezit van een Era 100.nu wil ik deze koppelen aan de nieuwe Ikea Simfonisk Kan ik dit als stereo paar gebruiken of alleen als groep?alvast bedankt voor jullie reactie
Probleem met mijn SonosSituatie is als volgt:In de woonkamer een Sonos amp.Daarbij 2 Sonos five als surround en Sonos subwooferIn de keuken 2 Sonos one draadloos via wifihet probleem is dat ze om de paar minuten uitvallen voor 2 a 3 seconden dan spelen ze weer doorDit gebeurt alleen als ik radiozenders luister spotify en Apple Music spelen wel doorVandaag een Sonos era gekocht en geeft hetzelfde probleemAchter mijn ziggo router heb ik 3 Deco m4r staanWifi ziggo router uitstaan en de Deco als accespoint ingesteldHeb al van alles geprobeerd maar ze blijven uitvallenWordt er gek van Iemand hier een oplossing??
We hebben een nieuwe internetprovider en de Sonos producten moeten worden aangesloten. Echter deze hangen aan een 3,8 m hoog plafond. Kan dit ook zonder de boxen aan te rakenv
Krijg mij. Play 1 niet in het systeem. de beam doet het wel
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.