Al jaren fan van Sonos. De configuratie was Sonos Arc met 2 Play 5 boxen (surround geconfigureeerd).
Bij één van de play 5 boxen, is de Wifi module stuk gegaan. Via Sonos een kortingsbon gehad van 30% na het retour sturen van de box.
Vandaag de nieuwe ontvangen en nu kan ik mijn surround configuratie niet voltooien vanwege het feit dat de Five en Play 5 niet compatible zijn.
De servicedesk vind het logisch dat deze niet met elkaar kunnen communiceren.
Ben ik echt nu zo dom ???
Zie Richtlijnen en beperkingen voor surroundgeluid | Sonos:
“Een Sonos home cinema-speaker kan twee Sonos-speakers van hetzelfde model gebruiken als surrounds. Bijvoorbeeld, twee Sonos Ones kunnen worden gebruikt voor surroundgeluid, maar One en Play:1 kunnen niet. Echter, gerelateerde modellen zoals One en One SL kunnen samen worden gebruikt als surroundspeakers.”
Dus het klopt inderdaad wat je constateert. Ik heb te weinig inzicht in de technische verschillen tussen de Five en de Play 5 (Gen 2) om te zegen of het logisch of onlogisch is dat ze niet samen in een surround set up (of als stereopaar) kunnen. Is wel standaard Sonos (al jaren).
Het zou ook heel vreemd zijn om 2 verschillende speakers in surround te plaatsen. Beide zouden een ander klankbeeld hebben en dus niet geschikt voor surround, waarbij de speakers exact gelijkt geluid moeten kunnen produceren.
Ook bij een analoog systeem ga je niet zomaar 2 verschillende speakers als surround plaatsen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.