Hallo,
Ik heb dit al een tijdje met mijn Sub (gen 3), maar denk er nu pas aan om een vraag te posten. Het geluid van mijn sub valt af en toe, maar best regelmatig, even een tijdje weg. Soms een paar seconde, maar soms ook een halve minuut ofzo. Ik heb een Amp en een Sub (gen 3 dus).
Herkent iemand dit en heeft er iemand een oplossing voor me?
Alvast bedankt, DR
Hoe is de Sub aangesloten? Staat de wifi op de Amp aan?
Dank voor je reactie :-)
Wifi via TP LINK deco 9 op 2.4 Ghz. De amp is de master (begreep ik eruit).
Voor de goede orde….hij doet het meestal goed, maar regelmatig valt de sub dus even een korte periode uit (wat dus wel gelijk heel hinderlijk is).
De bedoeling is dat er een directe 5Ghz link is tussen de Amp en de Sub. Die is er alleen als de wifi op de Amp aanstaat. Als de wifi niet aanstaat loopt de verbinding via je router, wat dit soort storingen kan veroorzaken. Is de link er wel, dan zou je storing op de 5Ghz-band kunnen hebben. Staat de Sub dicht bij een access point van de Deco’s?
Ok, ik dacht dat ik de sub via de amp had aangesloten, maar nui twijfel ik. Heeft het te maken met de instelling op de afbeelding?

De sub staat zo’n 4 meter bij de Deco vandaan, overigens.
Je voegt de Sub inderdaad toe aan de Amp - ze vormen dan samen een “kamer” in de Sonos app. Ik zie dat “Wifi inschakelen” is aangevinkt. Er zou dus een 5Ghz link moeten zijn tussen de Amp en de Sub. Dan blijft interferentie over. Maak eens een diagnose als het pas gebeurd is en bel eens met Sonos.
Ik ga aan de slag. Ik had vandweek al even contact met Sonos, maar ik ben niet altijd beschikbaar wanneer zij beschikbaar zijn en andersom. Vandaar dat ik het hier even wilde proberen.
Nogmaals dank voor je suggesties. Heb je toevallig ook een suggestie van een programma om de diagnose mee te maken?WiFi explorerr oid?
Hoi
Je kan de diagnose maken aan de hand van je Sonos app. Hoe je dat doet, staat uitgelegd op onze support pagina. Mocht je nog problemen ervaren, verstuur dan een diagnose binnen 30 min, dan kunnen mijn collega's vaak zien waardoor dit komt. Op deze pagina vind je de gegevens om contact op te nemen met Sonos Support.
Hopelijk helpt dit!
(En dankjewel om met tips & tricks in te springen op dit draadje,
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.