Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Goedendag, sinds de laatste update (13.3) op 21 september ‘21 ervaar ik een probleem met 2 van mijn Symfonisk speakers die ik als surround speakers heb ingesteld en gekoppeld aan mijn Playbar. Wat is er door deze update veranderd waardoor dit probleem nu is ontstaan en wat is hier aan te doen ?
Hallo allemaal, Ik maak al 2,5 jaar gebruik van Sonos producten, altijd zonder problemen. Sinds 2 maanden werken de surround speakers (2x Symfonisk boekenplank) niet meer optimaal. In de Sonos app krijg ik vraagtekens te zien bij surround speakers. De laatste weken krijg ik heel af en toe verbinding. Ontzettend frustrerend omdat het altijd goed heeft gewerkt. De Sonos beam en en nog een andere Symfonisk werken perfect.Ik heb echt alles geprobeerd: modem opnieuw opstarten, nieuwe modem gekocht, andere ethernet kabels, updates, app opnieuw installeren, factory reset, speakers op andere plekken gezet, netstroom eraf en ga zo maar door. Ik ben zelfs door dit probleem overgestapt van KPN naar Ziggo. Na mijn overstapt werkte de surround speakers voor een dag, inmiddels zie ik alleen maar vraagtekens in de app. Wie kan mij asjeblieft helpen? Groet, Elias
mijn sonos omgeving (geluid) hapert. Geluid valt dan een paar seconden weg. ik heb alle 3 kanalen al geprobeerd (1-6-11) . Playbar bekabeld, subwoofer, sonos one 2x, boost (heb ik er al tussenuit gehaald) Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?
Beste,wij hebben al enige jaren de Play 5 gen 2 in ons bezit , helaas sinds kort werkt hij niet meer. Wij hebben het WiFi netwerk aan moeten passen , en sinds dien krijgen we hem niet meer aan de gang. De playbar en play 1 wel maar de play 5 helaas niet, wat kunnen we doen? We hebben hem al bekabeld en draadloos maar niks werkt helaas. diagnose bevestigingsnummer is: 499330876
Hallo allemaal,Ik zit er over te denken om de Sonos ARC te kopen. (Zonder Sub)Helaas is deze nu bijna overal uitverkocht en ineens duurder geworden... Maar dat ter zijde. Op dit moment heb ik nog niets van Sonos maar wil dus graag de ARC. Nu hoor ik dat er veel problemen zijn met KPN WIFI V12 modem, mensen ervaring?Nu las ik hier en daar dat je ook een nieuwe tv moet hebben om Atmos af te spelen en anders beter voor iets anders kan gaan? Die tv komt er wel maar niet direct. Wel doen?Verder is het ook mogelijk ok bijvoorbeeld een Youtube filmpje te laten afspelen op deze Sonos. Of als ik hem na mijn tv afspeel, of bijv Cromecast dan kan hij het geluid gewoon afspelen over deze soundbar?Oude tv aansluiting via optical? Springt de Soundbar automatisch aan, niet dat mijn vrouw dan steeds de app moet gebruiken om hem bijv aan te zetten:)Hoe werkt het radio afspelen? Weet dat Bose een handige app heeft, werkt dit het zelfde met Sonos. Verder nog tip? Of min punten?Wil hem trouwens gewoon nee
Ik heb drie producten van de eerste generatie (pay 5 gen 1, 2x en een bridge) 6 jaar gelden aangekocht vanuit besef da en toezegging dat die altijd zouden blijven functioneren. Toen kwam de sonos app 2 waar deze werden buitengesloten. Nu heb ik de Beam en die kan helemaal niet meer opgenomen worden in het systeem. Daar moet ik dan alleeb de sonos 2 app voor gebruiken waardoor het concept van Sonos dat alles vanuit een systeem gegarandeerd zou kunnen bediend worden in elkaar stort. De enige optie die nu wordt aangeboden is om er een soort houtje touwtje oplossing van twee systemen in hetzelfde huis of de prima functionerende Play 1 en de de bridge simpelweg aan de kant te zetten en nieuwe kopen! Losten ca €1350 min 30 procent (uit ‘ coulance’) Ik voel me uiteraard erg bekocht. Zijn er meer mensen in dit schuitje belandt en zullen we krachten bundelen ? Sonos moet zijn woord gestand houden. In dit geval is de enige optie: Zonder kosten de 1e generatie spullen omruilen zonder enige
Beste Sonos gebruikers, Al enige tijd overweeg ik om de sonos beam zwart aan te schaffen als starter voor mijn home entertainment set. Nu is de beam zwart al enige tijd niet verkrijgbaar en heb ik de vraag gesteld waneer deze weer verwacht wordt. Helaas kreeg ik hier geen antwoord op. Nu hoorde ik vandaag via een sonos dealer dat Sonos de productie van de Beam compleet gestopt heeft en dat deze nooit meer leverbaar zullen zijn, klopt dit? Of is er al meer duidelijkheid wanneer er weer beschikbaarheid is voor de sonos beam Zwart?
Wie kan helpen heb een playbar en 2 Sonos play 1 Maar als mijn playbar verbonden is met mijn modem via de kabel zorgt die ervoor dat mijn wifi en bekabeld internet wegvalt Nu heb ik de netwerk kabel uit me playbar en nu ervaar ik geen problemen met wifi en bekabeld internet hoe kan ik dit oplossen want nu kan ik geen gebruik maken van mijn Sonos netwerk en geen muziek luisteren
Tijd geleden Sonos boost met Sonos netwerk geïnstalleerd, toen zonder mijn Play:5 die ik niet gebruikte. Wil mijn Play:5 nu wel aansluiten.met kabel op boost aangesloten, geupdate, etc.vind m nu alleen met kabel. Hij verbindt wel zonder kabel (wit lampje brandt) maar vind m niet in app.diagnose verstuurd: 1192168285Iemand suggesties?Met hartelijke groet, Bart
Hoi, Korte krachtige vraag: waar kan ik de specifieke platte Sonos ethernet kabel krijgen die wordt meegeleverd met nieuwe speakers? groeten, Paul
Hoi, ik heb gisteren een nieuw modem gekregen en nu herkent mijn wifi de sonos boxen niet meer. Heb echt van alles geprobeerd, maar helaas, zonder resultaat. Ben maar een leek. Wie kan me helpen aub ? Alvast bedankt.
Beste mensen ,Ik heb een probleem met mijn sonos systeem.ik heb een playbar, sub, 2x sonos one sl.Alles werkte perfect superhard geluid ook uit de one sl's.Na een update van de tv klinkt het als een echo, de one sl boxen hoor je nagenoeg niet en de audio en geluid loopt niet synchroon. Al het geluid komt eigenlijk uit de playbar. Als ik me geluid van mijn ziggo next box naar een hoger volume doe gaat me geluid van tv ook hoger wil ik hem zachter doen gaat de next box zachter maar geluid van tv blijft op dezelfde stand staan en klinkt dan helemaal als een echt.Ik wil weer mooi surround sound hebben en dat het dak eraf gaat als ik muziek aanzet en dat alles goed meedoet. Wie kan mij helpen of woont in de buurt van anna paulowna noord holland😁
Hallo,Mijn playbase werkt niet meer via WIFI. Ik zie hem ook niet meer in de app.Het geluid van de tv werkt wel via de toslink.Dit is nu een aantal weken gaande.sinds 16 augustus geeft de speaker problemen. Waar wij ‘s ochtends gewoon muziek hebben afgespeeld via de playbase deed hij het ‘s avonds niet meer.Ik heb alles gereset en opnieuw aangemeld, de overige speakers, symphonisk boekenplank speakers(stereosetje) en symphonisk tafellamp werken als een zonnetje.Mijn ideeen zijn een beetje om dit op te lossen!Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen?Alvast dank voor hulp
na een reset van mijn modem is alles van mijn Sonos systeem weer gaan verbinden met het netwerk. Alleen mijn sub wil het niet doen. Geen herkenning, stekker er uit gehad. Weer aangesloten, niets van herkenning. Lampje brand wit knipperend. Uiteindelijk heb ik een reset gedaan. Nu wordt de sub wel herkend in de app, klaar voor een installatie. Ik doorloop de de stappen en uiteindelijk krijg ik de melding : we hebben niet gemerkt dat er op de knop gedrukt Is van de sub met het knipperend lampje. Controle of telefoon met sub gekoppeld is via eigen wifi netwerk. En dat is goed. Hij heeft dat netwerk herkend.Help, hoe nu verder. Een helpdesk is tijdens werkdagen tussen 10-18 bereikbaar. En dan het je ook nog naast je apparatuur zitten. Niet haalbaar als je zelf ook aan het werk bent en ook niet thuis werkt.
Goedenavond,Ook hier helaas tot de conclusie gekomen dat er een aantal rubber voetjes ontbreken in 1 van onze Play 3 speakers… Zijn deze nog steeds door Sonos te leveren?
Sinds recentelijk kan ik geen verbinding meer maken tussen Play 1 en WIFI.ik heb geen instellingen gewijzigd op de Router en ook getracht dit op te lossen door een UTP kabel te verbinden. toen was tijdelijk probleem weg maar nu is verbinding weer weg en kan apparaat niet meer vinden. Zelfde geval was met de playbar, dit heb ik op de zelfde manier geprobeerd te verhelpen wat wel gelukt was, ik zag kortstondig beide apparaten, nu alleen nog de playbar. Router herstart gedaan, maar ik blijf het probleem houden van de onzichtbaarheid van de Play 1.op spotify is ook de play 1 niet meer zichtbaar na herinstellen van de settings
Goedemiddag, Sinds een week zijn mijn sub en 2 one speakers steeds opzoek naar de wifi.De beam die bekabelt zit heeft geen problemen. Nu heb ik al contact gehad met ziggo en aan mijn router lig het niet.Vooral de sub hoor je steeds geluid maken met een plop dat hij opzoek is naar verbinding.Hoe los ik dit op en hebben er meer last van? Mvg jeff.
Hallo,Mijn Sonos PLAY:5 is gisteren verdwenen van mijn Wifi en ik krijg hem niet terug online. Wanneer ik connecteer via LAN verschijnt hij terug in de controller. Ik heb ook nog een PLAY:1 luidspreker die op hetzelfde netwerk zit. Telkens krijg ik de melding geen verbinding mogelijk met netwerk SONOS.Gisteren deed de sonos nog perfect en nooit geen poblemen mee gehad.Ik heb de diagnose verzonden onder nummer 364712543. Hierin is de PLAY:5 online via LAN.kan iemand mij hierbij helpen aub?alvast bedankt
Hallo,Heb al een tijdje de Beam gekoppeld aan de Samsung tv (2021). Dit werkte perfect tot vanmorgen.Ineens krijg ik via tv geluid alleen nog maar ruis via de Beam. Dit geld voor normale KPN zenders, maar ook Netflix Schakel ik over naar bijvoorbeeld Spotify, dan komt er weer mooi geluid uit.Hierdoor weet ik dat de Beam niet kapot is.Weet alleen niet wat ik moet doen om het geluid via de tv ook weer goed te krijgen.
Hi all, momenteel heb ik een arc met five's achter. Ik zou graag twee five's voor erbij hebben maar dit is volgens mij nog steeds niet mogelijk.... Of wel???
Hallo, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Daan, en heb sinds ik een Sonos Arc heb problemen met mijn play 5 (2x) Deze is lastig te connecten, en raakt vaak de verbinding kwijt. Of de app herkend ze niet. (wel de Arc)Ik heb reeds de router vervangen, gereset naar fabrieks instellingen. Stroom er af etc.Niets helpt, iemand ervaring of een oplossing? Mvg Daan
Hallo, wij hebben recent een platenspeler aangeschaft. De project vt-e bt.Van sonos hebben we de beam en de symfonisk. Helaas kon de platenspeler niet cone ten zonder de sonos five. Die dus maar aangeschaft.Eindelijk lukt het nu om de platenspeler te gebruiken alleen lukt het niet om harder geluid aan te zetten.We komen er niet echt uit wat we niet goed doen :(. Iemand de gouden tip?
Beste leden,Na wat gezocht te hebben op het forum heb ik niet echt het antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Bij deze: ik heb momenteel een surround setup met 1x BEAM en 2 x IKEA Symfonisk als surround speakers. Daarnaast heb ik nog 2x One sl en 1 x symfonisk in andere ruimtes staan. Dit werkte in het verleden uitstekend. Maar sinds kort heeft de Sonos app ineens de surround speakers uit het systeem gegooid/ontkoppeld. Zo stond er altijd netjes beam +ls + rs en nu ineens beam +? +?. Na beide Symfonisk speakers, en router te hebben gereset alles weer gekoppeld. Ik speel 1 nummer af en het systeem gooit ze er weer uit! Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?Wat extra info:- Alle speakers zijn aangesloten op mijn eigen wifi. - Ik heb geen instellingen aangepast. - Sonos app geeft aan dat er geen updates zijn. - speakers zijn +/- 2 jaar oud. - Ik wordt er helemaal gek van 😂. Alle steun/hulp wordt zeer gewaardeerd!
Goedendag. Is iemand bekend met de refurbish items van sonos en zo ja, wat zijn uw bevindingen? :)
Tijdens afspelen van Spotify muziek via de sonos app kraakt 1 van de 2 sonos one boxen met enige regelmaat. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe los ik dit op?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.