Beantwoord

2 Sonos op 1 router werkt niet

  • 16 December 2022
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

Hoi, 

Laatst een nieuwe Sonos One SL aangeschaft. Ik heb al een Sonos One Play 1 dus wilde deze aanvullen cq uitbreiden. Installeren van de nieuwe werd lastig want de app gaf niet aan Product toevoegen dus app geüpdate. 

Toe ging dat wel, hij herkende ook heide producten.  bij het selecteren de nieuwe gekozen en die kon daar geen verbinding mee maken, hij herkende hem niet. Nog een keer gedaan, mobiel op de Sonos gelegd, nog steeds niet. Nieuwe Sonos met kabel op router aangesloten, nog steeds niet. Ineens herkende  hij hem wel en maakte verbinding, alleen was de oude Sonos verdwenen uit de app. 

Nieuwe Sonos van ee kabel afgehaald, nieuwe Sonos aangesloten op de  kabel. App herkent alleen oude Sonos, nieuwe Sonos weg uit de app.

Kabels eruitgehaald. Oude en nieuwe Sonos zonder kabels opnieuw opgestart. App ziet wel beide producten maar kan alleen met de oude verbinding maken. Product toevoegen werkt weer niet. App verwijderd van mobiel. Opnieuw geïnstalleerd weet alle stappen voor installatie gevolgd voor beode producten. Hij herkent en maakt alleen verbinding met maar 1 van de apparaten. Een product toevoegen werkt niet.

Dan nog een andere router geprobeerd. Daar heb ik nu  alleen de installatie van de nieuwe Sonos gedaan. Ben het  helemaal beu dat 2 apparaten niet in 1 app op 1 router kan worden toegevoegd. Apparaat te oud of zo? Router is pas 2 jaar oud en de andere (vd laatste poging) is ouder. 

 

De hulpfuncties in  de app zijn  niet hulpzaam. 

 

Als ik nu met mn mobiel contact maak met 1 vd routers werkt ook 1 vs Sonos apparaten. Ik dacht alleen dat het juidt allemaal heel makkelijk was te bedienen én te installeren op 1 app op 1 router. Apparaten staan dus ook op verschillende locaties in 1 huis. 

Kan dat en zo ja, hoe dan? 

Gr. moedeloze teleurstellende gebruiker. 

icon

Beste antwoord door 106rallye 16 December 2022, 18:32

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat probeer je te bereiken? Wil je een stereopaar maken of wil je gewoon een losse speaker toevoegen.

Een stereopaar kan niet omdat je daar 2 identieke speakers voor nodig hebt, blijft over het toevoegen van een losse speaker. Deze moet in, zoals Sonos dat noemt, aparte kamer geplaatst worden. Je kunt dus niet 2 losse speakers in de woonkamer hebben staan.

Heb je een speaker in de woonkamer dan zal je de 2e bijvoorbeeld in eetkamer moeten plaatsen. Het is maar een naampje dus ze mogen in één ruimte.

Hoi, ik wil gewoon een speaker toevoegen.  Maakt toch niet uit waar die komt  te staan? Ookal is het een woonkamer met open keuken? 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het maakt mij niet uit waar je hem zet, ik geef alleen aan dat je binnen de app slechts 1 speaker in een kamer kunt hebben. Door de wirwar van informatie die gegeven wordt is er geen touw meer aan vast te knopen wat er nu waar fout gaat.

Je spreekt over 2 speakers. Beide speakers kunnen op de nieuwste S2 app werken, beide speakers kunnen gewoon op 1 en dezelfde router werken. Mogelijk dat door het proberen er nu heel veel doorelkaar is gaan lopen, waardoor je beter opnieuw zou kunnen beginnen en wellicht beter een fabrieksreset op beide speakers kunt doen. 
Vervolgens zoals aangegeven de speaker in 2 aparte sonoskamers installeren.

Mocht je hier geen zin meer in hebben dan zou ik adviseren om maandag met Sonos helpdesk te bellen.  

Zelf al vele speakers geïnstalleerd en nooit tegen een onduidelijk probleem aangelopen. Ook van vrienden nooit problemen bij installeren vernomen. Iedereen vindt het juist erg makkelijk werken. Voor mijn gevoel moet er dan ook ergens een gedachte fout gemaakt worden.

Reputatie 7

Ik zou beginnen met het resetten van de nieuwe speaker. Dan verlies je de minste instellingen. En dan in de app speaker toevoegen aan bestaande installatie. Daarvoor moet je zijn ingelogd in de app, toevoegen staat dan bij systeem. Dat zou gewoon goed moeten gaan. 

Dank voor alle reacties en het meedenken. 

 

Groet, Chantal 

 

Reputatie 5
Badge +3

Is het nu gelukt?

Reageer