Skip to main content

Na wat wijzigingen door Ziggo aan mijn modem krijgen de beide One’s en de Arc geen verbinding meer met het netwerk. Dit is een 2,4ghz netwerk powered bij een Deco die met een netwerkkabel is verbonden met de Ziggo router. Na doorlopen van de “er kan geen verbinding” app routine, dus de audiopin en druk op knop, komt de melding direct na invoering van het wifi netwerkwachtwoord: Er deed zich een probleem voor bij het verbinden van je Sonos met..” Dit is het geval bij de One’s en ook bij de Arc. Graag hulp. 

Je vraag roept allereerst meer vragen op. Je zegt ”Na wat wijzigingen door Ziggo aan mijn modem”. Welke wijzigingen? Is er iets gewijzigd aan je modem (bijvoorbeeld in Bridge gezet en de Deco fungeert nu als router), of is het modem hetzelfde gebleven en fungeert de Deco als access point. Staat de wifi op de router uit?

Heb je geprobeerd op je nieuwe netwerk hetzelfde SSID en password te gebruiken als op je ouden?

Dank voor je hulp 106ralley. 

Na installatie van een Tado bridge die niet geconnect kon worden met de ziggo router is door Ziggo een instelling gewijzigd. 
De situatie is nu zo dat de Deco als accespoint (gecheckt) fungeert en dat beide wifi kanalen op het modem/router uit staan ( gecheckt)
Het originele 2,4 ghz netwerk vanaf de Deco is nog steeds in tact. Alle clients werken hier mee. Ook het wachtwoord is niet veranderd. Ik zou dan ook denken dat er niets is gewijzigd.  Waardeer je meedenken!

Je gebruikte de Deco dus al eerder? Welke instelling heeft Ziggo dan gewijzigd?

Is het voor jou mogelijk om (eerst eens als test) de Arc (dus niet één van de surrounds) te bedraad te verbinden met de eerste Deco?

Welke instelling Ziggo heeft gewijzigd weet ik niet. Heel eerlijk weet ik ook of er een 1 op 1 relatie ligt hiermee. 
Ik heb de arc bedraad gehad op de Deco. Dan krijg ik de melding na het doorlopen van het protocol dat de draad verwijderd dient te worden. Daarna loop ik wederom vast op het moment dat ik het wachtwoord van het WiFi netwerk invul. Vrijwel direct hierna. 

Dan kan ik geen ander advies geven dan maandag eens met Sonos te bellen.

Dan ga ik dat doen.

Evengoed bedankt voor de energie die je er in hebt gestoken.

Reageer