Beantwoord

Sonos Arc: overschakelen TV - radio - TV

  • 21 December 2022
  • 6 reacties
  • 764 Bekeken

Badge

Ik heb een Sonos ARC. Deze is correct aangesloten op de HDMI aansluiting van de TV.

 

Tot gisteren werkte alles perfect. Ik heb niets veranderd en nu heb ik volgend probleem: 

Bij het aanzetten van de TV schakelde de ARC automatisch over van de radio naar de TV, wanneer ik de TV uitschakel dan schakelde de Sonos terug naar de radio.

Nu schakelt de Sonos perfect over van radio naar TV maar als ik de TV uitschakel dan blijft de Sonos op TV staan. De enige oplossing is dan de Sonos-app opstarten (tablet, PC of smartphone) en handmatig overschakelen naar de radio.

Iemand enig idee hoe dit komt?

TV = Samsung en de Sonos is aangesloten op de ARC uitgang van de TV

icon

Beste antwoord door Dari W 10 January 2023, 15:56

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7

Volgens mij is wat je nu hebt de normale situatie. Dat een Sonos soundbar zelf terug zou schakelen naar “de radio” (TuneIn???) gebeurt bij mij niet. Je zou ook met een voice assistant de radio aan kunnen zetten.

Badge

Volgens mij is wat je nu hebt de normale situatie. Dat een Sonos soundbar zelf terug zou schakelen naar “de radio” (TuneIn???) gebeurt bij mij niet. Je zou ook met een voice assistant de radio aan kunnen zetten.

 

Tot gisteren deed hij dit dus wel (al een jaar lang) ...

Reputatie 7
Badge +3

@SarahV  Bedoel je dat wanneer de tv uitgezet wordt automatisch de radio ging spelen, of bedoel je dat de radio gaat spelen wanneer je de play knop op de Arc indrukt?

Ik ben het met @106rallye eens dat het geen gebruikelijk gedrag is dat automatisch de radio zou gaan spelen. Je zult toch ergens moeten aangeven wat je wilt luisteren. 

Badge

Ik bedoel dat, wanneer op de play toets druk, dat de Arc de radio laat spelen. Dit lukt niet meer.

bedankt

Reputatie 7

Dus niet automatisch? Ik gebruik die toetsen niet, maar is het niet zo dat je dan eerst radio gespeeld moet hebben, waarna de Arc dit weer hervat? En als dat zo is kan hij de oorspronkelijke instelling (radio) vergeten zijn door een herstart (na een update).

Dan zou je gewoon weer de radiozender moeten kiezen en zou het weer goed lopen na TV kijken. En anders: besturen via  je stem gaat best goed.

Reputatie 3
Badge +2

Wat @106rallye zegt klopt in principe. Nadat er een update is uitgevoerd “vergeet” sonos de laatst afgespeelde playlist/ radio zender. Je zal deze dus opnieuw moeten selecteren.

Mocht het daarna nog steeds niet lukken dan zou ik adviseren even te dubbel checken of de touch knoppen op de Arc nog wel aanstaan.

Touchbediening inschakelen

 

  • Open de Sonos-app voor iOS of Android.
  • Ga naar het tabblad Instellingen, tik op Systeem en kies het product waarin je de touchbediening wilt uitschakelen.
  • Tik op Touchbediening om de touchbediening voor dat apparaat uit of weer in te schakelen.

 

Reageer