Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hi, ik heb sinds een tijd een Sonos Symfonisk. Sinds ongeveer een maand is er in mijn Spotify overzicht een nieuwe Sonos One aangesloten. Ik kan op de andere Sonos geluid afspelen en sinds vandaag ben ik erachter gekomen dat de andere persoon dit ook op de mijne kan.hoe komt dit? Zit diegene op mijn WiFi netwerk? En hoe kan ik zorgen dat dit niet meer gebeurt? Groetjes Tom
Hoi!Ik heb een vrij oude Sonos Connect met 2 speakers die ik al een tijdje niet heb gebruikt. Nu heb ik onlangs een The Frame tv gekocht maar wil ik extra audio toevoegen.Kan ik de sonos connect gebruiken om deze 2 speakers aan te sluiten op mijn TV?Ik overweeg ook om een sonos beam te kopen maar deze kan ik niet midden onderin mijn tv plaatsen vanwege een afwijkend formaat kastje. Dus ik hoop links/rechts speakers te plaatsen.Wat is het nadeel van op deze manier speakers toevoegen aan mijn setup versus een sonos beam?
Hallo iedereen, sinds vorige week een nieuwe telenet modem.Ik probeer de one nu te verbinden maar krijg steeds de melding dat er niet met het netwerk verbonden kan worden.Ik heb reeds een apart 2.4 netwerk aangemaakt, beveiliging staat op WPA2/PSKnetwerk B/G/NDit is met een iphone sonos app versie 15.1.1
Ik krijg de Ray niet gekoppeld aan 2 x One
Nu de Era 300 wordt uitgebracht.…Komt Amazon Music nu ook voor ons beschikbaar?Dit ivm de special audio/Dolby Atmos mogelijkheid met deze speaker...
Kan ik straks de Era100 intergreren binnen mijn huidige systeem (playbar/2x one/2x symfonisk)?
Hoi, ik heb een 2x een Sonos one en een Move die ik bijna altijd in combinatie gebruik en wil er een sub bij kopen, maar ik heb ergens gelezen dat dat niet gaat in die combinatie. Klopt dit? Als dit niet kan dan kan koop ik liever geen sub. Dank!
Goedendag,Ik gebruik Sonos app voor Android versie 15.1.2Ivm nieuw wifi netwerk. Asus met bekabeld uitbreidingspunt, moest ik de Sonos speakers opnieuw aanmelden op nieuwe wifi netwerk.Met mij Sonos One lukt het wel. Maar de 2 stuks Sonos Play:1 is een drama.Vanalles al geprobeerd. Speakers naar fabrieks instellingen terug gezet. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Bij alle pogingen om die Play:1 speakers toe te voegen kwamen alle keren verschillende problemen naar voren. Soms lukte toevoegen we. En dan denk je dat je er bent, en dan weer verbinding verbroken met onmogelijk herstel.Voor.die tijd prima gewerkt op vorige wifi.Iemand hulp voor me hoe speakers toe te voegenDe Sonos S2 app functioneerd ook zee.instabiel. Bedankt alvast.
Hallo, Ik heb interesse om de Sonos Era 300 te kopen. Ik weet dat je hem niet kan koppelen met een Playbar, maar kan je het geluid van de kamers waar de Sonos Era 300 komt te staan wel groeperen met de kamers waar andere Sonos S2 speakers staan (een Five en ook een opstelling van een Playbar + 2 Play:1 en Sub 1e gen)? Mvg, Robby
Hallo, muziek afspelen via de Sonos app werkt wel op de beam maar als ik via internet wil luisteren werkt AirPlay niet. wie weet hoe dit kan
Er kan geen verbinding met netwerk Sonos worden gemaakt. Daarom doen de Sonos apparaten het niet…hoe kan ik dat verhelpen?
Ik kan de beamer niet meer bedienen met mijn telefoon.Hoe kan ik dit weer herstellen?Wil
Hallo collega"s Zojuist 2 Sonossen One SL gekocht. Op 1 wifinetwerk heb ik 2 verschillende accounts aangemaakt. De 2 Sonossen moeten elk apart aangestuurd worden, De ene met zijn aparte account voor de keuken en de andere met het 2e account in de kamer.Wat ik nu merk is dat ik met mijn account ineens de andere Sonos aanstuur en andersom.Zie dan ook op mijn app (Apple SE) ineens het account van mijn vrouw verschijnen. Bij een volgende keer kan het zomaar weer goed zijn ??????Heeft iemand een oplossing ???
Hoi allemaal, ik ben nieuw met het Sonos systeem en had een vraag. Ik heb 2x Sonos Five en een Sonos Beam. De fives vanwege de geluidskwaliteit bij muziek.Het geheel staat ingesteld als surround en de audio van surroundspeakers “volledig”. Het volume van de surroundspeakers is nu gelijk aan de Beam.De fives hebben meer in hun mars dan de Beam. Bij “volume van muziek” kan je de speakers verder omhoog krikken.Nu de (hypothetische-) vraag: als volume limiet uit staat, het volume op 100, audio surround bij muziek “volledig” en bij “volume van surroundspeakers “ krik je vervolgens het volume op tot +15, ga je dan voorbij aan het “maximum” van de speakers (Fives), maw; kan je deze zo onbedoeld opblazen?bedankt!huidige instellingen:trueplay onloudness onbass+1treble +3audio surround bij muziek “volledig”Volume van de tv +2volume van de muziek +2
Hallo, ik heb een speaker van thuis meegenomen naar een ander adres. Daar kan ik de speaker niet installeren met de app. Het apparaat wordt gevonden maar kan niet verbinden.
Hey goedemorgen allemaal.Ik heb onlangs een play 5 gen1 van iemand overgenomen, speelt en klinkt geweldig. Ik merkte op dat als er geen muziek afgespeeld wordt hij toch 15watt blijft gebruiken en er een zachte ruis aanwezig blijft. Het versterker gedeelte blijft dus actief. Ook blijft de sonos lauw/warm.Ik dacht misschien is het een defect aan deze sonos. Nu heb ik dus nog een tweede play 5 gen1 erbij gehaald (dacht kan ik mooi vergelijken), en deze doet hetzelfde, gaat ook niet lager dan 15watt.Heb twee play 5's bij een vriend gemeten en die gaan na 3 minuten geen muziek naar 7watt en dan stopt ook de ruis (dit lijkt me hoe het hoort). Doe ik iets verkeerd? Of heb ik nu 2 play 5's met een defect? Groet
Ik heb twee Sonos sl one en 1 verbind met WiFi netwerk. De andere verbind niet met WiFi. De stekker er al uitgetrokken, reset gedaan en nu ook op de kabel aangesloten. Ik krijg nog steeds niet de melding dat het systeem de Sonos vindt ondanks dat het lampje wit kleurt.iemand raadt?
Hallo ik heb een sonos play 1 Maar deze werkt niet. Het led lampje gaat niet aan. Ik hoop dat je me kan helpen M.v.g. anwar.
Ik heb een Sonos Move. Voor de rest (nog) geen systemen. De app valt regelmatig weg. Dan druk ik op play van de Sonos Move om de laatste afspeellijst verder te zetten en vervolgens de app open, dan moet hij weer verbinding zoeken. Vaak is het resetten of opnieuw inloggen. Het kan soms 3-5 minuten duren voordat ik weer verbinding heb. Het gebeurt ook regelmatig andersom. Dan zet ik de Move aan met de app, maar drie minuten later is de verbinding weg in de app. Sonos Move blijft wel de afspeellijst die open staat afspelen. Ik heb in huis een normale Wifi-verbinding. Deze wordt versterkt door twee Mesh wifi punten. Wat kan ik doen zodat de app voortaan goed blijft functioneren?
Ik heb een Beam (gen2) en 2 One Sl speakers en alles werkt goed. Nu heb ik bij Ikea 2 Symfonisk speakers erbij gekocht. Het probleem is nu als ik de TV aanzet alleen maar de Beam en One SL aan gaan en niet de Symfonisk. Ook een groep gemaakt waar alle speakers in staan maar nog steeds dat de Symfonisk niet aan gaan. Ik koppel ze dan via de app aan de TV , Dan kan ik ook niet het geluid met de afstandsbediening , zoals in de app, het volume van allemaal tegelijk verhogen of verlagen . Als ik dan later de TV weer aandoen zijn de Symfonisk weer uitgeschakeld. Een heel verhaal maar heb dus 2 vragen:Hoe regel ik dat alle speakers allemaal aan gaan als ik de TV aandoe. Hoe regel ik het geluid met afstandsbediening , zoals ik de app, als Groepsvolume.
Hallo,Ik heb 2x Play:3-apparaten samen met een (nieuwe) Amp, een Roam en een Boost. Tot eergisteren werkte deze combinatie prima. Gisteren gaf de Sonos-app aan dat er een update voor het systeem beschikbaar was, ik heb die geïnstalleerd maar de 2 Play:3’s werden niet geüpdatet. Bij deze apparaten blijft er een melding in de app staan dat er update nodig is maar updaten werkt niet. Ik heb alles geprobeerd wat de supportpagina suggereerde: router resetten, alle Sonos-apparaten een keer losgekoppeld, de Play:3’s resetten en aan weer het systeem toevoegen maar ik blijf een foutcode 4 krijgen. Ik zou contact moeten opnemen met Sonos Support maar die is gesloten in het weekend. Heeft een van jullie ook zo’n update fout ervaren?
Mijn One SL in de badkamer (“Badkamer”) wordt in de Sonos app regelmatig ongevraagd hernoemd naar “Luidspreker”, en ik moet deze dan telkens terug aan de juiste kamer toewijzen. Mijn andere One SL in de keuken of mijn Beam in de woonkamer hebben dit probleem niet. Iemand die dit probleem ook heeft?
Ik heb een beam en 2 maal sonos 5. De 5 in stereo en de beam voor tv. vraag 1. muziek luisteren met beam of zonder?vraag 2. met alleen de 5 vind ik het geluid eenzijdig. Maw 1 speaker heeft echt de overhand. Oplossing opnieuw trueplay?vraag 3. mij ben voornemens. Om een Sub mini aan te schaffen. Mag ik deze overal neerzetten? Maw ook naast me bank op de grond? ik hoor graag mvg John
Ik heb in 2 kamers 2 systemen. Kamer 1: 2 x sonos play 5 gen2, sub en playbarKamer 2: 2 x sonos play 3 De laatste tijd hebben we in Kamer 1 regelmatig onderbrekingen bij het luisteren vanuit de sonos app.Gisteren getest met Kamer 1 en 2. Als Kamer 1 uitvalt speelt Kamer 2 door.Als we in Kamer 1 tv kijken, geluid via sonos, geen uitval. Software is 100% geupdate.Aansluiting via wifi, beide kamers, dus geen kabels. Wie kan mij helpen?
Kan je Sonos opblazen? Of slaan de speakers automatisch uit als ze te warm zijn. Ik vraag me dit af omdat ik veel muziek luister en van veel vas houdt. Dus ik vraag me af of ik rustig muziek op het aller hardst kan luister of dat dit mogelijk mijn speakers beschadigd.ik heb een systeem met 2 Sonos fives en arq en een sub gen 2.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.