Beantwoord

Play 5 gen1 kan niet meer toegevoegd worden

  • 29 March 2023
  • 4 reacties
  • 703 Bekeken

Sinds vorige week, rond laatste app update 11.8, worden mijn beide Play5 Gen1 niet meer herkend. Ik gebruik de s1 controller. In mijn netwerk heb ik ook een play 1 gen 1, hier heb ik geen problemen mee, die wordt automatisch herkend. 

Ik heb de app al gereset. Mijn hele home netwerk al gereboot. Ik heb de play 5 al een factory reset gegeven. Als ik hem wil installeren, herkent de app mijn play 5. Ik volg de procedure, door op de mute en + knop te drukken, ik hoor dan een klank. In de volgende stap, wordt licht op de play 5 al steady wit, voordat de app hem heeft toegevoegd. Het gevolg is dat de app de installatie niet kan voltooien.

Ik begin best geirriteerd te raken over de kwaliteit van sonos producten. De belofte was dat oude producten zouden blijven werken. Dit is niet de eerste keer.

Diagnostic report toegestuurd: 1222231754

icon

Beste antwoord door Jeroen V 29 March 2023, 15:10

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Voor een reactie op een diagnostic moet je bellen met Sonos. Wellicht is er iets stuk. Als je echter vaker speakers kwijt bent na een update kan dat ook aan je router liggen. Vaste ip-adressen voor de Sonos devices kunnen dan helpen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb het op beide play5 speakers. Lijkt me stug dat er bij beide iets kapot is. Zeker omdat de play 1 geen probleem heeft. Verder werken al mijn apparaten op mn router prima. Ik ben ook niet de enige met dit of een vergelijkbaar probleem, gezien de berichten die ik op internet vond.

Ik zal eens een belletje wagen. Bedankt.

Reputatie 4
Badge +1


Hi @Tjerk B goedemiddag en welkom bij ons op de community.

Ik ben toch stiekem even door je diagnose heen gegaan.

Je hebt in je netwerk een conflict zitten.

Je hebt twee routers in huis die op verschillende IP adressen werken.

Beste wat je kan doen is je netwerk vereenvoudigen en één router gebruiken.

Indien nodig kun je je tweede router/mesh netwerk als accesspoint modus zetten.

Verder voor meer stabiliteit wil ik je graag adviseren om de Bridge uit het systeem te verwijderen 

@ Jeroen V. Je bent een held. Ik heb de bridge er tussen uit gehaald en alles werkt (bijna) in 1 keer. 

Ik heb maar 1 router in mijn hele netwerk, dus gek dat er een conflict is. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik pas geleden 1 van de Play:5 met kabel op een switch aangesloten had, terwijl hij ook met de bridge verbonden was. 

Om heel eerlijk te zijn, dacht ik dat die bridge nog nodig was. Gelukkig is het pas sinds 9 jaar dat dit niet meer hoeft #sommignieuwsgaataanmevoorbij.

Nogmaals bedankt voor het spieken in de diagnostics en de aanbevelingen.

Reageer