Beantwoord

play:1 toevoegen aan S2 app

  • 15 March 2023
  • 4 reacties
  • 161 Bekeken

Goedendag,

Ik gebruik Sonos app voor Android versie 15.1.2

Ivm nieuw wifi netwerk. Asus met bekabeld uitbreidingspunt, moest ik de Sonos speakers opnieuw aanmelden op nieuwe wifi netwerk.

Met mij Sonos One lukt het wel. Maar de 2 stuks Sonos Play:1 is een drama.

Vanalles al geprobeerd. Speakers naar fabrieks instellingen terug gezet. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Bij alle pogingen om die Play:1 speakers toe te voegen kwamen alle keren verschillende problemen naar voren. Soms lukte toevoegen we. En dan denk je dat je er bent, en dan weer verbinding verbroken met onmogelijk herstel.

Voor.die tijd prima gewerkt op vorige wifi.

Iemand hulp voor me hoe speakers toe te voegen

De Sonos S2 app functioneerd ook zee.instabiel.

 

Bedankt alvast.

icon

Beste antwoord door Dari W 16 March 2023, 16:23

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De snelste weg is om Sonos te bellen. Wat je schrijft geeft niet veel houvast om te reageren. 

Zoals vaker op dit forum geschreven was de beste methode geweest om je nieuwe netwerk dezelfde naam en wachtwoord te geven als de oude. Dan gaat alles naadloos over, maar dat is nu te laat.

Reputatie 3
Badge +2

Hey @NielsK 

Als de nieuwe Asus router er een van de RT of AX Series is neem dan is een kijkje op deze pagina. Daar zijn bekende problemen mee om draadloos speakers er op te installeren en er mee te verbinden. Mocht je een ander model hebben of dit het probleem niet oplossen, doe dan inderdaad wat @Erooij zegt en bel eventjes in naar onze support.

Hallo Dari, 

Dank u voor uw inhoudelijke reactie.

Router is idd RT-series, nl RT-AX92U.

Airtime Fariness het ik aangepast, meermaals voor alle bandbreedten, maar zonder gewenst resultaat. Nu is Asus ook niet heel erg duidelijk wanneer deze service aan of uit staat.

 

Na wat verder zoeken in de Asus hoek, kom ik via dit draadje uit bij het naar factory default zetten van de Asus routen, nadat deze een firmware update heeft gekregen. Ook terug te lezen op de support site van Asus.

 

Daarna nog wel even je Wifi opnieuw instellen e.d. 

Het toevoegen van de speakers via de app verliep vervolgens ok.

Wat me in het hele voorgaande traject wel is opgevallen. De Play:1 speakers lieten zich niet goed toevoegen voordat de router naar de fabrieksinstellingen was terug gezet. De Play One liet zich daarvoor wel toevoegen. Nu inmiddels enkele dagen probleemloos van Sonos kunnen genieten.

Bedankt voor het zetje de goede richting op.

 

Ter afsluiting nog even terugkomende op de iets wat denigrerende reactie van @Erooij: Ik had idd mijn nieuwe wifi dezelfde naam/pw kunnen geven als het oude wifi netwerk. Maar wat zou u doen als dit oude netwerk de naam “HUAWEI-Bhuppeldepup” heeft 😉

 

 

Reputatie 7

De One (niet: Play One) is inderdaad makkelijker in te stellen omdat deze in tegenstelling tot de Play 1 gebruik maakt van een bluetoothfunctie speciaal voor de setup.

De reactie van @Erooij is natuurlijk wel de goede: in 99% van de gevallen merken je devices een nieuwe router niet op als je SSID en password hetzelfde houdt. Ook je oude router had waarschijnlijk de mogelijkheid gehad om vanaf het begin een betere netwerknaam te kiezen. Die had je da nu ook kunnen gebruiken. Dat jij een voor jou goed reden hebt om het anders te doen maakt zijn reactie wat mij betreft niet “denigrerend”. Voor lezers na jouw is dit waarschijnlijk dus een prima tip.

Voor de volgende keer had je wellicht ook de nieuwe wifigegevens het Sonos systeem in kunnen voeren terwijl ze nog verbonden waren met je oude router. Als je daarna je oude router had afgekoppeld was de overgang mogelijk ook naadloos geweest.

Reageer