Skip to main content

Afgelopen dinsdag heb 2 Era 100 als stereopaar geïnstalleerd en daarna de Sub Mini. Mijn eerste ervaring met Sonos en het verbaasde mij hoe gemakkelijk dit ging. Die avond speelde de setup prima, maar af en toe viel er een speaker weg. 

Van Ziggo had ik al een sms ontvangen dat er onderhoud aan het netwerk zou worden gepleegd om deze beter en stabieler te maken, dus ik dacht dat dit waarschijnlijk de reden zou zijn dat er af en toe een speaker wegviel. De volgende dag heb ik daarom mijn modem gereset.
Mijn vrouw merkte daarna op dat ze via bluetooth geen geluid eruit kreeg. Toen ik muziek wilde gaan streamen via de Sonos app kreeg ik meldingen dat de speakers niet meer in het netwerk hingen. De Era 100's kreeg ik er snel in, maar na 3 uur proberen en puzzelen krijg ik de Sub Mini niet meer in het netwerk (draadloos). Ook met een ethernetkabel krijgt hij deze niet gevonden, en ook na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen krijg ik de Sub niet aan de praat.

Wat doe ik fout en waar zit het probleem? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen naar de oplossing.

Om het makkelijk te houden zou ik vandaag even bellen met Sonos. Zij kunnen ook uitlezen wat er in je netwerk gebeurt.

Bedankt voor je tip en ik heb net gebeld met Sonos. Ik moet ze vanavond terug bellen omdat ik nu op het werk ben. Hopelijk gaat het vanavond lukken om alles weer een de gang te krijgen :)

Voor diegenen die in de toekomst hetzelfde probleem hebben, het is opgelost en hieronder beknopt de oplossing.

Ik heb gebeld met Sonos en zij hebben geconstateerd dat alle 3 de componenten online zijn. Het probleem zat in 'm hoe ze in het netwerk stonden. De 2 Era 100's stonden in het netwerk onder 2,4 Ghz, en de sub in de 5.0 Ghz. Beiden hebben dezelfde naam in mijn modem/router. Met behulp van het supportteam heb ik de 5 Ghz in mijn modem/router kunnen uitzetten en zo zijn er nog een paar settings aangepast. Daarna hebben we alles opnieuw geïnstalleerd en nu staan alle 3 de componenten mooi in hetzelfde netwerk. Mijn probleem is dus opgelost.

Note: Hulde aan het supportteam. Zij hebben écht kennis in huis, ook van netwerken. Hier kunnen de Ziggo's en KPN's van deze wereld nog wat van leren. Bedankt!

Reageer