Beantwoord

Sonos valt steeds uit

  • 25 April 2019
  • 35 reacties
  • 20766 Bekeken

Muziek stopt herhaaldelijk. Spotify verspringt.
Wij hebben al meerdere jaren 4 Play1, een Sub en een Playbar. Sinds enkele weken stopt de muziek en/of radio herhaaldelijk. Muziek op Spotify stopt en verspringt. Wij hebben dit probleem nooit eerder gehad. Zie op het forum dat meerdere mensen recent hetzelfde probleem hebben. Is er wat gewijzigd?
icon

Beste antwoord door Frank N 8 May 2019, 10:36

Bekijk origineel

35 Reacties

Mijn Sonos valt de hele tijd uit. Kunnen jullie zien wat er aan de hand is? 
 

1140622062

Reputatie 7

Als je een diagnose hebt kun je het beste via telefoon of chat contact opnemen, we geven geen ondersteuning meer op diagnoses op het forum.

@Iris_B 

Wil ik graag doen, maar waar kan ik dan naartoe bellen?

Reputatie 7

Het lijkt vrij druk te zijn, daarom vermelden ze geen telefoonnummer. Je zou even een rustig moment kunnen afwachten voor de chat.

Bij  mij werkt alles individueel prima, totdat ik de muziek in de woonkamer ook aanzet in de keuken. dan valt een van de 2 uit. Je krijgt geen melding en je ziet dat er geluid uit komt in je app, maar er is geen geluid meer. 

Heel erg vervelend, aangezien het 3 aan elkaar geschakelde ruimtes zijn. 


Lastige is dat je de sets 2 x 2stuks Play 1 iedere dag moet groeperen omdat ze anders niet gelijk geluid geven van dezelfde zender: woonkamer en eetkamer. Dit werkte altijd prima, tot de laatste week: ik heb precies hetzelfde als Lebobo. Maanden werkte het perfect en opeens valt steeds een deel uit: soms een hele set, soms 1 van het paar. Maar in de Sonos-app zie je dat het wel afspeelt maar geen geluid uit de Play komt. Radio 2 van TuneIn staat aan.

Waar kan dit aan liggen?

Ineens na 6 jaar ook telkens uitvallen na een paar seconden en verspringen van nummers, 

Ziggo verhalen als hierboven hoef ik niet te horen. Hebben we niet. High Speed Delta.

Badge

Zoals zo veel gebruikers ook hier opeens het probleem van uitvallende speakers. Wij hebben 9 speakers van Sonos in huis plus een Booster. Het is lang goed gegaan, maar opeens ging het fout. Booster ging opeens updaten wat niet lukte. Daarna bleef het verkeerd gaan, steeds uitvallende speakers, we worden er gek van! 
Hoe los ik dit op?!?!?!?!?!?!?!?!?

Reputatie 7

Zoals hierboven staat: bel eens met Sonos.

Dat de Boost niet zou updaten was overigens niet het probleem - hij meldde het alleen niet terug. Mogelijk speelt er dus nog iets anders.

Badge

Wat bij heeft geholpen is de automatische update uitzetten! Geen problemen meer! 

Reputatie 7

Ik zal het niet drie maal herhalen, maar het antwoord dat je elders op het forum hebt gekregen is best goed: 

Toevoeging: na een update starten al je speakers opnieuw op. Sommige routers kunnen daar niet tegen en geven ip-adressen dubbel uit. Oplossing: vaste ip-adressen instellen voor je Sonos devices. Uitzetten van je updates (die nieuwe functies geven en de beveiliging op peil houden) kan uiteindelijk voor grotere problemen zorgen. 
 

Reageer