Vraag

iemand anders connect met mijn sonos

  • 22 March 2023
  • 5 reacties
  • 533 Bekeken

Hi,

 

ik heb sinds een tijd een Sonos Symfonisk. Sinds ongeveer een maand is er in mijn Spotify overzicht een nieuwe Sonos One aangesloten. Ik kan op de andere Sonos geluid afspelen en sinds vandaag ben ik erachter gekomen dat de andere persoon dit ook op de mijne kan.

hoe komt dit? Zit diegene op mijn WiFi netwerk? En hoe kan ik zorgen dat dit niet meer gebeurt?

 

Groetjes Tom


5 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Je hebt ooit de toegang tot je Spotify met iemand gedeeld. Oplossing: verander het toegangswachtwoord tot Spotify en houd dat wachtwoord voor jezelf.

Reputatie 7

@beynym Dat speelt volgens mij alleen als iemand op je Sonos heeft afgespeeld via Spotify Connect en er daarna niets anders gebeurd is.

@Tohmus Als jij een andere Sonos “ziet” dan moet je op hetzelfde netwerk zitten. Dus ofwel jij en jouw Sonos zitten op het netwerk van een ander ofwel een ander zit inclusief Sonos op jouw netwerk. Ik zou het password van mijn netwerk aanpassen als ik jou was.

@beynym Dat speelt volgens mij alleen als iemand op je Sonos heeft afgespeeld via Spotify Connect en er daarna niets anders gebeurd is.

@Tohmus Als jij een andere Sonos “ziet” dan moet je op hetzelfde netwerk zitten. Dus ofwel jij en jouw Sonos zitten op het netwerk van een ander ofwel een ander zit inclusief Sonos op jouw netwerk. Ik zou het password van mijn netwerk aanpassen als ik jou was.

Dank voor je reactie! Ik heb het wachtwoord en de naam van het wifi netwerk veranderd. De box staat er nog steeds tussen en ik kan er nog steeds muziek op afspelen. 
De box is ook verbonden met een andere Sonos account.

weet u misschien een andere oplossing?

Reputatie 7

Dan wordt het tijd om eens te bellen met Sonos.

Reputatie 5
Badge +3

Al eens bij de buren rond gevraagd? Heb je die misschien ooit toegang tot je internet gegeven? Wel gek dat er na het veranderen van de wachtwoorden nog steeds verbinding met de speaker lijkt…

 

Reageer