Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb een Sonos Beam onder andere, en nu constateer ik dat die Sonos Beam altijd ingeschakeld moet staan om mijn Sonos PlayBase zichtbaar te krijgen die ik net heb geïnstalleerd. Ik wil soms juist alleen de PlayBase actief hebben met de PlayBase uit, maar als alleen de PlayBase staat ingeschakeld kan mijn Sonos systeem niet worden gevonden. Iemand een tip hoe ik dat kan oplossen? Zodat mijn PlayBase gewoon zichtbaar is in de app (met alle overige Sonos apparatuur uit).
Is er een alternatief voor Sonos lijningangsadapter .
Hallo allemaal,ik gebruik de Sonos2 app en heb een Beam en een Symfonisk.De Symfonisk was opeens verdwenen en wil ik opnieuw aansluiten.Hij wordt wel gevonden maar bij het toevoegen gaat het systeem naar app-updates zoeken, en dan krijg ik een foutmelding (800). Ik begrijp dat de update server onbereikbaar is.Ik heb inmiddels alle stappen uitgevoerd die zijn beschreven. Alles gereboot, enz enz.Ik blijf de foutmelding echter krijgen.Mijn Beam doet het gelukkig gewoon!Iemand nog een suggestie?Alvast bedankt!Groetjes
Playbar is tijden tv kijken spontaan gestopt en geeft geen geluid, en ook de lampjes branden niet meer, reeds op een ander voedingskabel gezet maar ook hier geen reactie meer, playbar is ongeveer 8 jaar oud, en mag voor het bedrag wat hij heeft gekost toch wel langer meegaat dan 8 jaar, wat nu te doen?…
Sinds ik een nieuw internet provider heb kan ik mijn sonos connect amp niet meer installeren. Na reset kan het niet gevonden worden, ook niet nadat sonos een tijdelijke netwerk heeft gemaakt. Het vraagt een verbinding te maken met kabel maar er zit slechts een switch met 2 poorten op. Wat kan ik nog meer doen?
Hi allen, Ik zou graag tijdelijk de Sub Mini van mijn vader toevoegen aan mijn systeem.Het gaat hier om een Sub Mini die al enige tijd werkzaam is op het systeem van mijn vader en ik zou deze graag een aantal dagen testen op mijn eigen systeem, in een ander huis dus.Is dit aan te raden, en zo ja, hoe is dit het beste te installeren?Ik hoor graag.
Ik heb een beam samen met 2 one’s in een surround opstelling in de huiskamer. Kan ik de beam er ook tijdelijk loskoppelen, zodat ik deze kan gebruiken voor een feest in de tuin?
Ik ben al jaren gebruiker van een Sonos set met 4 boxen. De 5, 3, 1 en Sub. Onlangs heb ik geen connectie meer met wifi. Alle trouble scouting die ik probeer (via de community en op het Web) lossen het probleem niet op. Melding is dat Sonos geen verbinding meer kan maken met het netwerk.
Heb mijn eerste Sonos product aangeschaft. Maar ik krijg er geen muziek uit. Blijkbaar moet je een verbinding maken met Wifi. Maar dit lukt niet. Ik krijg geen verbinding met mijn Wifi-netwerk.Hoe maak je een verbinding met wifi?
Bonjour, J ai changé de reseau wifi. Sonos repere mes baffles mais me demande un mot de passe inconnu lors de l installation... J ai tout essayé et tout rebooste. Help... Merci
Wij hebben een beam, submini in een kamer staan en onze 2 era 100's staan in een aparte kamer in de app....ik wil alles in een "kamer " zetten. Hoe doe ik dat? Als ik nu het tv geluid uit zet blijven de era's het nog doen...en ik vind het geluid niet mooi samen lopen....holWe hadden eerst 2 sonos one en dat ging wel allemaal tegelijk
Nieuw wachtwoord in de modem en ik kan met geen mogelijkheid meer mijn Sonos aan de praat krijgen. Modem uit en weer aan, Sonos 15 minuten van die stroom.En bij wachtwoord voor het aanmaken van een Sonos product aan het netwerk steeds de foutmelding zie foto. (upload lukt niet).
Hoi, sinds gisteren kraakt de sonos one. Lijkt of de bass het veroorzaakt. Iemand tips?
Mijn era 100 heb ik als surroundspeakers aangesloten op mijn beam. Ik wil nu mijn platenspeler aansluiten op een van de lijningang van mijn era 100 en vraag me af of dit kan. Moet ik de era dan weer uit mijn surroundgroep halen?
Hallo allemaal,Wie kan mij helpen met het onderstaande “probleem” Beneden heb een setup met 1 playbar en 2 play3 Genaamd “Huiskamer” Boven heb ik een Beam genaamd “slaapkamer” Na een tijdje veranderd de naam van de Beam die in de slaapkamer hangt weer terug naar “huiskamer” (daar heeft de beam voorheen gehangen) waarom blijft Sonos de naam niet onthouden.
Hallo. Ik wil de era 300 toevoegen aan mijn bestand wifi netwerk . maar elke keer als ik mij wifi paswoord invul is het niet goed terwijl de arc en de one sl gewoon goed werken op het netwerk. Bvd gr jeroen
Hallo, is het mogelijk dat je bij sonos via een ander network uw speakers kan bedienen? Misschien aan de hand van poorten open te zetten
Ik heb 2 SONOS Play3 speakers. Altijd gegroepeerd gebruikt, is ook de bedoeling. Nu spelen ze ineens apart af.Geprobeerd opnieuw instellen op groep van 2, maar dan krijg ik bij Instelling-Groepen- dat deze functie beschikbaar is voor 3 of meer kamers. Zo maar ineens veranderd dus. Kon eerder op 2 kamers.Wat nu? Is hier nog een mouw aan te passen?
Era100 is uitgevallen en blijft tikken met knipperend rood lampje. Voeding er af en er weer op meerdere keren gedaan, blijft tikken. Wat is er aan de hand.
Beste,We gebruiken hier een Sonos One SL in een kleine wachtkamer/gang, gemonteerd op een wall mount in de hoek. De ruimte is slechts een goeie 8 m2, met de wachtkamer niet meer dan 4 m2 (rest is gang).Trueplay stopt steeds op basis van omgevingsgeluid na 15-20 sec, het lijkt me vnl interferentie van het trueplay-signaal zelf, dat vrij luid is in die kleine ruimte.Heb ook al geprobeerd met plaatsing in midden van de ruimte te tunen met zelfde resultaat. Suggesties?
Wij dienen onze wifi router steeds opnieuw te herstarten om de sonos app te connecteren met de Sonos Move. Even je favoriete muziek opzetten, dat is het dus niet 😔Nog iemand met dit probleem?
Beste sonos gebruikers,Ik heb recent een sonos arc en 2x era 300 aangeschaft. Nu heb ik mijn oude playbar en 2x play:3 verkocht. Op dit forum zag ik dat je een factory reset moest geven zodat de nieuwe eigenaar ermee aan de slag kan en al mijn gegevens van de apparaten zijn verwijderd. De speakers zouden dan verdwijnen uit mijn sonos app. Wanneer de nieuwe eigenaar de speakers installeert zouden ze uit mijn sonos account op internet verdwijnen.Nu heb ik de speakers meerdere malen een reset gegeven maar de speakers blijven in mijn app staan. Zie screenshot. Soms zie ik 1 play:3 en de playbar en soms alleen de playbar (zie screenshot).Doe ik iets verkeerd? Ik volg de instructies van sonos. Status lampje knippert wit/oranje en uiteindelijk groen.
Hallo, we hebben 3 sonos one’s en 1 sonos connect. Alles loopt goed als de one’s aan het spelen zijn. Eens we de connect opstarten, stoppen de one’s en vinden we ze niet meer terug in de app. Alles heeft perfect gewerkt. Iemand een idee?
Het subject zegt het al:Ik heb een overzicht gezien van Sonos speakers waarin een duidelijk verschil is tussen geheugen en opslag door de jaren heen. Ik kan alleen nergens achterhalen waar het verschil hem in zit.Het gaat om deze graphichttps://en.community.sonos.com/advanced-setups-229000/updated-memory-graphic-6836345Daar zie ik dat een Play 1 bijv maximaal 256 Mb/256 Mb heeft (minder als het een oude is)Maar ik vroeg me af waar dit geheugen voor gebruikt wordt? Wordt er meer audio gebufferd om netwerkuitval te compenseren? Een hele CD van vroeger gebruikte 650 Mb aan opslag. Ik zou denken dat een uitgepakt mp3tje makkelijk compleet gebufferd kan worden. Nu heb ik wel eens dat een nummer na 20 seconden wegvalt of dat Sonos al bij het spelen van nummer 1 aankondigt dat nummer 5 van de lijst niet afgespeeld kan worden, omdat het bestand niet gevonden kan worden. Dan begint het skippen en blijkt het bestand er alsnog te zijn. Eigenlijk is de vraag: helpen nieuwere speakers met meer gehe
Ik heb in een kamer ineens geen geluid meer.Er staan daar een playbar en 3 play 1. In de andere kamers doet het geluid het wel.In de app zie ik ook de bewegende staafjes die aangeven of er wat word afgespeeld.Hoe los ik dit op?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.