Skip to main content

Ik zou graag in een nieuwbouw 2 ERA300 speakers willen ophangen tegen het plafond. Ik eb alleen wat schrik omdat ze tegen het plafond zouden hangen niet hun volle ervaring tot zijn recht zou komen. Heeft er iemand een ERA300 ophangen en wat is de ervaring? 

Sonos raadt minstens 61cm ruimte tot het plafond aan, zie https://www.sonos.com/nl-nl/guides/era300

Van Atmos moet je dus niet veel meer verwachten. Is het dan niet handiger om Era 100’s of One SL’s neer te hangen?

@106rallye Ik weet het niet goed daar om ik hier de vraag stel aan al de experts. 

Ik zet niet graag boksen op kasten enz. dus wil ik ze tegen het plafond hangen. Dan kan ik misschien beter de ERA100 kopen.

Natuurlijk Atmos wordt nog niet echt ondersteund op deze moment. 

@106rallye 

• Bevestig je een Era 300 binnen 60 cm van een plafond, hang hem dan ondersteboven voor het beste geluid.

Eigenlijk zegt de guideline als het binnen de gevraagde 60cm hangt draai hem dan om en hang hem ondersteboven. 

Kun je ze niet op oor hoogte hangen vanaf je luister positie? Ik neem aan dat je ze als surround speakers gaat gebruiken, dan zou een one sl of era 100 ook voldoende moeten zijn. En er is juist heel veel Atmos beschikbaar. 

@Ronald22 Nee niet als surround gewoon als boks om muziek te kunnen luisteren. 

Het zijn hele mooie speakers, wij hebben zelf eentje in de eetkamer hangen. In combinatie met een abonnement met Apple Music is er al best veel Dolby Atmos muziek te vinden. Spotify zou dit jaar ook eindelijk een hifi abonnement krijgen maar dat roepen ze al jaren... 

Ik dacht inderdaad dat je ze voor surround/Atmos zou gaan gebruiken. Voor muziek zou ik ze zeker niet aan het plafond hangen.

Reageer