Era 100 aankopen in USA.

  • 7 July 2023
  • 10 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo,

Ik moet voor mijn werk komende week voor paar weken naar USA, en overweeg om daar twee stuks aan te kopen van de sonos ERA 100 (duidelijk prijsverschil). Maar zit beetje verveeld met het feit of ik deze zonder probleem ga kunnen gebruiken eens ik terug thuis ben in België. Ik weet wel dat ik een andere stekker ga moeten aanschaffen. Maar gaat mijn huidig systeem deze twee era’s herkennen of niet? En kan ik ze zonder probleem in het thuisland in het stroomnetwerk aansluiten?

Hopelijk kan er me iemand helpen.

 

Mvg,

Vincent.


10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

En mag je ze zo invoeren in België?

Reputatie 5
Badge +3

Het prijs verschil is best wel groot idd € 50,19,

Vaak als je ze los mee neemt zonder verpakking in je koffer stopt is het geen probleem. Maar dan is het wel spannend of ze zonder schade overkomen. 

Ik dacht gelezen te hebben dat je tot 430€ mag meebrengen, alles erboven moet je taksen betalen. Maar we zijn met twee personen die gaan (collega) en die zou één stuk bij hem in de valies steken en ik de tweede. Maar deze zal niet in de verpakking mogen blijven zitten dus of toch wel? Maar mijn voornaamste probleem is ga ik ze hier in België kunnen gebruiken in mijn huidig systeem?

 

Reputatie 7

Over de invoer kan ik niets zeggen, maar een nieuw snoer is voldoende, zie https://en.community.sonos.com/components-and-architectural-228996/power-cables-and-international-compatability-6796246.

Ik kan deze voor de Era zo gauw in de shop niet vinden, maar die kosten wel weer €25 of meer. Is eigen invoer dan de risico's waard? Ik zou wachten to Black Friday of zo…...

Reputatie 7
Badge +3

En uit de verpakking halen zal niet echt de oplossing zijn. Ook dan zal je moeten aantonen dat ze in België gekocht zijn en dat kan je niet.

Een andere vraag is hoe het met garantie zit. Ik zou toch eens bellen met Sonos zelf om te zien wat de eventuele haken en ogen zijn en of het je dat dan allemaal wel waard is.

Reputatie 5
Badge +3

Over de invoer kan ik niets zeggen, maar een nieuw snoer is voldoende, zie https://en.community.sonos.com/components-and-architectural-228996/power-cables-and-international-compatability-6796246.

Ik kan deze voor de Era zo gauw in de shop niet vinden, maar die kosten wel weer €25 of meer. Is eigen invoer dan de risico's waard? Ik zou wachten to Black Friday of zo…...

Is een nieuw snoer perse nodig, kan er niet een nieuwe stekker aan? Ik heb van mijn one sl speakers de stekkers ook geknipt en er nieuwe stekkers aan gezet. Dan wel even de draden netjes in een kabelschoen doen..

Reputatie 7

Geen idee. Ik ben meer van origineel…….

Reputatie 5
Badge +3

Nu paste de stroomkabel door een 19mm buisje in de muur

Reputatie 1
Badge

WiFi richtlijnen in de US zijn anders. WiFi opties zijn daar beperkter en verplicht vergrendeld in hardware.

Waardoor WiFi apparaten die je uit de US haalt niet van alle kanalen gebruik kunnen maken die in Europa beschikbaar zijn.

Reputatie 7

Maar bij Sonos moet je, naar ik aanneem niet voor niets, aangeven waar je device staat. Ik heb ook nooit gelezen dat de VS en Europa verschillende soft- of hardware zouden hebben. Kortom: lijkt mij geen probleem. Heb jij een link?

Reageer