Era 300 wall mount

  • 30 June 2023
  • 18 reacties
  • 361 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik heb in de beide achterhoeken van mijn living 2 stopcontacten voorzien om netjes de Era’s als surround te kunnen plaatsen. Vooraan heb ik de Arc staan met de sub, maar dat maakt niet uit voor mijn vraag.

Op onderstaande foto zie je muur, plafond en verlaagd plafond met het stopcontact. Het stopcontact staat ongeveer juist gericht, maar dat is gips. De Era 300’s zijn zwaar en er staat specifiek dat de Sonos wall mount niet bevestigd mag worden in gips. De wall mounts kunnen slechts adhv een balgewricht 15° draaien, waarbij ik eigenlijk eerder 45° zou nodig hebben. 

 

Dus mijn vraag is … zou ik ze gewoon in de muur bevestigen met een redelijk dwarse hoek, of moet ik iets anders verzinnen om de wall mount meer te kunnen draaien?

 

 

Groeten,

Kevin


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

18 Reacties

Reputatie 7

Ze zitten ook te dicht op het plafond (minstens 61 cm) en te dicht op de muur (minstens 20cm). Zie https://www.sonos.com/nl-nl/guides/era300

 Zouden One SL’s of Era 100’s niet de goedkopere keuze voor je zijn? Waarbij ik niet heb gezocht of die wel in gips mogen hangen……..

Badge

Bedankt voor de link!

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou ze zelf niet direct aan het gips hangen.

Je kan er een plaatje hout op kitten met polymax en eventueel met holle wand pluggen vast zetten. 

Maar ook denk ik dat je ze dan te hoog hebt hangen voor het beste geluid. 

Badge

Thanks. Maar je kan ze blijkbaar ondersteboven hangen. Aan de onderkant van de Era zijn 2 gaatjes voor vijsjes om deze te bevestigen.

 

https://cdn.sanity.io/images/znqtjj88/production/8bc0fddfdceb07915477ceefbb15e56c856c12b0-1473x1906.png

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Veranderd dat dan iets aan de situatie? 

Reputatie 5
Badge +3

Is er niet een mogelijkheid om ze achter de bank te plaatsen, eventueel aan de muur of op een vloer standaard? Heb je daar misschien een foto van?

Reputatie 7
Badge +3

Enorme dure speakers gebruiken als surroundopstelling, vervolgens ophangen op een plek waarbij ze nooit maar dan ook echt nooit uit de verf zullen komen en het risico lopen dat ze naar beneden komen zetten.
Ik zou toch echt nog eens goed naar de oplossing van @106rallye  kijken en de era’s elders inzetten. 

Badge

Veranderd dat dan iets aan de situatie? 

Mijn oorspronkelijk probleem is eigenlijk geen issue meer omdat de speakers in alle richtingen geluid produceren. Dus ik hang ze dwars in de muur en kantel ze 15°.

Een voor mijn onbekend bijkomend probleem was dan wel dat ze 60 cm vh plafond moeten blijven, maar dat kan ik kan oplossen door ze om te draaien.

 

Achter de bank is geen optie. Ik zou ze neer kunnen zetten op de werkbladen van 2 keukenelementen, maar daar heb ik geen wife approval voor.

Reputatie 7
Badge +3

Succes met deze “oplossing”.
M.i. versterkt dit nog mijn argumentatie. Dit is een gezochte oplossing omdat het toch ergens moet hangen. Het geluid gaat nu alle kanten op behalve daar waar het naartoe zou moeten. 

Reputatie 5
Badge +3

Er staat op het Engelse forum wat informatie over het omdraaien van de era 300, het kan wel maar word niet aanbevolen. Laat je weten als het gelukt is en hoe ze klinken, ik ben wel benieuwd.

Badge

Dit is het compromis dat ik heb moeten maken

 

Ik laat nog weten hoe ze klinken, dat heb ik nog niet echt goed kunnen evalueren.

Reputatie 5
Badge +3

Dit is het compromis dat ik heb moeten maken

 

Ik laat nog weten hoe ze klinken, dat heb ik nog niet echt goed kunnen evalueren.

Ziet er wel netjes uit! Denk alleen wel dat je zo niet het optimale geluid uit de speakers gaat halen, maar soms moet je een compromis sluiten.

Reputatie 7
Badge +3

Een paar era 100’s had hier de oplossing geweest. Het geluid gaat nu op geen enkele wijze richting de luisterpositie, sterker nog, ik verwacht een vreemde kaatsing tegen het verlaagde plafond.

Maar wie ben ik om er wat van te vinden, het gaat om je persoonlijke beleving en wanneer die goed is dan is het toch prima.
Veel luistergenot van je Sonosset.

Badge

Ja ik heb overhaast besteld bij het verbouwen van onze woning. Ik las dat Arc + grote sub + 2 Era 300 het beste was. Dus zonder veel research te doen heb ik daarvoor gekozen. Zal zeker niet slechter klinken dan de oude luidsprekers. 

Reputatie 4
Badge +1

@Vhylen 

Ziet er netjes uit.

Onder je rechter Era 300, is dat de verwarming? 

Badge

Ja maar die staat nooit aan. Niet ideaal, I know.

Reputatie 4
Badge +1

@Vhylen 

 

Eventueel van de winter wel iets om mee uit te kijken.

Je wilt liever niet dat de Era 300 boven de 40 graden uitkomt als deze actief is.

Badge

ok, bedankt voor de waarschuwing

mocht ik de verwarming toch aanzetten, houd ik dit in het oog