Skip to main content

Excuses als dit topic dubbel is maar ik zag alleen maar oudere topics.
Ik heb sinds enige tijd als ik een willekeurig radiostation via Sonos Radio (begrijp dat dit ook Tunein is) als alarm instel dat ik alleen een Sonos signaal hoor en niet het betreffende radiostation. Oa getest met Radio 10, Sky Radio en NPO Radio 2. Met Spotify als alarm is er geen probleem. Heb als modem de Ziggo Connectbox. Alle Sonos One speakers al volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen, modem gereboot en zowel op het aparte 2,4 als op 5 ghz netwerk maar maakt geen verschil.

Sonos adviseert mij vanuit de diagnose die ik heb verzonden om de DNS servers in het modem naar die van Google aan te passen maar dit lijkt bij dit modem niet mogelijk en het lijkt me toch ook wat vreemd gezien ik geen issues heb als ik handmatig een radiostation instart. Iemand een idee wat dit in deze opstelling kan zijn?

Je Sonos device vindt de zender niet snel genoeg. Omdat hij het belangrijk vindt dat je wel op de aangegeven tijd wakker wordt kiest hij ervoor het signaal weer te geven. Als je handmatig kiest voor een zender is enige vertraging niet zo erg…….

Hier hetzelfde probleem, heb dit ondertussen opgelost om mijn Sonos te starten via Homey.

Sonos word niet gebruikt als wekker, maar als ik in de badkamer kom speelt hij nu toch mooi, idem als ik beneden kom, staat nu ook alles te spelen.

Heb het probleem intussen kunnen oplossen. Zag ergens anders iets over myTuner Radio als muziekservice in plaatst van TuneIn. Met myTuner getest en werkt prima! Ook fijn gelijk van de reclames vooraf af te zijn.

Heb het probleem intussen kunnen oplossen. Zag ergens anders iets over myTuner Radio als muziekservice in plaatst van TuneIn. Met myTuner getest en werkt prima! Ook fijn gelijk van de reclames vooraf af te zijn.

Top. Ben benieuwd. Net myTuner als service ingesteld. Hoop dat het hiermee is opgelost.  
Bij jou werkt het nog steeds? 

Ja werkt hier nog prima! Gebruik voor radiostations van Talpa (Sky Radio, Radio 10, Veronica en Radio 538) trouwens JUKE omdat dat echt van hunzelf is en werkt daarvoor prima. Voor alle andere stations myTuner en dus nog steeds goed.

Ja werkt hier nog prima! Gebruik voor radiostations van Talpa (Sky Radio, Radio 10, Veronica en Radio 538) trouwens JUKE omdat dat echt van hunzelf is en werkt daarvoor prima. Voor alle andere stations myTuner en dus nog steeds goed.

Ah top. Thanks voor de tips! Werd helemaal gek van dat alarm elke ochtend haha 

Even een update. MyTuner gaf af en toe nog steeds het alarm ipv het radiostation. 
Gebruik nu alleen Juke en die heeft het tot nu toe elke dag goed gedaan!:) 

Zelfde ervaring hier. Goed langzaam maar zeker te zien dat het probleem in de service die men gebruikt zit!

Reageer