Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Ik kan mijn Sonos-systeem niet meer met mijn stem laten pauzeren. Ze zegt dat er niets wordt afgespeeld, terwijl dat wel zo is. Gek genoeg kan ik wel opdracht geven om muziek (Spotify) of radio (TuneIn) af te spelen - hoewel ze daarna alsnog niet doorheeft dat er iets wordt afgespeeld. Ook harder en zachter zetten doet ze vlot. Hoe los ik dit op?
Wanneer ik mijn Sonos One een opdracht geef met Google Assistant zegt hij mij de apparaat naam erbij te noemen. Wanneer ik dit doe zegt hij dat hij dit apparaat niet kan vinden. Terwijl het apparaat wel reageer op de melding heey Google.
Alle stappen, tips, forums, filmpjes en aanbevelingen opgevolgd en het werkt gewoon niet!Ook veel beschrijvingen, onder andere de handleiding op Sonos site, zijn niet actueel. Bijv. Alexa is niet beschikbaar in de app en de plaatjes van de te nemen stappen komen niet overeen met de huidige app.Vreemd dat dit voor een leek niet gewoon meteen werkt. Dus even kort, wat hebben we gedaan:Google Assistant app geïnstalleerd en aangemeld op iPhone. Start nieuwste Sonos app van IOS appstore Account bij Sonos aangemaakt en Sonos One aangemeld Voeg spraakservice toe → Google Assistant Nu zou je doorgeleidt moeten worden naar de Google Assistent App, alleen hij blijft hangen bij het zoeken. Je kan wachten tot je een ons weegt. Druk een paar keer op ‘opnieuw'’ Geen succesPoging 2Open de Google Assistant app Service toevoegen die met Google werkt → zoeken op Sonos Voorts moet je inloggen op je Sonos account, so far so good Alleen dan krijgen we de melding dat de Sonos app geupdate moet worden. Zeg m
Hi! Ik ben vrij nieuw in Sonos land en heb nu een Sonos Beam. Prachtig spul, alleen is het volume van de Google Assistent heel erg hard. Ook wanneer het geluid van mijn podcast op een laag en aangenaam volume staat. help!
Hoe kan ik via voice control mijn spotify playlist via Sonos one beluisteren
Ik probeer de Google assistant te installeren op mijn nieuwe Beam gen 2. Dit lukt echter niet. Een dag eerder was het me wel gelukt op één van mijn One gen 2. Ik heb zowel de S2 app als de Google asssistant app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En ook mijn Samsung A50 opnieuw opgestart. Maar dit alles helpt niet. Wie kan mij helpen?
Hoi forumleden,wij hebben sinds kort de volgende sonos apparaten in huis: 2x ONE, een SUB en een BEAM ( de laatste 2 zijn bedraad aangesloten). Dit alles werkt als surround systeem op de wifi thuis. Er is een Ziggo modem/router (wv wifi uitgeschakeld) en div TP-Link Deco's M4 (in AP-mode).Het installeren van de Google spraakass. Wil echter niet lukken. Kan ik dit oplossen met de installatie van een Sonos boost of moet ik het Ziggo M/R in bridge mode laten instellen, de main deco als router instellen en de ov deco's als AP?Alvast mijn dank voor jullie advies.Gr Frans
Hoi allemaal. Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van Google audio jaar Sonos. Ik heb een Sonos One en One SL. Spraakopdrachten werken allemaal zoals lampen etc aansturen. Ook scenes waarin een radiozender is gekoppeld werkt. Als ik echter een opdracht geef om een bepaalde afspeellijst of genre af te spelen via spotify of tune-in, krijg ik dit te horen: het lijkt erop dat spotify premium niet beschikbaar is. probeer het later nog eens (via spotify) en sorry er is iets misgegaan bij Sonos (bij tune-in) iemand een idee? Nummer voor diagnostiek: 535634109
Ik heb in mij woonkamer een Sonos Arc met sub en 2xOne.Ik heb de Google Assistent op de linker achter speaker geactiveerd, omdat ik de stroom van mijn TV en gerelateerde apparaten inclusief de Arc automatisch uitzet (na 10 min bij idle stroomverbruik) om stroom te besparen. Hoewel de stroom niet van de Google Assistent speaker af gaat, werkt de Assistent niet meer en moet ik dus alle TV randapparatuur aanzetten om mijn Assistent te activeren (en ik kan dit ook niet met een spraak commando doen)Waarom werkt dit niet?Ik snap dat als ik de TV stroom uitzet, de surround configuratie niet meer compleet is en het daarom dus waarschijnlijk niet werkt.het zou mooi zijn als een speaker zelfstandig zou kunnen werken zolang niet de hele configuratie er is. Vooral als hier een Assistent op geactiveerd is.ben benieuwd of er anderen zijn met dit issue en misschien een goede workaround hebben gevonden.
als ik op mijn sonos radio2 wil luisteren krijg ik een engelstalige zender . Hoe moet je dat goedkrijgen.ik lees routines maar kan iemand mij precies uitleggen hoe dat moet
Ls,Als je radio 10 van Talpa wilt luisteren krijg je een Argentijnse zender.Geef het commando:“Hey Google speel radio tien Nederland”Dat werkt (tot nu toe) goed bij mij.Ik hoor graag of dat bij anderen ook zo is.Grt Theo
Dag allemaal, We hebben een Sonos One SL, move en een Five. De spraakgestuurd van de one SL en de move pakken via de Google Assistent beide niet Spotify Premium op en zegt (zoals de titel al zegt) dat het op dit moment niet beschikbaar is. Dit is nu dus vanaf de start (heb het 3 weken allebei). Opnieuw geautoriseerd, ieder apparaat er weer afgegooid en gereset en opnieuw toegevoegd. Het blijft hetzelfde. Iemand een tip? Groetjes
Goedenmorgen,Een paar jaar geleden had ik mijn eerst sonos one gekocht. Top. Alles werkte prima. Pas geleden kocht ik een ray, ook top, alles werkte prima. Een week later kocht ik er nog een sonos one bij. Instaleren ging prima en makkelijk. Maarrrrr, sinds die tijd reageert de google assistent na 3x elke keer wordt er medegedeeld dat er een fout opgetreden is. Ik heb alles toen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen, wat ik ook doe..... ik weet me even geen raad meer. Heb echt alles geprobeerd tot fabrieksinstellingen aan toe.Groet Ad
ik wil via Google assist muziek afspelen via spotify premium maar dat werkt niet. Krijg dan de melding: Oké ik speel afspeel lijst ... af in woonkamer... Er is een fout opgetreden en ik kan je apparaat in huis niet bedienen Hoe zorg ik dat het wel werkt
Ik gebruik Sonos in combinatie met Google Assistent in twee woningen. Echter, als ik me verplaatst van de ene naar de andere woning moet ik steeds opnieuw de Google Assistent koppelen aan de daar aanwezige Sonostoestellen. Hierdoor worden blijkbaar de toestellen op de andere locatie ontkoppeld. Hoe kan ik dat oplossen zodat ik niet telkens opnieuw moeten koppelen?
Hoi Allen. iemand een idee waarom ik de mediaspeler van Sonos niet op mijn lockscreen krijg? Heb alle instellingen wel goed staan. Zie foto’s
Sone One gekocht voor Black Friday.Snel geinstalleerd, muziek werkt.Echter, Google Assistant werkt niet.Foutmelding bij installatie via iPhone.(ja, op hetzelfde wifi-netwerk)Wat te doen?
Goedemorgen, Is dat mogelijk?zo ja zouden jullie dat kunnen beschrijven hoe? Vast bedanktRemco
Ik denk dat de vraag alles omschrijft mij lukt het niet.
Wanneer ik probeer om muziek met deezer probeer af te spelen met voice op google assistant dan werkt dit niet. Is hier een manier voor.Speel muziek met deezer in woonkamer werkt niet
We kunnen de sonos niet meer mondeling uitzetten.Hij reageert niet meer op het google radio uit of radio stop.
Ik heb vandaag op mijn beam de Google assistent geïnstalleerd maar YouTube music kan hij niet afspelen. Ik heb alle tips van Google al opgevolgd. Deezer speelt hij wel af. Ik heb de YouTube music app op mijn telefoon staan. Als dat relevant is ten minste. Kan iemand mij helpen?
Ik kan de muziek aanzetten met Google assistent, maar uitschakelen lukt niet.‘Hé Google, stop!’ zou genoeg moeten zijn. Dat deed hij in het verleden ook, maar dat doet hij niet meer. Ik wil nu een routine aanmaken, maar kan in Google assistent geen commando ingeven die ervoor zorgt dat de muziek stopt.andere dingen die ik geprobeerd heb:-muziek uit-stop muziek-radio uit-stop radio-stop met spelen-radio stoppen-radio uitschakelen.en nog 100 andere dingeN maar hij start vaker iets dan dat er iets stopt. Heel frustrerend.
Ik heb een Play1, een play3 en een connect amp. Ik heb deezer(geen Spotify). Wanneer ik hier 1 of 2 nest hubs aan zou koppelen wat kan ik daar dan mee. Kan ik deezer aansturen om te spelen via de gekozen ruimte, kan ik de ruimtes op het scherm zien wat er speelt
Goedenavond,Als ik op mijn telefoon een radiozender wil selecteren die ik wil horen, (ongeacht welke). Dan horen we eerst 2 keer een zelfde zin achterelkaar in het Engels zeggen dat we ookeen abonnement kunnen nemen zonder reclame. Dit horen we pas sinds kort.Voorheen was dat nog niet. Het is knap irritant als je dat hoort.Wat kan ik daar aan doen omdat niet meer te horen?Vriendelijke groet,Ton62.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.