Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Sinds de update van de app lukt het me niet meer om de roam te groeperen met m’n andere speakers. Melding “Sonos roam is niet te bereiken. Probeer later nog eens”Los kan ik er wel muziek op afspraken.als ik op m’n iPad kijk, die ik gelukkig nog niet geüpdate heb, zie ik dat ik de sonos bij moet werken. Dit zie ik in de nieuwe app niet.ik wil m’n iPad nog niet bijwerken omdat ik anders mijn alarmklok niet meer kan beheren.ideeen hoe ik dit op kan lossen?
Hoiik dacht effe eeN leuke deal gedaan te hebben toen ik vorige week vrijdag bij Fnac een witte Sonos Move op de kop tikte voor 219€Wat kom ik bedrogen uit! Ik krijg het ding sinds de update van de app niet geïnstalleerd. Koppeling kan niet worden afgerond. 3 uur aan de lijn gehangen intussen met sonos met als oplossing het te proberen te installeren met een ander mobiel toestel. Niet dus, bij m’n kids net hetzelfde. Allemaal iPhone wel.Advies vandaag in Fnac gekregen het toestel terug binnen te brengen. Nu krijg je je geld nog terug (binnen de 14 dagen), later terugbrengen dan krijg je een bon.Mijn sonos beam en 3 kleine one speakers doen het wel.Is er dan echt geen oplossing??thanks
Als ik met mijn mobiele telefoon (Samsuns S21) verbinding via de Sonos App heb met de Sonos Roam en radio afspeel, dan stopt het afspelen als ik een bericht om mijn telefoon binnenkrijg en moet ik via de Sonos app opnieuw het afspelen starten. Reuze irritant. Hoe kan ik dit voorkomen? Bvd
Incognito22 Novice 1 reactie 8 minuten geleden De eerste Roam die ik had gekregen als kerstcadeau 2021 sloeg na een half jaar op hol, er kwam een soort van alarm geluid uit en was niet uit te zetten of zo, zo erg dat de hele wijk het heeft gehoord….die was niet meer te redden en heb deze terug gestuurd en heb een nieuwe gekregen! Die deed het prima, totdat we een weekje met vakantie gingen en terug kwamen afgelopen april (2024). Roam was uitgegaan, alle lampjes waren uit, terwijl hij toch op de draadloze lader stond, dus probeerde ik hem aan te zetten, dat lukte niet. Toen met usb op geladen, het oranje lampje ging branden en bleef branden maar aankrijgen: Ho maar…..ook deze Sonos roam zal wel overleden zijn. Alles geprobeerd om hem aan te krijgen, maar lukt niet! Dat zijn twee Sonos Roam in 2,5 jaar tijd! Omdat ik al een vervangend apparaat heb gehad, is de garantie ook niet meer van toepassing 😞! Ik dacht echt met Sonos een goed product in huis te hebben, helaas is de waarheid a
Sinds vandaag kan ik mijn Sonos Roam en Sonos Amp of Sonos One niet meer samen later spelen. Ik kan vanity de Sonos app en vanuit Spotify wel nog connectoren naar de Sonos Roam. De connectie naar het Sonos systeem lijkt dus wel OK, ik zie deze.speaker wel degelijk in de systeem instellingen als geconnecteerd. Maar bij het samenvoegen van de luidsprekers krijgt ik foutmelding "Er kan geen verbinding worden gemaakt. Probeer het later opnieuw Mijn router heb ik al herstart, de Roam ook al. Iemand nog een suggestie wat ik kan doen?
I bought a Sonos Move 2. I thought that since it has Bluetooth I would be able to take it with me on a short vacation. I found out that the Bluetooth feature wasn’t working (!) and that it had to be connected to a wifi. I connected it to the hotel wifi and it actually kinda worked after roughly 1 h of trying (spread out over 1-2 days). Had to factory reset it to get it workingWhen I got home and tried to connect it back to my home wifi. It’s impossible. No matter what I do, or how many factory resets I do, it wont add to my Sonos system. Sometimes I get past the sound PIN step, sometimes it fails before that. So far I’ve not been able to get passed the step where it connects to wifi. I’m copy pasting the password from my phone so it’s not that. And it was working before. I believe it’s in some deadlock where it believs that it is in the system already or something. After roughly the 20th time of trying I made a video that I would like Sonos to see and help me get this working. I’m not
Tijdens installatie krijg ik de melding dat ons netwerk een vertrouwd WiFi netwerk voor ons sonos systeem. Maar dan is de box niet zichtbaar in de app. Vervolgens, zoals voorgesteld zet in de box uit en weer aan, kan ik kiezen om het netwerk van de box bij te werken. Niks lukt om de box te zien in de app. Ook de reset helpt niet...
Ik heb afgelopen zaterdag een Move gekocht.Koppelen aan de WiFi lukte maar daarna moest er gelijk een update worden uitgevoerd.Dat lukte de hele tijd niet. Mijn telefoon zit op hetzelfde netwerk als de Move. De Move is niet zichtbaar in de nieuwe app, maar was gisteren bij iemand die bij mij was wel zichtbaar in de oude App. Weet hier niet zo goed raad mee
Hey, Ik krijg steeds dezelfde foutmelding namelijk unknown roomname foutcode 1000 met een rood bolletje ervoor. Weet er iemand raar daarmee. Ziet de move staan in de lijst maar kan er niets mee doen. En telkens vraagt ie achter een update en dan loopt de hele boel vast. Al meerde malen de app van sonos verwijderd en terug geïnstalleerd maar dit brengt geen oplossing. Hopelijk weten jullie daar wel raad mee
Na het opladen blijft het rode lampje onderin knipperen ????
Goedendag! Vandaag de nieuwe roam 2 gekocht. Ik wil hem graag toevoegen aan mijn bestaande systeem en dus op de sonos app maar dat lukt niet. Hij vindt de speaker wel maar hij kan de audiocode niet verifiëren (de audio PIN niet horen). Wanneer ik ervoor kies om de code handmatig in te voeren, sluit de app. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? Het is gelukt om het via mijn tablet aan de app toe te voegen!
Hoi, Ik heb een Sonos systeem waar ik altijd zeer tevreden over was. Maar Ik heb nu al maanden een probleem. Al voordat de rampzalige update kwam kreeg ik al problemen met de bediening in de app. Harder zachter commando duurt wel 30 seconden voordat dit wordt doorgevoerd op de huiskamer opstelling Volgend nummer duurt gigantisch langDaarnaast heb ik ook een move en die krijg ik niet meer in mijn systeem. Alles al geprobeerd. Voor bovenstaande problemen heb ik al 3:45 uur met sonos aan telefoon gehangen maar zij geven aan ook ‘nog’ geen oplossing te hebben. Dit komt omdat ik oude en nieuwe speakers door elkaar gebruik. Mijn opstelling is als volgt: Woonkamer:PlaybaseSub2x play one Keuken:Move Badkamer:Play one Slaapkamer:Roam Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand tips.
Hallo, Ik heb sinds een paar weken een Sonos Roam (1). Telkens als ik deze in de Sonos app toevoeg dan verdwijnt hij vaak na een paar minuten weer uit de app. Ik heb hem inmiddels al een stuk of 30 keer opnieuw toegevoegd over de afgelopen weken. Daarvan heeft hij het 1x een paar uurtjes gedaan en muziek afgespeeld. De rest van de keren dus direct weg uit de app en geen muziek via de Roam af te spelen. Wat context die wellicht nog relevant is:Internet komt binnen via een Odido Zyxel T-54 modem. Het wifi signaal hiervan gebruik ik niet. Vanuit het bovenstaande modem gaat er een kabeltje naar mijn bedraad mesh netwerk TP-Link deco M5. Deze heeft bedrade access points verspreid door het huis, met op elke kamer vol bereik. Ik heb nog 3 andere Sonos speakers (Sonos Five en 2x Sonos Symfonisk). Zo nu en dan heb ik met deze speakers hetzelfde probleem; dan is er plotseling eentje weg uit het netwerk. Vaak doet hij het dan wel weer een tijdje als ik hem opnieuw toevoeg. De Roam valt daarentege
Mensen, Hoe werkt het groeperen van je roam met overige speakers? De situatie:Ik kijk F1 via Google Chromecast 4k (dus niet steamen via m'n telefoon naar de Chromecast, maar direct van de Chromecast af.) dat werkt. Ik wil via m'n telefoon het commentaar van gran prix radio afspelen via bluetooth op de roam. Tot zover alles prima en alles werkt Ik heb in m'n woonkamer een beam (aangesloten met netwerkkabel), 2x Sonos one en een sub. Ik wil vervolgens het geluid dat ik stream via m'n telefoon naar m'n roam, groeperen met mijn woonkamer zodat het daar allemaal te horen is. Dat werkt ook allemaal. Maar dan begint het probleem, Sonos lijkt dan mijn volledige netwerk weg te trekken, beeld op tv begint te haperen en begint te bufferen. (ik heb 1gb glasvezel dus daar zal het niet aan liggen) en ook begint de gevormde groep te haperen, alsof hij aan het bufferen is. Wat gaat er mis? Is er iets dat ik kan doen zodat dat niet meer gebeurt? Ook zonder netwerkkabel gebeurt het.
Net de move 2 aangeschaft maar de google assistent wordt niet ondersteund . We hebben nl een youtube music account en willen deze muziek kunnen afspelen.Gaat dit nog veranderen want anders brengen we de move terug naar de winkel. Daarbij wil ik nig vermelden dat de nieuwe app nog niet naar behoren werkt( geeft vaker aan dat er iets is misgegaan of valt even helemaal weg). Ik hoop spoedig antwoord op mijn vraag te ontvangenMvg PEvers
Move is verdwenen
Ik heb een Sonos Roam, deze wil niet meer opstarten.Ik heb hem al enkele dagen non stop laten opladen maar zonder succes! De lampjes branden ook niet meer. Ik heb hem opgeladen met de bijgeleverde kabel maar ook met een krachtigere. Iemand die hier raad mee weet?
Toen we gisteren onze Move wilden opstarten, deed die niks meer. Enkel het witte microfoonlampje bovenaan blijft constant branden. Kunnen bijgevolg ook geen verbinding maken via Bluetooth en WiFi. Ik heb al enkele manieren om te resetten geprobeerd, geen enkele werkt. Iemand een tip of ook ervaring hiermee? Alvast bedankt!
mijn nieuwe sonos roam maakt op geen enkele manier connectie met de app. De app herkent wel dat er een nieuw apparaat is, maar verbinding maken lukt niet. Als ik dan probeer om via Bluetooth verbinding te maken, lukt dit ook niet?Is de Roam kapot?
Ik wil de sonos move 2 aansluiten via bluetooth op mijn pc. Kan dit of moet dat via de lijn in. Verder komt de move te staan op een plek waar ik er moeilijk aan kan om hem op te laden. Kan ik de move 2 continue aan de lader hangen ?????
De microfoon van mijn Sonos Roam gaat niet meer aan als ik op het knopje klik. Wie weet hier iets over te zeggen?
Roam gekoppeld, maar update blokkert. Foutcode 1.002. Alle andere apparaten gereset. Maar toch blijft de weigering.
Zie titel, alle reset opties geprobeerd, maar komt geen leven meer in de Roam
In de nieuwe sonos app krijg ik de vraag om een soft-ware update te starten. Vervolgens dien ik in te loggen op sonos.com, maar dat scherm flitst even op, en is dan zo weer weg. Dan krijg ik de boodschap “De eigenaar van het systeem moet ingelogd zijn. Log uit en laat de eigenaar inloggen.” Maar ik krijg niet eens de kans om in te loggen. Pfff. ik denk dat ik die hele Sonos boel ga wegdoen.
Beste,ik probeer al enkele dagen mijn nieuwe Roam box te koppelen in mijn Sonos app /systeem. Helaas lukt dit niet en krijg ik zodra hij wilt koppelen een foutmelding.er heeft zich een probleem voorgedaan. Probeer later opnieuw. Ook resetten en opnieuw proberen lukt niet.iemand de gouden tip?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.