Skip to main content

Heb in mijn Sonos omgeving een 4-tal groepen, t.w.

• Huiskamer - Base met Play1 Rechts en Play 1 Links
  • Keuken - Play 3
  • Tuin - Play 1 &
  • Sonos Roam SL

Nu komt mijn zoon thuis van vakantie en klaagt over de Roam SL. Moeilijk te koppelen met Bluetooth, altijd wat en dus zeer ontevreden.

Vanavond heb ik hem aangezet, gekoppeld aan de WiFi en hij was zichtbaar in de (nieuwe 2024) Sonos Android App. Echter, kon alle groepen met elkaar koppelen, behalve de Roam SL, deze was met nik ste koppelen. Wel kon ik de Roam SL alleen muziek laten afspelen via de Sonos App. Hier kreeg ik iedere keer de melding: “Er kan geen verbinding worden gemaakt. Probeer het later opnieuw.”

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast hartelijk dank.

P.s. Roam SL is 100% aan Wifi gekoppeld, staat tussen de aangesloten apparaten in de modem app.  

Heb in mijn Sonos omgeving een 4-tal groepen, t.w.

• Huiskamer - Base met Play1 Rechts en Play 1 Links
  • Keuken - Play 3
  • Tuin - Play 1 &
  • Sonos Roam SL

Nu komt mijn zoon thuis van vakantie en klaagt over de Roam SL. Moeilijk te koppelen met Bluetooth, altijd wat en dus zeer ontevreden.

Vanavond heb ik hem aangezet, gekoppeld aan de WiFi en hij was zichtbaar in de (nieuwe 2024) Sonos Android App. Echter, kon alle groepen met elkaar koppelen, behalve de Roam SL, deze was met nik ste koppelen. Wel kon ik de Roam SL alleen muziek laten afspelen via de Sonos App. Hier kreeg ik iedere keer de melding: “Er kan geen verbinding worden gemaakt. Probeer het later opnieuw.”

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast hartelijk dank.

P.s. Roam SL is 100% aan Wifi gekoppeld, staat tussen de aangesloten apparaten in de modem app.  

Heb zelf de oplossing (volledige reset Roam SL) al gevonden. Het werkt weer. Allemaal dank voor het meedenken!!!

Goed dat je dat even laat weten, wel jammer dat dat nodig was.

Ter voorkoming van verwarring een toelichting op de Sonos-terminologie: wat jij “groepen” noemt, noemt Sonos “kamers”. Wat jij “koppelen” (via wifi) noemt, noemt Sonos “groeperen”.

Reageer