Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Ik zie in mijn account dat ik mijn SONOS PLAY 5 mag upgraden. De uitleg staat in het Engels en voor ik het aanklik wil ik weten wat dit inhoud.
Toen ik de Sonos installatie kocht kon ik het volume op elke box regelen voor alle boxen in de groep. Ik heb 3 kamers geconfigureerd die ik dan samen in een groep zet. Voorheen kon ik dan op elke box hetvolume regelen van alle kamers die ik in de groep had, nu lukt dat niet meer. Hoe kani ik dit weer voor elkaar krijgen??
Beste lezer, wij hebben één Sonos play 1 en 2 symphonics met elkaar verbonden en op meerdere plaatsen in huis staan. De muziek valt echter steeds weg. Na een aantal seconden is het er weer, maar het is om gek van te worden☺️ ik heb zojuist een diagnose doorgestuurd 1925844197. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een playbar met sub in combinatie met een play 1 en de Ikea boekenplank. De play 1 en de ikea zijn mbv een netwerkkabel geïnstalleerd via de app maar de playbar wil niet gedecteerd worden. Instellingen gereset naar fabrieksinstellingen en bekabeld, geen resultaat. Wifi op de kpn experia v9 uitgezet maar niets helpt.Wanneer ik het optische kabeltje aansluit op de tv gaat het geluid via de playbar en af en toe spontaan harder.Voordat ik het deco m9 plus aansloot werkte alle naar behoren. De deco zit rechtstreeks in de Xperia box aangesloten.Wie weet raad
Hallo, ik heb 2 sonos play 1’s die gepaired zijn als stereo. Op een 10 meter lange wand in de hoeken. In het midden een sonos one. Nu wil ik met de touch controls van de sonos one de muziek van alle drie harder en zachter kunnen zetten. Dan bedien ik echter alleen het volume van de sonos one. Ik kan wel de play/pauze knop gebruiken van de sonos one en daarmee alle drie de systemen uit en aan zetten tegelijk. Waarom kan ik wel play/pauze gebruiken voor alle drie en niet het volume voor alle drie tegelijk via de sonos one??
Even een vraagje, ik heb een play 1 en 5 in 1 groep zitten. Als ik fysiek op de volume knop van de play 1 druk gaat alleen de play 1 harder/zachter.... Kan dit niet anders? Ik wil op de play 1 of 5 gewoon gelijk het groep volume aanpassen via de fysieke knop, is dit nog in te stellen??
De Sonos Beam staat bij ons op het televisie meubel, waar vieze kinderhandjes helaas wel bij kunnen. Nu zit er een vlek op de witte stof aan de voorkant van de Beam. Wat is de beste manier om deze te verwijderen, zonder het risico de vlek nog groter te maken, of erger nog...kapot.... Dat gebeurt mij namelijk altijd, wanneer ik een vlek uit een kledingstuk probeer te halen 😕
Sinds een paar dagen doet onze Sonos app het niet meer en hebben we dus geen muziek maar. Hij gaf aan dat het muziek afspelen niet mogelijk was. Ik heb de nieuwe S2 app gedownload en die vraagt steeds om een update. Maar als ik de update doe, gaat hij naar het inlogscherm. Ik log dan in en krijg opnieuw het scherm te zien met ‘Sonos netwerk gevonden op dit netwerk.Update je systeem. Als je instellingen en services blijven bewaard.’ Vervolgens klik ik op update. Om dan weer terug te komen op het inlogscherm. Na inloggen kom ik weer terug bij bovenstaand scherm. We draaien in cirkeltjes dus. De oude Sonos app heb ik verwijderd. Dat werkte niet. Laatste appel update uitgevoerd. geen effect. Ook heb ik mijn wachtwoord twee keer gewijzigd maar ook dit heeft (wellicht logisch maar goed, je probeert wat) geen effect. Toen ook de nieuwe app verwijderd, telefoon uitgezet en opnieuw gedownload. Geen effect. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen?
Hallo,Sinds kort ben ik helemaal verknocht aan het Sonos systeem.Nu zie ik hier en daar kortingscode's van Sonos. Hoe kan ik hier in aanmerking voor komen? Ben reeds in het bezit van koppel Sonos One en de Sonos Five.Wil nu gaan kijken voor de Beam of de Arc Dus een kortingsbon zou erg fijn zijn ,indien mogelijk. Met vriendelijke groetJo
Mijn sonos systeem (playbase+sub+2x een play 1) ging onlangs via de spotify app naar maximaal volume. Ik schrok mij kapot! Direct weer lager gezet, alleen nu heb ik het gevoel dat geluid hierna minder is geworden. Kan het zo zijn dat je door 1x naar maximaal volume bent gegaan, per ongeluk, een van de boxen beschadigd/kapot gegaan kan zijn?
Ik heb een Amp die bekabeld is, een boost die via een powerline bekabeld is en een Play1 paar op de slaap kamer en 1 Play1 paar in de keuken. Dit laatste paar valt onregelmatig en zonder aanleiding uit, soms 1 speaker, soms beide, en komt dan na enige tijd spontaan weer terug. Alle speakers lopen via WM:0, dus via Sonos.Opnieuw en sequentieel opstarten systeem heeft niet geholpen. Ik heb een diagnose ingestuurd onder nummer: 1898740421.
Kan ik een trade up van een play5 overdragen aan iemand anders die dan een artikel met korting kan kopen.
Ik heb een IPad Air 2020. Bij poging om Trueplay op te starten wordt ik verwezen naar de pagina waarop een aantal toestellen staan die niet compatibel zijn met Trueplay. Mijn IPad staat daar niet bij en toch lukt het niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik heb Sonos nu op standaard Ziggo WiFi netwerk staan. Maar nu hebben we van Ziggo WiFi versterkers met eigen netwerk naast het oude netwerk. Hoe zetten we Sonos over op nieuwe netwerk zonder oude netwerk te verwijderen?
Ik heb een versterker aangesloten op mijn SONOS Connect via REX-OUT om mijn platenspeler en CD-speler af te laten spelen op de PLAY:1. Het werkt wel, maar het geluid hapert: geregeld valt het geluid 1-2 seconden weg. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De CD-speler zonder Versterker er tussen werkt wel zonder haperingen. De versterker is wel wat ouder, maar hij doet het verder prima (dus geen haperingen oid).
We zijn nu al een tijdje aan het rommelen en proberen de Sonos omgeving stabiel te krijgen.Deze omgeving bestaat in het TV gedeelte : 2 x sonos 1 (WM:0), 1 x Sonos sub, 1 x Sonos bar ( bekabeld aangesloten) (WM:0) , in het eetkamer gedeelte : 1 x Sonos 1 (WM:0) , in de garage 1 x Ikea Symfonisk (bekabeld aangesloten) , en dan in de slaapkamer ook 1 x Ikea Symfonisk. De internetverbinding is een 500MB glasvezel van Plinq, dus ruimschoots voldoende .De switch welke we gebruiken is een Cisco SG300 24 ports , en in de garage een Hikvision 8p PoE switch (unmanged) De SG 300 switch is geconfigureerd volgens deze instellingen : STP Sonos , dus de poorten waarop de Sonos Bar , en de switch naar de garage waarop de Symfonisk is gekoppeld hebben deze instellingen.De WiFi oplossing die in gebruik is : TP-link Omada, met daarop 2 x EAP225 en 1 x EAP225-outdoor Aan de hardware zal het niet mogen liggen lijkt me, maar toch is vooral de Sonoe 1 in de eetkamer en de Symfonisk in de slaapkamer die
Goedenavond, sinds de installatie een aantal maanden geleden vallen geregeld de beide sonos move uit. Of zelfs alle speakers tegelijk, Om vervolgens een 10tal seconden later weer aan te slaan. Heeft iemand hier de zelfde problemen en een oplossing voor? Lijkt niet aan het netwerk te liggen want alles heeft voor de rest goed bereik
Ik heb een IPhone6 met de S2 app. Mijn Sonos One heeft ooit wel goed gewerkt met wifi. Nu niet meer. Geen idee waarom. Via een UTP kabel werkt het wel. Maar als ik die er dan uittrek, valt de verbinding weg. Mijn router is al tijden een linksys met advanced tomato erop geflashed. De Sonos krijgt een IP nummer. Ik heb de Sonos al een keer een factory reset gegeven en daarna update naar nieuwste software maar probleem blijft. Zit met handen in het haar. Alvast vriendelijk dank voor de ondersteuning.
Kan ik voorafgaand aan een aankoop van een 2de hands Sonos apparaat checken of deze als gestolen staat geregistreerd?
Sinds Sonos 2 zijn er voortdurend problemen. Vandaag valt de radio plotseling uit, er is geen geluid meer uit te krijgen. Ik ben geen ict’er, geen techneut o.i.d., ik wil gewoon muziek luisteren. Is Sonos ergens bereikbaar om dit in orde te maken?
Iemand een suggestie? Moest een nieuw profiel nu aanmaken.Dank!
Ondertussen heb ik al meer dan een jaar een Sonos-systeem (2x Sonos One). Sinds de laatste update valt die echter regelmatig uit.Ik heb alles al gedaan wat ik online kon vinden. Zelfs terug gezet naar fabrieksinstellingen en de installatie volledig opnieuw gedaan.Maar het probleem blijft.Iemand tips?
Hoe kan ik een factuur bekomen voor een bestelling van sonos producten die ik rechtstreeks bij sonos heb gedaan?
Hallo, Sinds een tijdje valt de verbinding met de Sonos play:1 weg tijdens het luisteren naar de radio. Soms pakt ie hem na een paar seconden weer op, en soms blijft het stil. mvg
Beste,Sinds vandaag kan ik geen verbinding meer maken met de Sonos app. Heb een playbar en sub. Router van Ziggo al meerdere malen opnieuw opgestart. Zowel playbar als sub van het netstroom afgehaald. Zouden jullie mij verder kunnen helpen? Alvast bedankt. Michiel
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.