Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Na update naar S2 app en vervangen Bridge door Boost is systeem lang niet meer zo stabiel als voorheen. erg vaak uitval van muziek. recently played is vaak verdwenen in de app, verbinding valt soms zo maar weg. al met al veel slechte update ervaringen
Sinds een aantal weken hapert Sonos constant. Kamers vallen uit, dan terug geluid, dan weer uit...tv kijken wordt een beproeving ipv plezier. Ik heb al een diagnose verstuurd via sonos maar hulp of reactie kreeg ik niet. We hebben een soundbar, sub en 3 ones in 3 kamers, waarvan 2 hoorbaar aan de tv.
Hoi allen,Gisteren heb ik via afdeling sales een bestelling geplaatst. Sonos Arc, sub en 2x SL. Heb hierop 5% korting gekregen. Medewerktster vroeg me of ik via creditcard wilde betalen. Aangezien ik die niet heb en vroeg of het via Ideal kon zei ze dat dat niet gaat omdat ik via de telefoon de bestelling heb gedaan. Ze zou een proforma factuur sturen.Deze heb ik inmiddels gehad maar de manier van betalen zit me niet lekker en ik heb dan ook nog niks overgemaakt.Rekeningnummer is een bank in Luxemburg; JP Morgan bank. Linksonder de factuur staan de bankgegevens waarnaar het bedrag van bijna €2000 overgemaakt moet worden. Daarnaast staat de bestelling ook niet in mijn Sonos-account. Mijn gezonde achterdocht speelt nu op en ik vraag me af of dit een normale gang van zaken is wanneer er via Sales een bestelling wordt geplaatst. Het is niet zo dat ik het idee heb dat het oplichting is maar voordat ik dit bedrag overmaak zou ik graag meer info willen of dit wel klopt, en daarnaast liefst I
Hoi,Mijn S1 app geeft aan dat de Sonos een update nodig heeft maar deze kan hij niet installeren en ik krijg een code 9 iemand een idee wat ik zelfstandig kan doen?heb alles al opnieuw geïnstalleerd etc dus dat is het niet. We hebben een play 1 en soundbar
Ik heb een nieuwe modem en dus nieuwe WIFI. ik loop vanag haf vijf te klooien om de wifi over te zetten. hij herkent de wifi niet meer alle stappen door lopen, printer ging als tierelier, internet loopt weer als een zonnetje, maar Sonos blijkt gewoon weg niet te werken. wat ik ook probeer. waardeloos en ik zoals ik overal lees ben blijkbaar niet de enige. Misschien iemand nog een oplossing ?
Regelmatig foutcode 1002 wanneer ik een andere playlist aan wil zetten.Ik heb apparaat, router gereset.App geüpdate. Probleem blijft terugkomen.Het lost zich vaak spontaan uit zichzelf tijdelijk op.Bevestigingsnummer diagnostische info: 917084973
Goedemiddag,Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Sonos Systeem te updaten naar het nieuwe netwerk. Wij hadden de Fritzbox van XS4All met Wifi. Installatie werkte goed geen problemen. Nu hebben wij een aantal TP-Link modules opgehangen met een nieuw geïnstalleerde WiFi netwerk. Hoewel de Play1 nog steeds gekoppeld is aan de Fritzbox (net als de TP-link modules) krijg ik ze niet te zien als ik een nieuw WiFi netwerk wil installeren. Wat wel lukt. Als ik het oude WiFi netwerk aanzet, zie ik de Paly1 wel, kan ik een nieuw netwerk toevoegen, welke ook zichtbaar is in app. Zodra ik overschakel naar de nieuwe WiFi is de module niet aan te sturen. Ik zit inmiddels een beetje met mijn handen in het haar.
Goedemiddag,mijn Sonos systeem hapert steeds enkele seconden en speelt dan weer verder. op dat moment zijn de boxen in de sonos app ook niet te zien.ik heb een Sonos Boost die bedraad is aangesloten op de switch, verder diverse Sonos 1, een Sonos 5, Amp en Symfonisk boxjes, sommige bedraad en sommige op WIFI.zou u mij kunnen helpen met dit probleem?ik heb zonet een diagnostische file verstuurd: 1882277337.alvast bedankt,groet, Cilia
Stel je ligt lekker op de bank, en wil de muziek heel zacht zetten, zo zacht dat je lekker in slaap valt. Helaas kan dat niet met SonoS tenminste het lukt mij niet. of hij is helemaal uit, of hij staat gewoon te hard. het zou fijn zij als de volume traploos te regelen is. 🙂
Ben helaas zo dom geweest deze prut te kopen. Elke keer verandert er iets elke keer gaat een van die boxen niet meer aan tijdens tv. Zie t maar weer aan te krijgen. Zou simpel moeten zijn, maar kan t nergens vinden. Wat een kut product. Is elke keer wat met dat dure prutserig. Zak zeker iedereen wat anders adviseren. Wat een miskoop voor 4000 aan troep
Wanneer ik mijn Port, Sonos play 1 en Sonos one in 1 groep zet doet er een het niet. Wat is hier aan te doen?
Goede dag, Ik heb thuis twee Sonos play:5 speakers en twee Sonos One speakers.Deze staan allemaal in één (niet al te grote) ruimte samen met m'n router.Met mijn telefoon ben ik verbonden met thuisnetwerk Wifi 5 ghz.De One kunnen 5ghz wifi ontvangen en de Play:5 enkel 2.4ghz.Hoe kan ik alle speakers nu het beste verbinden?1: Via SonosNet2: Via eigen router: One - 5ghz & Play:5 - 2.4ghz3: Via eigen router: Allemaal via 2.4ghz
Sonos reageerde traag, kon bestanden via spotify niet vinden of speelde een ander nummer af dan aangegeven. Stekkers uit router en amp gehaald en er weer in maar nu maakt sonos helemaal geen verbinding meer hoe nu verder?
Sonos gaat om 00:00 uur spontaan aan met het geluid hard. Ik schrik er erg van! Wat is er aan de hand, kunt mij alstublieft helpen Met vriendelijke groet Carel
Hoi, Ik heb een TP-link M9 Plus mesh router gekocht en geinstalleerd. Mijn Ziggo router heb ik ingesteld als bridge zodat ik alleen het TP-link netwerk heb.Ik heb mijn Sonos speakers geprobeerd te connecten met een ethernetkabel in de poort die beschikbaar is op de TP-link router, maar ik krijg de speakers niet gevonden in de app.Wie weet hoe ik dit kan regelen?
HalloKan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen de eerste en tweede generatie sonos producten.? Behalve dan dat de 2e generatie jonger is. Zijn de 1e generatie producten nog goed te gebruiken. Ik ben een newbe wat Sonos maar erg geïnteresseerd en nieuwsgierig. Groetjes
Beste lezers, Vannacht is mijn playbar gestolen. Is er een mogelijkheid in samenwerking met de politie de playbar te traceren zodra deze weer is verbonden met het internet? Ik hoor graag, alle hulp is welkom! Alvast bedankt.
Graag wil ik me ook even mengen in de problemen van gebruikers waarbij het geluid regelmatig even weg valt. Ik lees dat meer mensen hier dat probleem hebben. Ik heb dat probleem sinds kort ook, volgens mij sinds de laatste update, maar dat weet ik niet zeker. Echter heb ik een oorzaak gevonden die ik hier verder nergens heb kunnen terugvinden vandaar een nieuw topic aangemaakt. De storing zat bij mij in het hele systeem, van de woonkamer tot twee verdiepingen hoger bij mijn dochter op haar Play 1. Ook maakte het niet uit of je een radiozender luisterde of van Spotify gebruik maakte.Mijn systeem bestaat uit 2x Connect, 1x Connect amp, en 3x Play 1 en een CR200 controller. De 3x Connect zijn allemaal bekabeld verbonden met mijn router. Ik heb alles gedaan wat in de oplossingen stond die ook over dit onderwerp gingen. Modem/router reset, ander kanaal wifi op router (alhoewel mijn Sonos dus niet van mijn huis wifi gebruik maakt), Sonos systeem op een ander kanaal, alle Sonos players één vo
I have the following set up:Bridge connected with a switch connected with the router Playbase, Bass, 2x Play1 → Home theater Play 3Since a few weeks, I cannot connect anymore with my sonos system. OF course, the playbase is working with the TV due to the cable, but I cannot connect via app.I tried the following:Reset my router Reset the bridge Connected the playbase with the router via ethernet Unplugged the playbase Installed the S2 app (had the S1 app)Nothing seems to work. Anybody has any idea to help?Many thanks, Johan
Hallo, Een groot aantal jaren maak ik met veel plezier gebruik van Sonos. Alleen valt de laatste tijd met enige regelmaat het geluid weg. Het gebeurt wanneer er radio of Spotify geluisterd wordt. Wanneer er tv gekeken wordt is er geen probleem met het geluid.Het systeem bestaat uit een sonos Boost, Playbar, sub en 2 keer play 3.Toe nu toe het volgende gedaan andere positie van de boost, router uitgeschakeld en weer in, alle drie de kanalen van de boost geprobeerd. Tot nu toe zonder het gewenste resultaat. Graag hoor ik wat ik nog kan doen om het probleem te verhelpen.
Hallo allemaal, Ik probeer sindskort weer eens radio te luisteren via mijn Sonos systeem, maar geen enkel radio station werkt nog via TuneIn. Waar kan dit aan liggen?Wat werkt wel:Muziek afspelen op mijn NAS werkt prima. Muziek afspelen op mijn telefoon werkt prima (oude android versie). Sonos S1 controller, maar geen radioWat werkt niet:Windows app kan geen verbinding maken met internet ondanks correcte firewall instellingen Sonos Radio kan ik niet toevoegen Update naar nieuwe Sonos app op android (tablet, juiste android versie) faalt bij Update Systeem Ik heb 2 sonos play 1 en 2 sonos one sl boxen. Alvast bedankt voor de hulp,Sonosko
Laatst tijd stopt de radio heel vaak en speelt er na weer verder. Kunnen jullie zien wat het probleem is? 1672372487
Is er een mogelijkheid om buiten de alarmfunctie de Sonos speakers op een vooraf ingestelde dag en tijd in te schakelen en o vooraf ingestelde dag en tijd uit te schakelen?Dit zou voor verschillende toepassingen denk aan winkels, horeca e.d. erg handig zijn.Met de alarmfunctie kun je wel de Sonos speakers in laten schakelen, maar blijft op de device waar je dit ingesteld heb het beeldscherm aan omdat dit een wekkerfunctie betreft. Als het beeldscherm lang aanstaat kost dit batterijvermogen van het device, en beeldscherm brand in!Kan het Sonos ontwikkelteam hiervoor op de Sonos S2 app een applicatie maken? Moet technisch een appeltje eitje zijn. Alarmfunctie bestaat immers al.
Het is echt schandalig van Sonos om de updates uit te zetten en dus ook je nieuwe onderdelen (inderdaad, veel mensen beginnen met 1 box en bereiden zo jaarlijks uit) binnen 3 jaar compleet waardeloos te zien worden. Ik heb 1 bridge en 4 boxen, aangeschaft in 2016 en de jaren daarna. Plots compleet waardeloos geworden! Dit zal het einde van Sonos tijdperk inluiden. Was vanmorgen nog bij de Mediamarkt en daar adviseerde men mij al NIETS meer aan te schaffen van Sonos en zeker geen gebruik te maken van de 30% regeling, want over 2 jaar volgt de volgende “uitschakeling". Meer als 2000 euro, in 3 jaar afgeschreven! Echt schandalig! Ik zal voor Sonos alvast wat “reclame” voor maken. De Mediamarkt is al begonnen...
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.