Vraag

Sonos omgeving is niet stabiel te krijgen

  • 2 November 2020
  • 3 reacties
  • 690 Bekeken

We zijn nu al een tijdje aan het rommelen en proberen de Sonos omgeving stabiel te krijgen.

Deze omgeving bestaat in het TV gedeelte : 2 x sonos 1 (WM:0), 1 x Sonos sub, 1 x  Sonos bar ( bekabeld aangesloten) (WM:0) , in het eetkamer gedeelte : 1 x  Sonos 1  (WM:0) , in de garage 1 x Ikea Symfonisk (bekabeld aangesloten) , en dan in de slaapkamer ook  1 x Ikea Symfonisk.

 

De internetverbinding is een 500MB glasvezel van Plinq, dus ruimschoots voldoende .

De switch welke we gebruiken is een Cisco SG300 24 ports , en in de garage een Hikvision 8p PoE switch (unmanged) 

De SG 300 switch is geconfigureerd volgens deze instellingen : STP Sonos , dus de poorten waarop de Sonos Bar , en de switch naar de garage waarop de Symfonisk is gekoppeld hebben deze instellingen.

De WiFi oplossing die in gebruik is : TP-link Omada, met daarop 2 x EAP225 en 1 x EAP225-outdoor

 

 

Aan de hardware zal het niet mogen liggen lijkt me, maar toch is vooral de Sonoe 1 in de eetkamer en de Symfonisk in de slaapkamer die niet gevonden worden ( of in iedergeval niet in de Sonos app op een iphone of android device) . 

Ik begreep dat als de devices in WM;0 staan dat dit het eigen WiFi netwerk van Sonos zal moeten zijn en dus beter/stabieler is t.o.v. het koppelen aan je eigen WiFi SSID enz ?

 

Wat ik tot heden ook probeer ik krijg het niet stabiel, daarom aan jullie de centrale vraag : hoe zullen jullie deze omgeving inrichten of testen ?

 

 

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

@Tim S ik zie u een aantal interessante posts plaatsen welke eventueel mijn probleem verhelpen , maar ik zie / weet het ff niet meer ;( 

 

Is het zo dat bijvoorbeeld alleen de playbar en symfonisk porten op de sg300 de STP instellingen moeten hebben of moet dit ook op de poorten waar de wifi APs op zijn aangesloten (of misschien juist niet omdat Sonos eigen wifi opgebouwd "schijnt" te hebben : WM0)

 

Alvast bedankt voor alle hulp

mocht het handig / nodig zijn, diagnose Id : 474383991

Badge

Dag Pimmio,

Wij zijn in de richting van dezelfde setup aan het werken en wij ervaren met onze sonos installatie als ze bekabeld is, dezelfde problemen.  Bij ons hebben een paar foutrapporten en een lang telefonisch overleg met de klantendienst ons probleem opgelost.  Bij ons is het opgelost door alles van de kabel af te halen en enkel nog de playbar bekabeld aan te sluiten.

Maar moest jij een oplossing aangeboden krijgen om alles bekabeld te laten werken, post het dan ook even, dan ga ik ook een stap de goede richting uit.