We zijn nu al een tijdje aan het rommelen en proberen de Sonos omgeving stabiel te krijgen.
Deze omgeving bestaat in het TV gedeelte : 2 x sonos 1 (WM:0), 1 x Sonos sub, 1 x Sonos bar ( bekabeld aangesloten) (WM:0) , in het eetkamer gedeelte : 1 x Sonos 1 (WM:0) , in de garage 1 x Ikea Symfonisk (bekabeld aangesloten) , en dan in de slaapkamer ook 1 x Ikea Symfonisk.
De internetverbinding is een 500MB glasvezel van Plinq, dus ruimschoots voldoende .
De switch welke we gebruiken is een Cisco SG300 24 ports , en in de garage een Hikvision 8p PoE switch (unmanged)
De SG 300 switch is geconfigureerd volgens deze instellingen : STP Sonos , dus de poorten waarop de Sonos Bar , en de switch naar de garage waarop de Symfonisk is gekoppeld hebben deze instellingen.
De WiFi oplossing die in gebruik is : TP-link Omada, met daarop 2 x EAP225 en 1 x EAP225-outdoor
Aan de hardware zal het niet mogen liggen lijkt me, maar toch is vooral de Sonoe 1 in de eetkamer en de Symfonisk in de slaapkamer die niet gevonden worden ( of in iedergeval niet in de Sonos app op een iphone of android device) .
Ik begreep dat als de devices in WM;0 staan dat dit het eigen WiFi netwerk van Sonos zal moeten zijn en dus beter/stabieler is t.o.v. het koppelen aan je eigen WiFi SSID enz ?
Wat ik tot heden ook probeer ik krijg het niet stabiel, daarom aan jullie de centrale vraag : hoe zullen jullie deze omgeving inrichten of testen ?